Toon posts:

DIV / IFrame probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een site waar wij hier op kantoor mee bezig zijn hebben we een opbouw met een popup-menu wat gebruik maakt van div's. Deze div's dienen eigenlijk "uit te klappen" over een Iframe heen.

Het probleem is echter als volgt, in alle browsers ouder dan bijvoorbeeld Internet Explorer 5.5 en 6 (daarin doet hij het wel goed) vallen de div's achter het iframe, waardoor ze onzichtbaar en onbruikbaar worden. Het menu is overigens wel zo opgezet dat het overal vanaf versie 4 werkt.

Is er, buiten het onzichtbaar maken van het main iframe bij onmouseover , een oplossing om het menu correct en bruikbaar te laten tonen? Iemand?

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:43
z-index :?

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Dit is een bug idd, je kunt wat met z-index klooien maar ik denk niet dat dit helpt. Wat wel kan is de popup div vervangen door een iframe.. Een 2e iframe gaat nl. wel over een ander heen, al is het wat meer gekut. Je kunt natuurlijk ook een javascript box popup gebruiken en daar de inhoud van wijzigen.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Met de Z-index klooien werkt inderdaad niet, een Iframe optie is hier op het moment ook niet echt een geweldige optie (gezien de tijdsdruk).

Zou iemand me kunnen vertellen in welke browsers die bug precies zit? Of over watvoor percentage mensen we het hebben die het menu op dit moment niet zouden kunnen zien ?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ehrm, onzin....

Is geen bug, tis juist pas een feature vanaf IE versie 5.5.

Oftewel; voor oudere browsers zul je iets heel anders moeten verzinnen omdat het stomweg niet mogelijk is om layers, wat zeg ik, om uberhaupt content over framescheidingen te laten vallen.

Het enige wat het benaderd is in het iframe een div te triggeren zodra je in het hoofdframe over het menu gaat.
Zijn op de bekende scriptsites wel te vinden.

www.jurgroessen.nl