Toon posts:

Help.... heb info nodig of ik garantie krijg of niet

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hmm zou ik garantie krijgen op een processor die te lang heeft aan gestaan en toen beetje kapot gebleven is, ik was gisteren gewoon met vrieden weg en ik kwam rond 3 uur terug en toen deed mijn pc niets meer :'( :'( . ik haalde net de cooler van mijn processor en ja hoor er zit een vreemde plek op juist langs waar de cooler word bevestigd en 5 pins die naar het moederbord gaan die zijn rondom zwart geworden. (als jullie begrijpen)
de temperatuur van de processor was maar 40 graden meer is die ook nooit geweest 100% zeker van

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
Erg vage situatie omschrijving, een CPU kan uiteraard 24/7 draaien, kan die dit niet: terug naar de winkel. Maar er word tegenwoordig meestal geen garantie gegeven op doorgebrande processoren, omdat dit vrijwel inalle gevallen veroorzaakt word door overklokken of verkeerde koeling, maar wanneer dat bij jou niet het geval is gewoon teruggaan, uiteraard.

Dacht je werkelijk dat je geen garantie zou krijgen omdat je je PC langer dan 3 uur aan had staan?

Edit: Lees ik het goed; de cpu is zowel onderop als bovenop zichtbaar aangetast?

Verwijderd

nou dan mag het toch niet voorkomen. Kijk als ie al een tijdje zo gewerkt heeft en nu in 1 keer doorfikt, vind ik dat je recht hebt op garantie. Als je het zo uitlegt dan krijg je ook garantie want ik heb een keer hetzelfde gehad, weliswaar met een voeding, maar ik kreeg gewoon garantie.

• rstegers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 12:05
Klinkt als garantie. Ik zou het hoe dan ook proberen.

Succes!

Verwijderd

Begrijpen doe ik het niet helemaal nee, excuus maar vind je verhaal niet geheel duidelijk.
Wat betreft je garantie; Als je processor 'gewoon' doorgefikt is lijkt het me dat je recht hebt op garantie tenzij je (overduidelijk) aan het oc bent geweest.
- Heb je echter zelf je koeler verkeerd (scheef/ te ruw enz) geplaatst dan kan het wel eens heel moeilijk worden> je defecte ding is dan nl aan je zelf te wijten.
Gewoon proberen garantie te krijgen iig

- probeer anders eens een pic te sturen van je processor
- heb je hem destijds zelf bevestigd (neem aan van wel dan)?

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 18:03
No flame intended, maar.....
....hoe moet ik dat nou weten, vraag het je leverancier!

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem gewoon contact op met de winkelier. Hij kan het jou beter uitleggen dan wij :)

• Duckpower
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:43
Misschien is iets meer informatie ook handig. Om wat voor processor gaat het en hoezo heeft de proc te lang aan gestaan? Is er een max uptime gespecificeerd, oid? Hoe lang heb je de processor al?

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Verwijderd

Topicstarter
ja leek me ff onduidelijk maar ja wou ff zeker weten. en trouwens ik heb processor + moederbord+ cooler daar gekocht ik heb gevraagd of alles erop ging en zij zeiden van wel dus eigenlijk niet mijn probleem, maar zou mijn moederbord ook kapot zijn want ik tel 5 pins die verbrand zijn die naar mijn moederbord lopen????

Verwijderd

Topicstarter
re;
Misschien is iets meer informatie ook handig. Om wat voor processor gaat het en hoezo heeft de proc te lang aan gestaan? Is er een max uptime gespecificeerd, oid? Hoe lang heb je de processor al?

ik heb mijn processor (amd xp 1800) al 3 weken en ik heb verder nooit geen problemen ondervonden na dat ik mijn bios had geupdate, ik heb de processor bij de winkelier gehaald en die heeft me niets over een uptime verteld....

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Zolang je binnen de garantie zit lijkt het me totaal geen probleem. Mocht jij er inderdaad onzorgvuldig mee omgegegaan zijn, denk aan OC e.d. Dan is het aan hun om dat te bewijzen.

Ga gewoon terug naar die winkel, en vraag desnoods of je wat kan bijlegen voor een leuke upgrade. Komt er toch wat geld in het laatje en werken ze eerder mee :)

Succes

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb net gebeld de winkel pakt de processor niet terug voor hun eigen maar ze sturen hem op naar amd zelf, waar de winkelier direckt daar zei dat ze daar veel vragen zullen gaan stellen over oc , slecht geplaatst .... etc, en die niet gemakkelijk iets vervangen voor iets doorgebrand...
greetz

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Gewoon mee naar de shop dus.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.