En toevallig vind ik dus van niet! :-)
Probeer het dan eens als de user waarmee je ingelogd ben.
Zoniet dan moet je de gtk en/of gtk-devel packages installeren.
O, ja het werkt enkel onder X via gtk
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
* moto-moi kniktGouldian schreef op 28 augustus 2002 @ 10:49:
code:
1 2 Gtk-WARNING **: cannot open display: [root@d42238 bin]#
wat is houd dat in dat dat alleen werkt onder X ofzo ?
Geen idee, ik weet niet wat dat programma doetals dat het geval is kan ik hem dan alsnog werkend krijgen in text ?
Maar een gtk+-programma niet in textmode te draaien.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Tetrinet * multiplayer tetris
moto-moi schreef op 28 augustus 2002 @ 10:52:
[...]
* moto-moi knikt
[...]
Geen idee, ik weet niet wat dat programma doet
Maar een gtk+-programma niet in textmode te draaien.
De server heet tetrix als ik me niet vergis.
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
imdos schreef op 28 augustus 2002 @ 10:58:
Correctie; het is niet de server! Het is de client die je nu hebt. Diegene waarmee je speelt dus.
De server heet tetrix als ik me niet vergis.
Ik zie dus, dat je probeert het spelletje als root te starten. Waarom doe je dat? Dergelijke apps werken perfect als je ze als normale user start, en je voorkomt er een flink beveiligingsrisico mee. Niet dat het zo snel mis zal gaan, maar ALS er een bug of exploit in je online-game zit, en iemand zou iets op je systeem kunnen doen, dan heb je meteen een vrij groot probleem aangezien je het spel als root startte. En verder kan ook een 'normale' bug in het spel een flinke zooi van je systeem maken. Bedenk maar 's wat er gebeurt als er een bug zit in de functie die tempfiles weggooit ofzo
En er is natuurlijk de kans dat je zelf per ongeluk rm -rf / tikt als je altijd als root bent ingelogd. En die kans is wel wat groter dan de kans dat bovenstaande dingen gebeuren. Maar goed, maak dus even een normale user aan en ga daarmee tetris spelen
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Ik wil geen tetris spelen maar een tetrinet server starten.
maar ik zal het onthouden van die user
intoxicated schreef op 28 augustus 2002 @ 11:26:
Nog even een opmerking![]()
Ik zie dus, dat je probeert het spelletje als root te starten. Waarom doe je dat? Dergelijke apps werken perfect als je ze als normale user start, en je voorkomt er een flink beveiligingsrisico mee. Niet dat het zo snel mis zal gaan, maar ALS er een bug of exploit in je online-game zit, en iemand zou iets op je systeem kunnen doen, dan heb je meteen een vrij groot probleem aangezien je het spel als root startte. En verder kan ook een 'normale' bug in het spel een flinke zooi van je systeem maken. Bedenk maar 's wat er gebeurt als er een bug zit in de functie die tempfiles weggooit ofzo
En er is natuurlijk de kans dat je zelf per ongeluk rm -rf / tikt als je altijd als root bent ingelogd. En die kans is wel wat groter dan de kans dat bovenstaande dingen gebeuren. Maar goed, maak dus even een normale user aan en ga daarmee tetris spelen
Maar ik ben er vrijwel zeker van dat tetrix (.linux) de server is!
Iig werkt het bij mij goed incl. configfile
Bestanden staan hier
Ik start ze met
1
2
| cd /home/tetrix su username -c tetrix.linux |
[ Voor 0% gewijzigd door imdos op 28-08-2002 18:19 . Reden: files toegevoegd ]