Toon posts:

opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van mijn broertje zijn mobo, processor en geheugen ( p4 wiliamette, 1.8 ghz, msi 850 pro2 en rimm pc800 van samsung ) overgenomen en vervolgens heb ik zelf een dvd-rom, floppydisk en hardeschijf gekocht en geinstalleerd. Maar als ik de pc aanzet dan krijg ik vervolgens een lange pieptoon te horen.
Kan het zijn dat er iets verkeerd is aangesloten, op het geheugen na, want dat heb ik al gechekt. Weten jullie wat het probleem kan zijn.
Alvast bedankt.

Verwijderd

heb je wel een videokaart? :)

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Check de search eens op een lange pieptoon, waarschijnlijk is er iets met je geheugen of je videokaart. Of je proc wordt te heet. Kun je niet in de manual van je mobo kijken wat die piep betekent?

I pitty the fools who took my game-station.....

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Probeer het eerst gewoon zo kaal mogelijk (alleen mobo/geheugen/CPU/grafische kaart), als hij het dan doet één voor één onderdelen toevoegen en testen... :)

Verwijderd

Topicstarter
}) duhh! ik ben nie dom
natuurlijk, ik heb een geforce2 mx400

Verwijderd

Wat ik zo snel gezien heb, heeft een msi bord ook een diagnostic led systeem wat mbv vier ledjes de opstart en foutmeldingsprocedure weergeeft.......klopt dat? En zo ja wat kun je hier aan zien?

Verwijderd

Topicstarter
mijn dummy zat in mn hoofd en niet op het bord
dus het is opgelost. in ieder geval bedankt voor de moeite

Verwijderd

edit: verwijderd.. was een beetje laat :P

Verwijderd

MSI 850 bord heeft toch RIMM geheugen??
Zitten deze wel in de goede volgorde? De banken 1 en 2 moeten hetzelfde zijn als 3 en 4.
Dus: Bank 1 geheugen Bank 2 dummy Bank 3 geheugen Bank 4 dummy.

Probeer dit eens.
Pagina: 1