PM Feature 'idee': Mailen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Naar aanleiding van dit verhaal onstond @ #tmf een inventieve discussie omtrend de werkwijze van het MA. Of er nog een subset 'afspraken' moest komen en of een maillijst of whatever slim zou zijn. However was ik (like vaker ;)) niet echt makkelijk te overtuigen. Imho moet het MA namelijk 'losjes', niet officieel en dergelijke blijven en bovenstaande (goeie, dat wel) ideeën werken juist mee aan het officieel worden enzo :)

Maar dit heeft me wel aan het denken gezet :)

De beste manier om mensen te bereiken is via de mail en in a (short ?) while is er een 'nieuwe functie' bijgekomen die min of meer vergelijkbaar is met de moderatoren op GoT. Iig is de drempel om 'corrigerend' te reageren dan lager maar het mooiste zou natuurlijk een mailtje zijn.

Dus is de vraag of het handig / wenselijk/ whatever is dat PM's de FP-bezoekers kunnen / mogen teisteren met mail. (Dit omdat het namelijk nergens expliciet staat genoemd :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ikzelf zou het best vinden. Je kunt natuurlijk met het moderator account op de FP een post zetten dat mensen hier moeten discussieren over de moderatie en niet op de FP, maar een mailtje kan natuurlijk ook. Waarschijnlijk werkt een bericht op de FP wel sneller omdat mensen doorgaans niet ieder moment hun mail controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

@ #tmf
dat heb ik dan gemist :)
Maar een subset van afspraken lijkt me niet geheel overbodig :)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Nu online

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Regel één:
Niet, never, nooit, nie (enz) modpunten mee uitdelen.

Richtlijn:
Niet (zomaar) bij een enkele reactie, eerder bij (beginnende) discussies. Over het algemeen handelt het MA op afroep vanuit TMF, of dat heeft iig het verleden geleerd.
Lijkt mij enough to be honest. De mensen die de gegevens hebben zijn imho 'mans' genoeg om hier mee om te kunnen gaan en evt. de basistekst al naar gelang dat nodig is ietsjes bij te tweaken. Ik ben daarnaast nogal huiverig voor alles wat het MA ook maar 'iets officieels' kan laten lijken, 't is namelijk geen officieel initiatief enzo :)

Net zoals de LM issut een noodgreep (idee van Ecteinascidin). Ik zie het dus niet zitten om die noodgreep op te gaan waarderen oid, zeker nu het er naar uitziet dat de PM ook echt gaat komen en in mijn beleving issut MA niet dagelijks nodig (en er zijn er nu 6 die de gegevens kennen) :)

Daarnaast wil ik best creatief gaan zijn, maar ik vermoed dat je dat eigenlijk niet wil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:04

botoo

💀 too old to die young

* botoo [denkt ff hardop:]
Hoe meer regeltjes, hoe vaker de grenzen opgezocht worden.
Niet heel belangrijk voor het MA (die zoekt immers geen grens van wat wel en niet mag).
Wel van belang is de mate waarop die regeltjes het MA gaat sturen, een beperking in soepel&vrij kunnen reageren.

Initieel geef ik de voorkeur aan richtlijnen, zodat de MA niet teveel op 'slot' gezet word.

[/denkt ff hardop]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb ik nu iets belangrijks gemist of ben ik gewoon bl... om dat ik niet weet waar MA voor staat ?

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
[MA]
Keiharde regels lijkt me juist niet wenselijk. Dat haalt de flexibiliteit uit het MA.

Mailen lijkt me op zich geen verkeerde oplossing, daar het een behoorlijk direct communicatie medium is, maar daarmee zul je toch een stukje officieler te werk moeten gaan. Dit omdat het MA verder geen speciale status kent, of een daarbij behorend mailadres ofzo.

Stel dat iemand een mailtje stuurt namens TMF, dan zal zoiets van een prive mailadres komen, en ik denk dat zoiets makkelijk voor misintepretatie vatbaar is. Wil je echter ervoor zorgen dat je een @tweakers.net mailadres erachter hangt, dan zal het (denk ik) allemaal net iets officieler moeten worden.

edit:

Spook, het MA is het Moddereter Account op de frontpage :)

[/MA]

[PM]
Wat betreft de PM. Het lijkt mij niet absoluut noodzakelijk, aangezien de PM op afroep zou gaan werken. Wil je mensen gaan mailen zonder dat er een afroep is geweest, dan ben je imo preventief bezig (althans, dat probeer je te zijn :)), en ik weet eigenlijk niet in hoeverre zoiets gewenst is. Indien dit gewenst is, zal de MA rol eigenlijk een beetje doorstromen in de PM rol.

Het mailen naar aanleiding van een afroep lijkt me eigenlijk niet echt op zijn plaats voor een PM. Hooguit om iemand op een draadje in TMF te attenderen, maar verder lijkt het me niet noodzakelijk dat de PM zich met zulke zaken moet gaan bemoeien over een privé medium als e-mail.
[/PM]

[ Voor 0% gewijzigd door Renegade op 28-08-2002 14:50 . Reden: Kex wees me even op het fiet dat het over de PM ging, niet over het MA :P ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dus is de vraag of het handig / wenselijk/ whatever is dat PM's de FP-bezoekers kunnen / mogen teisteren met mail.
In onze ogen is dat een PM+ taak. PM is moderator, PM+ administrator. De laatste heeft toegang tot de Tweakers.net useradmin en is in staat om notes te plaatsen, mailtjes te sturen en te bannen.

De normale PM houdt zich bezig met onterechte scores en het bepalen van richtlijnen voor reacties en moderaties, maar niet met het aanpakken van individuele gebruikers. Wel hebben ze voor een signalerende rol; bij problemen kunnen ze een PM+ inschakelen om maatregelen te nemen.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Wouter Tinus schreef op 28 augustus 2002 @ 14:50:
[...]

In onze ogen is dat een PM+ taak. PM is moderator, PM+ administrator. De laatste heeft toegang tot de Tweakers.net useradmin en is in staat om notes te plaatsen, mailtjes te sturen en te bannen.

De normale PM houdt zich bezig met onterechte scores en het bepalen van richtlijnen voor reacties en moderaties, maar niet met het aanpakken van individuele gebruikers. Wel hebben ze voor een signalerende rol; bij problemen kunnen ze een PM+ inschakelen om maatregelen te nemen.
Inkomende meel mogelijk een algemeel PM-Club adres (hihi), uitgaand namens de PM+(en). Signaleren via PM's en de nu al bestaande wegen als TMF/TFF/#tmf/ICQ enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Mja, hier kan ik het eigenlijk alleen maar mee eens zijn :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

KexDaFlex schreef op 28 augustus 2002 @ 14:55:
Inkomende meel mogelijk een algemeel PM-Club adres (hihi), uitgaand namens de PM+(en). Signaleren via PM's en de nu al bestaande wegen als TMF/TFF/#tmf/ICQ enz enz

Dat moet geen probleem zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Nu online

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Okee, daar kan ik me volledig in vinden. 'k had alleen niet door dat de PM+ was gepromoveerd tot Administrator hetgeen de mailafhandeling dan wel logisch bij de PM+ legt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:39

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

persoonlijk zie ik wel een nut van het MA dat losstaat van de functie die door de PM wordt ingenomen.

Immers de enige activiteit van het MA is te reageren in threads en dus een publieke aanwezigheid te zijn, hierbij is het van belang dat geen persoonlijke interpretatie gegeven wordt maar een algemeen 'moddereter'-oordeel gegeven wordt. zo veel mogelijk standaard teksten zonder persoonlijke mening.

ik vermoed dat de PM wel een feitelijke persoonsbinding heeft, alhoewel niet direct aan een GoT-user gekoppeld (en zo de ruimte scheppend toch een algemeen oordeel te geven, en ook als 'vrije' user te kunnen reageren, een persoonlijk oordeel te hebben)
De PM hoeft niet zelf te reageren.

Mij lijkt een MA juist van belang om mensen met modderatie klachten te verwijzen naar TMF en daarbij misschien ook een algemene TMF-promotie te bereiken bij Tnet gebruikers (en dan in gezelschap van zes rondborstige vrouwmensen en een geluidsinstallatie, het MA op zomertoer)
Als methode om openlijk flames of tever doorlopende en te persoonlijke discussies te beeindigen met een verwijzing naar persoonlijke communicatie (mail, icq) of gebruik van het forum.
Als laatste, en volgens mij tot nu toe niet genoemde punt: Ook als uitlegger en newbie-coach, te reageren op mensen die vragen hoe posts te editten, of te reageren op mensen; en misschien een standaard replie voor mensen waarvan 'de reactie opeens verdwenen is': die het moderatiesysteem niet kennen/begrijpen

Mijn voorkeur voor gebruik van communicatie per email, is voornamelijk gegrond door de archiveringsmogelijkheden hiervan en het private aspect, de communicatie blijft goed nazoekbaar, maar is daarbij niet geheel open te volgen, enkel voor de betrokken groep, echter van buiten kan er wel berichten gestuurd worden naar de groep toe.

Het activeren van het MA zou beter moeten, door enkel te reageren op opmerkingen in TMF kan je al snel een vertraging van enkele uren oplopen, soms/vaak is dat al teveel (zoals in het hedskes geval)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Ofdat het MA beter niet paralel aan een activering in TMF kan lopen heb ik enigzins mijn twijfels. Veel van de mensen die hier komen, zullen (althans dat vermoed en hoop ik) toch meer dan eenmaal per dag de verschillende topics doorspitten die hier actief zijn, waarbij je hier het voordeel hebt dat dat meestal niet zo heel veel topics zijn :)

Dat het MA een wat meer sturende rol zou kunnen krijgen vind ik geen onaardig idee (een soort van frontpage-regular :?), alleen denk ik dat wanneer je die rol op je gaat nemen, het niet meer mogelijk is om er geen persoonlijke interpretatie aan te geven. Het begeleiden van mensen met vragen kun je denk ik beter persoonlijk doen, dan door het gebruik van bijvoorbeeld standaard teksten.

Is het dan niet verstandiger om het MA puur aan te houden voor TMF gerelateerde zaken, en daarnaast een of meerdere frontpage-regulars te creeeren, die een deel van de begeleiding van mensen met vragen op zich nemen?
Of moeten ze gewoon beter de FAQ lezen?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
*zucht*. Jullie laten ook nooit maar 1 puntje over voor mij, ofwel? :+

Ik kan hier eigenlijk alleen melden dat ik het hier mee eens ben. De enige verwarring die nu een beetje ontstaat is dat ik niet begrepen had dat het verschil PM/PM+ zo groot zou zijn. Wat ik ook wel eens van dhr Wouter Tinus wil weten is, zodra onzer aller PM ingevoerd is, dit aan de userts duidelijk gemaakt gaat worden. Komt er een .Plan? Een review over het modsysteem in het algemeen? Beginnen we een grootscheepse mod-campagne? :P

Hey, Wouter, misschien een mooi moment om weer aan de columns te beginnen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik dacht aan een .plan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Renegade schreef op 28 augustus 2002 @ 19:41:
Dat het MA een wat meer sturende rol zou kunnen krijgen vind ik geen onaardig idee (een soort van frontpage-regular :?), alleen denk ik dat wanneer je die rol op je gaat nemen, het niet meer mogelijk is om er geen persoonlijke interpretatie aan te geven. Het begeleiden van mensen met vragen kun je denk ik beter persoonlijk doen, dan door het gebruik van bijvoorbeeld standaard teksten.
Waarom niet een vinkje waar je kunt kiezen welke jas je gaat aantrekken: als user of als PM(+) :+ :+
Is het dan niet verstandiger om het MA puur aan te houden voor TMF gerelateerde zaken, en daarnaast een of meerdere frontpage-regulars te creeeren, die een deel van de begeleiding van mensen met vragen op zich nemen?
Of moeten ze gewoon beter de FAQ lezen?

Ik denk dat de huidige LM (en misschien is het een idee om deze met de komst van de PM uit te breiden om de LM die PM worden eventueel op te vangen) wel een prima sturende reactie kunnen neerzetten (wat overigens sporadisch gebeurt door sommige LM'ers :) ) en mocht het nodig zijn ook het MA in kunnen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Nu online

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Ik denk dat voordat we gaan nadenken over een functietoevoeging (of whatever) de T.net admins (Wouter in deze ;)) eens aangeven wat hun visie hierin is.

Je zou er in de toekomst voor kunnen kiezen dat de PM's de inloggegevens weten en 'aanvragen' via PMs@tweakers.net kunnen lopen.

Als we het MA een 'officieel jasje' willen geven moeten we het wel meteen goed doen natuurlijk. Zolang het een 'initiatief van bezoekers is' vind ik dat je er niet al teveel 'officiële afspraken' over moet gaan maken :)
Pagina: 1