[DivX] Kwaliteit TOP, maar wat moet ik hiermee?

Pagina: 1
Acties:

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 20:42
Ik heb dZeus' manier met DVD2AVI en de VFAPI Reader codec nog niet geprobeerd, maar als ik MPEG2AVI gebruik voor m'n filmpje dan krijg ik altijd op één plek in de film (welke film dan ook) zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.vdh-it.nl/dithoortniet.jpg

Wanneer ik Flask gebruik (zonder audio decoding), stottert de film de hele tijd dus Flask schiet al helemaal niet op. Wat kan ik tegen doen met MPEG2AVI?

Geef mij maar een Warsteiner.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Kies je met Flask wel de juiste framerate of de reconstruct progressive images aan of uit gezet?

Verwijderd

TRON? :)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Dit komt door verrote .vob files. Probeer eens een ander rip programma.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Knakker
Helaas Majestic, dat is niet het geval.

Wanneer ik de VOBjes afspeel in PowerDVD is alles perfect; wanneer ik dezelfde scene render in FlaskMPG is het ook goed (behalve dat vage stotteren maar ik zet hem vannacht gewoon weer aan) - echt alléén met MPEG2AVI gebeurt dit.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

wat vaag..

• Knakker
Ik heb nog een probleempje...

M'n geluid dat ik via GraphEdit heb geript heeft een lengte van 1:53:07.79; M'n film die ik vannacht via Flask heb gerenderd heeft een lengte van 1:53:08.20.

Met andere woorden, ik moet de framerate van 25 naar 25.001 verzetten en dat wil ik eigenlijk niet. Betekent dit dat ik opnieuw moet renderen (kost toch maar 4 uur)?

Als het wel moet, dan zou ik graag een link naar de VFAPI Reader codec willen hebben. dZeus zei dat ie op doom9's site te vinden was, maar ik kan die nergens terugvinden :(

Ik ben trouwens in de film gerenderd met Flask weer iets tegengekomen (video 2100kbit low-motion; een keyframe elke seconde):

Afbeeldingslocatie: http://www.vdh-it.nl/dithoortookniet.jpg

Moet ik er maar genoegen mee nemen dat dit soort artifacts in de film voor kunnen komen, wanneer ik Low-Motion gebruik? Bij Fast-Motion gebeuren dit soort dingen niet maar is de kwaliteit AANZIENLIJK lager.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Die glitches gebeuren soms. Ik denk dat het gewoon een bug in de codec is. Het gebeurd trouwens bij sommige resoluties vaker dan andere. Erg vaag. Enige advies is opnieuw proberen en eventueel met wat andere settings.

Verwijderd

Ik had dit soort foutjes alleen toen ik m'n processortje toch net iets te veel had overgeklokt...
Na een stapje terug heb ik nu nooit meer problemen. Dus...

• Knakker
Hmm...Ik heb m'n TBird 800 overgeklokt naar 1000 :) dus jij denkt dat als ik hem terugschroef dat ik dat soort foutjes niet krijg?

Verwijderd

ik gebruik ac3dec werkt 1 op 1 dan heb je wel gewoon het ac3 geluid dus een file van meer dan een gigabyte. Deze zet ik dan om met easy audio converter naar een wav plak het dan aan mijn beeld met vitual dub. Nog geen honderste verschil gezien niet bij ac3dec en bij easy file converter

• Knakker
Dit is heel mooi dat je AC3 geluid hebt, maar daar ging het in deze thread niet om.

Ik heb m'n PC teruggeklokt naar 900 Mhz maar ik ben (louter toevallig) weer zo'n misvormd iets tegengekomen. Nu maak ik maar een mix van MPEG2AVI en DVD2AVI/Virtualdub, waarbij ik de slechte scenes uit de een vervang door dezelfde scenes uit de ander.

Het gebeurt dus compleet willekeurig, maar met iedere convertor wel minstens één keer. Is dit gewoon een bug in de codec? In dat geval laat de ik de VOBjes op m'n hardeschijf staan (ik geef toe: de DVD is terug naar de eigenaar :)), en wacht ik op DivX 4.

• Knakker
Hmm, is het niet zo dat als het een bug zou zijn in de codec dat de fout dan altijd op dezelfde plek zou moeten opdoemen?

Ik weet het eigenlijk echt niet meer :?

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Ik vind het ook zonde van deze 'bug' heb nl. al 2 divx die dergelijke fouten bevatten. Daar kom ik vaak pas achter als ik de divx 2 weken later ga bekijken...

Verwijderd

die rare artifacts zijn een bug in de DivX ;-) Low-motion codec... soms heb je er helemaal geen last van, soms heel erg veel... het lijkt redelijk random.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb nog een probleempje...
M'n geluid dat ik via GraphEdit heb geript heeft een lengte van 1:53:07.79; M'n film die ik vannacht via Flask heb gerenderd heeft een lengte van 1:53:08.20.

Met andere woorden, ik moet de framerate van 25 naar 25.001 verzetten en dat wil ik eigenlijk niet. Betekent dit dat ik opnieuw moet renderen (kost toch maar 4 uur)?[/quote]Opniew renderen heeft geen zin. Flask doet soms gewoon raar... maar probeer eerst te acterhalen wat voor probleem je hebt. Speel de video en audio file tegelijkertijd af, en check op verschillende plekken in de film of hij out-of-sync loopt. ALs hij de hele tijd even-veel out of sync loopt, dan valt dit makkelijk op te lossen (met virtualdub). (dus _géén_ framerate aanpassen, maar de settings in audio interleaving te veranderen).

Loopt de film geleidelijk out-of-sync, dan zul je met een ander programma dan Flask moeten encoderen. Flask doet het bij de meeste films wel goed, maar dus bij een enkeling valt het beeld en geluid niet op een normale manier te combineren (framerate veranderen is niet gewenst).

DVD2AVI en de reader codec zijn gewoon in de Doom9 download sectie te vinden, en in zijn niews-sectie staan ook voldoende links naar nieuw uitgebrachte versies.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het gebeurt dus compleet willekeurig, maar met iedere convertor wel minstens één keer. Is dit gewoon een bug in de codec? In dat geval laat de ik de VOBjes op m'n hardeschijf staan (ik geef toe: de DVD is terug naar de eigenaar ), en wacht ik op DivX 4[/quote]hmm.. dan kan je nog wel lang wachten. DivX ;-) deux (project mayonaise) en TrivX zijn nog in de ontwikkelingsfase... dat duurt nog wel ff voordat die af zijn.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik gebruik ac3dec werkt 1 op 1 dan heb je wel gewoon het ac3 geluid dus een file van meer dan een gigabyte. Deze zet ik dan om met easy audio converter naar een wav plak het dan aan mijn beeld met vitual dub. Nog geen honderste verschil gezien niet bij ac3dec en bij easy file converter[/quote]bwuhahaha.... 1 op 1.... ac3dec geeft echt neit zo'n goed geluid hoor... en hoe wil je ac3 -> stereo wav 1:1 noemen?

als je echt goed geluid wilt, dan zul je Sonic Foundry's soft encode icm. DSEnc moeten gebruiken, en dan met lame encoderen....

AC3DEC moet je eerst helemaal normalizen, en hij downsampled niet altijd even goed.
Pagina: 1