Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
De Administrator's Guide van Veritas er al bij gepakt ?
De help file van Backup Exec al bekeken ?
[edit]
Geen ervaring met restoren (gelukkig nog niet nodig gehad)
Maar is 't niet mogelijk een nieuwe Public Store aan te maken, de restore naar die nieuwe folder te redirecten en dan de ge-delete folders te verplaatsen naar de productie Public Store ?
De help file van Backup Exec al bekeken ?
[edit]
Geen ervaring met restoren (gelukkig nog niet nodig gehad)
Maar is 't niet mogelijk een nieuwe Public Store aan te maken, de restore naar die nieuwe folder te redirecten en dan de ge-delete folders te verplaatsen naar de productie Public Store ?
Probleem is dat je binnen Backup exec je niet de keuze geeft op welke storage group je wilt restoren, alleen een servernaam kun je opgeven, dus de mogelijkheden zijn beperkt.
Maar op zich wel een goed idee ... maar gaat niet werken.
Maar op zich wel een goed idee ... maar gaat niet werken.
Op de Microsoft Exchange web site staat een link naar het Exchange 2000 Disaster Recovery Whitepaper. Daarin staat keurig omschreven hoe een een omgeving opbouwt waarin je een restore van je backup kunt doen.
Beetje triest overigens dat je pas gaat uitzoeken hoe je een backup kunt restoren nadat je die restore nodig hebt
Beetje triest overigens dat je pas gaat uitzoeken hoe je een backup kunt restoren nadat je die restore nodig hebt
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Tja .. misschien doe jij het voor je lol .. maar een public store van een dikke 90GB ga je niet ff voor je lol restoren , om het "ff" te proberen.Beetje triest overigens dat je pas gaat uitzoeken hoe je een backup kunt restoren nadat je die restore nodig hebt
Ga er verder maar niet op in .... beetje nutteloze opmerking.
Maar bedankt voor de Tip .. ik heb de whitepaper niet kunnen vinden in Technet, maar op de site had ik nog niet gekeken.
Ik zeg ook niet dat jij die backup voor de lol moet proberen te restoren; ik zeg dat je'm moet proberen te restoren om te weten hoe dat gaat op het moment dat je het nodig hebt.CyCLoNe schreef op 28 augustus 2002 @ 11:38:
[...]Tja .. misschien doe jij het voor je lol .. maar een public store van een dikke 90GB ga je niet ff voor je lol restoren , om het "ff" te proberen.
Ga er verder maar niet op in .... beetje nutteloze opmerking.
Als je pas nadat je problemen tegengekomen bent gaat uitzoeken hoe je ze oplost, kun je nooit een serieuze Service Level Agreement aangaan. Je houdt toch ook wel eens een brandoefening of een ontruimings oefening? Of vin je dat ook nutteloos?
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Ik snap wat je zegt .. en ja je hebt gelijk .. echter we zijn pas over op win2000 dus zitten nog in het migratie traject .. en dit soort dingen worden onterrecht altijd te lang uitgesteld.
Wat het voordeel is van dit geval is dat het maar om relatief weinig data gaat, dus een mooie case is om het nu uit te zoeken.
Vandaar ook mijn vraag aan mensen met ervaring .. gewoon om niet nog eens onnodig hier het wiel uit te vinden ..
Maar de whitepaper die je me gaf is erg goed, ben nu ermee bezig.
maar het blijft een hoop werk
Wat het voordeel is van dit geval is dat het maar om relatief weinig data gaat, dus een mooie case is om het nu uit te zoeken.
Vandaar ook mijn vraag aan mensen met ervaring .. gewoon om niet nog eens onnodig hier het wiel uit te vinden ..
Maar de whitepaper die je me gaf is erg goed, ben nu ermee bezig.
maar het blijft een hoop werk
Kan je niet een backup ervan terug zetten op een soortgelijk systeem maar dan stand alone. Dan het gedeelte van de public folder die jij mist te exporteren naar een pst. En die vervolgens weer importeren. Iets soortgelijks hebben wij hier gedaan.
There is no art to find the minds construction in the face
Als je de pub1.edb file hebt kan je zonder al te veel moeite het hele zakie weer werkend krijgen. Je moet alleen de databases handmatig mounten.
Beste vind ik om tijdens een backup de IS down te brengen en de pub1.edb en priv1.edb files te backuppen...
Beste vind ik om tijdens een backup de IS down te brengen en de pub1.edb en priv1.edb files te backuppen...
[just curious]Hoe lang zou je doen over het back-uppen van 90 Gieg? Blijf je al die tijd overwerken? Of zeg je elke dag "sorry, effe een paar uurtjes geen mail, mensen"?[/just curious]Redje schreef op 28 augustus 2002 @ 23:06:
Als je de pub1.edb file hebt kan je zonder al te veel moeite het hele zakie weer werkend krijgen. Je moet alleen de databases handmatig mounten.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Bij ons is de totale store ook geen 90G 
Maar met een DDS-4 unit gaat het backuppen redelijk snel, paar honderd mb per minuut...
Echter voor 90G moet je wel een auto-loader/dlt hebben oid..
Natuurlijk start het backup script de IS weer dus blijf ik echt niet overwerken
btw. je kan natuurlijk ook tijdens een backup de IS stoppen, de databasen kopieeren naar een andere hdd, je start IS weer en je zet de gekopieerde databasen op tape... is de IS hooguit een uurtje down.
Het tijd window voor het maken van een backup is denk ik redelijk groot of er moeten echt die-hards werken die 24/7 bezig zijn
Al met al moet je eerst ff goed nadenken hoe je de boel gaat backuppen en restoren. Backuppen is 1, het simpel kunnen restoren is 2.
Maar met een DDS-4 unit gaat het backuppen redelijk snel, paar honderd mb per minuut...
Natuurlijk start het backup script de IS weer dus blijf ik echt niet overwerken
btw. je kan natuurlijk ook tijdens een backup de IS stoppen, de databasen kopieeren naar een andere hdd, je start IS weer en je zet de gekopieerde databasen op tape... is de IS hooguit een uurtje down.
Het tijd window voor het maken van een backup is denk ik redelijk groot of er moeten echt die-hards werken die 24/7 bezig zijn
Al met al moet je eerst ff goed nadenken hoe je de boel gaat backuppen en restoren. Backuppen is 1, het simpel kunnen restoren is 2.
90 gb op een sdlt library op een fibrechannel SAN gaat best rapjes .Brahiewahiewa schreef op 29 augustus 2002 @ 00:26:
[...]
[just curious]Hoe lang zou je doen over het back-uppen van 90 Gieg? Blijf je al die tijd overwerken? Of zeg je elke dag "sorry, effe een paar uurtjes geen mail, mensen"?[/just curious]
Dagelijks een online backup .. in het weekend een offline backup en ja dan is het jammer maar helaas voor een paar uurtjes , uurtje of 9 a 10 om precies te zijn .. maarja wie gaat er ook werken op zondag
Dat doen alleen de eikels in de states en die weten dat ze dan ff niet op hun mail hoeven te rekenen ..
Jups .. kan wel alleen is het nu wat lastigen t.o.v. NT4 + Exchange 5.5 omdat je nu niet ffies een servertje in de luchtbrengt .. je moet ook een complete AD opzetten buiten je normale forrest dus.Muppet schreef op 28 augustus 2002 @ 14:44:
Kan je niet een backup ervan terug zetten op een soortgelijk systeem maar dan stand alone. Dan het gedeelte van de public folder die jij mist te exporteren naar een pst. En die vervolgens weer importeren. Iets soortgelijks hebben wij hier gedaan.
Dit dacht ik al wel .. echter had ik gehoopt op een wat makkelijkere en dus ook snellere oplossing ..
Inmiddels ben ik bezig met het bouwen van een mirror server in een compleet losstaande omgeving .. duurd wel ffies maar dan kunnen we in de toekomst iets sneller reageren mocht er echt nood aan de man zijn .. tis nu maar wat info met betrekking op een niet zo'n aktueel project .. dus mag ff duren
Zoals je al ziet in een eerdere reply gebruiken we SDLT , zou niet willen om dit met DDS te doen.Redje schreef op 29 augustus 2002 @ 09:27:
Bij ons is de totale store ook geen 90G
Is de omgeving gewoon te groot voor.
Het gaat me ook niet HOE ik het moet backuppen maar meer om iemand met ervaring met een soort van disaster recovery van een Public Store.
Private store is quite simple omdat er daar een bricklevel backup van wordt gemaakt en ik dus tot op het mailtje precies dingen kan restoren.
De Public store daarentegen is niet zo te restoren .. is alles of nix .. dus da's een iets ander verhaal.
Dus het plan nu :
Nieuwe server bouwen .. AD erop Exchange erop .. kijken of we de offline Public store van de restore kunnen mounten .. en dan de desbetreffende public folder uitkopieren naar een PST en dan hopla weer in de productie omgeving importeren ..
Zodra dit klaar is zal ik indien er mensen geintresseerd zijn een verslagje maken.
misschien handig ..
Pagina: 1