Toon posts:

[win2k] kopieren van grote bestanden lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Als ik in windows 2000 grote bestanden(meestal divxjes van rond de 700 mb) wil kopieren. Krijg ik altijd de melding onvoldoende systeem bronnen beschikbaar... Dit klopt dan totaal niet ,want als ik kijk met taskmanager heb ik maar 300 mb aan geheugen in gebruik... van de totale 1 gb ram en 500 mb die die als zwap file kan gebruiken op de hdd. Er zit overigens ook amd 1800+ xp in. De hdd zijn twee maxtor 80gb 7200 draaiend onder raid 0.

ik heb de search getracht maar die leverde niks op. Google ook al geprobeert kreeg ik niets zinnigs eveneens uit.

Heb vanmorgen ook nog ff een 10 gb eraan gegangen om te kijken of ik daarvandaan wel kon kopieren maar krijg dezelfde melding.

Heb de policy gelezen sorry dat ik win2k vergeten was voor te zetten.. voorde rest deed ik zo ver ik weet niks verkeerd toch?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 19:55
bekend probleem.
Hier werkte _alleen_ een format.

• Destn
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-07 10:50
RedHat schreef op 28 augustus 2002 @ 10:39:
bekend probleem.
Hier werkte _alleen_ een format.
Misschien niet zo drastisch beginnen.
Herinstalleer eens SP2/ eventueel SP3

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Ja dat klopt, ik heb dit probleem ook al een aantal keer gehad.

Volgens Microsoft (ja, deze fout staat in de knowledge base) zou deze fout met SP2 al verholpen moeten zijn, maar dat was in mijn geval dus NIET zo, helaas.

Ik heb nu 2k met SP3 geinstalleerd en het probleem schijnt weg te zijn, de Indexing Service heb ik uitstaan, btw.

Verwijderd

Topicstarter
ben meestal niet zo happig op die service packs.. wacht meestal nog ff een maandje voor ik hem erop zet... maar goed ik ga wel ff sp3 erop knallen.. 2 staat er wel al een hele tijd op.

• Destn
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-07 10:50
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 11:09:
ben meestal niet zo happig op die service packs.. wacht meestal nog ff een maandje voor ik hem erop zet... maar goed ik ga wel ff sp3 erop knallen.. 2 staat er wel al een hele tijd op.
Probeer dan eerst eens met een herinstall van SP2

Verwijderd

Topicstarter
heb net sp3 geinstaleert maar is nog steeds niet opgelost.

Verwijderd

uhm, het probleem is veel simpeler. Ik had het ook eens met een divx die ik via kazaa had gedownd. Maar toen ik het bij mijn andere divx-films wilde kopieren(op een andere schijf) kreeg ik de zelfde melding. Je moet er voor zorgen dat op de schijf waarop winXP staat genoeg vrije ruimte staat. Voor het kopieren slaatie eerst allus op in een temp-dir om het vervolgens te verplaatsen(ja, idd erug omslachtig) Dus als het bestand 700 MB groot is, dan moet je minimaal 700MB vrij hebbuh. suc6 ermee

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 15:40

gjs

Scoobydoobydoo

Zet je virus scanner eens uit >:)

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• gjs
  • Laatst online: 29-08 15:40

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 10:55:
Voor het kopieren slaatie eerst allus op in een temp-dir om het vervolgens te verplaatsen(ja, idd erug omslachtig) Dus als het bestand 700 MB groot is, dan moet je minimaal 700MB vrij hebbuh. suc6 ermee
gelul

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

Probeer DMA eens aan te zetten, en de busmaster drivers van windows te nemen, of als je een VIA chipset hebt, de laatste van www.viaarena.com

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je hebt niet in de registry large system cache aangezet? Of de IOpage locklimit veranderd? (ook in de reg)

specs

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

****** Microsoft Oplossing ******

Het is inderdaad een bekend probleem.

Oplossing:

Win2k+SP2

Het zit em in de Pre-SP3 Hotfix voor Microsoft E-Commerce Service
Als je die hotfix (316430) uninstalled is het verholpen.

Win2k+SP3

Heeft dit probleem niet. Je kunt echter niet SP3 over SP2+Hotfixes installeren. Dat pikt ie niet. Je MOET Die bovenstaande Hotfix eerst uninstallen.

:)

[ Voor 37% gewijzigd door max op 14-12-2002 13:19 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1