Toon posts:

[XP] Videokaart niet herkend na reinstall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik XP opnieuw geinstalleerd op mijn computer. Alles weer e-okay alleen ik krijg m'n videokaart niet aan de praat. In apparaatbeheer staat nu geen 'Beeldscherm'. Als ik bij Adapter kijk onder eigenschappen beeldscherm > geavanceerd, geeft ie 'niet beschikbaar aan'. Nieuwe hardware detecteren heb ik ook geprobeerd. Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen thx

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zit er geen cd bij je videokaart? Zo ja, al geinstalleerd?
Welk merk videokaart?
Al gezocht naar drivers d.m.v. serienummer?

Meer info a.u.b. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Volgens je sign dus een viper 770

http://www.diamondmm.com -> drivers!

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Han
  • Niet online

Han

WhizzCat: true true...

Had alleen de sig's op non-visible staan. Topicstarter, gaarne de volgende keer je hardwarespec's even appart vermelden. Niet iedereen ziet je sig namelijk :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Okay het betreft dus een andere PC als in mn specs. Het betreft een GeForce MX 400 64 MB

Als ik de drivers van het CDtje van de vidkaart wil installeren geeft ie aan dat ie het device niet kan vinden.

Verwijderd

Missschien ff Nvidia drivers van inet plukken :? http://www.nvidia.com

• Han
  • Niet online

Han

En als je de algemene drivers installeerd?

Detonators: http://files.tweakers.net/w2k_xp-3100.zip

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan ik drivers installeren voor een device wat volgens de computer dus niet bestaat ?

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 10:45:
Maar kan ik drivers installeren voor een device wat volgens de computer dus niet bestaat ?

Ik zou zeggen; probeer het eens ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nope nog steeds niet ;(

Verwijderd

staat er nu helemaal niks bij beeldscherm adapter?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Of is het een standaard VGA wat er nu staat? Anders gewoon de drivers van je kaart via de Device Manager wijzigen en kijken wat ie dan doet.

Dus helemaal met de hand de nvidia drivers installeren of de originele drivers van de fabrikant, ook wel te downloaden

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het vreemde, bij apparaatbeheer staat helemaal geen Beeldschermadapter

Verwijderd

huh wat zie je als 2e staan dan?

Verwijderd

Start/configuratiescherm/systeem/apparaatbeheer ? staat daar helemaal geen beeldscherm adapter ? ook niet met een vraagteken of uitroep teken ? , en heb je al nieuwe hardware geprobeerd te scannen ?

:?

• Barman
  • Niet online
Staat er een IRQ toegewezen aan de videokaart? In de BIOS, assign IRQ to VGA aanzetten. Ik denk dat ie dan wat meer doet.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Maximilian

You've been Maxxed...

Het kan oowk (heb ik gehad met me GF2TI) dat je 4-in-1 drivers nog niet je agp 4x ondersteunen.... als je een VIA board hebt.....
Je zou denken dat via4in1 in xp is ingebakken, maar hij heeft de aller eerste via drivers en daar werkt je gf4 niet helemaal op.....
En idd, Assign Irq for VGA help oowk soms....
Het kan oowk zijn dat in je bios je video nog staat op PCI ipv AGP

Verwijderd

Topicstarter
Nope daar onder apparaatbeheer staat dus geen beeldschermadapter, 'besturing geluid, video en spelletjes' staat nu bovenaan. Hier staat overigens wel een Nvida WDM video capture (universal) met een uitroeptekentje erin. Assign IRQ for VGA stond niet als optie in de BIOS. Ik zal de via drivers nog even proberen te updaten

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
goed, oud topic, maar exact hetzelfde probleem. ook na een herinstallatie van windows xp (prof met sp1 integrated)(dus in xp de xp cd er in -> upgrade, dat is hetzelfde ongeveer als setup er overheen draaien bij 98)

sys: asrock g-pro sis 650 met integrated video.

ik ben dus ook de beelschermadapter kwijt. er staan gewoon niks in apparaatbeheer. ook al hardwaredetectie gedaan (niet alleen de plug en play detectie) en handmatig de driver toegevoegd. helpt niks. kan apparaat niet starten staat er dan.

als ik bij instellingen van het beeldscherm kijk staat er 'standaardmonitor op' , waar na 'op' dus normaal je vga adapter moet staan. er staat gewoon niks.

nu zou ik er allemaal niet zo'n probleem van maken als alles zou werken, maar nu werken 3d dingen dus niet.

het is echt heel debiel, ik heb niks aan het systeem veranderd, alleen dus windows er overheen gedraaid.

al geprobeerd:
bios update -> haalt niks uit
vga modus inschakelen -> ook niks
----

sis agp drivers er overheen -> opgelost.
maar het blijft vaag

[ Voor 9% gewijzigd door smvs op 18-03-2003 14:38 ]

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-04 07:59
oke, ik geef dit topic weer een schopje, want nu heb ik ook hetzelfde probleem.
WinXP installatie opnieuw gedraaid, updaten dus, en nu ziet ie me beeldschermadapter niet. Er staat gewoon helemaal niks bij apparaatbeheer.

Heb al mensen gevraagd die er iets meer verstand van hadden dan ik, maar die wisten het zo één twee drie ook niet.

Opzich zie ik nu wel wat, maar weg is mn fijnere beeld.
En scrollen gaat nu schokkerig en beeldscherm flikkert nu helaas... Is dus niet zo fijn meer.
(en kan geen NFS undergound spelen nu :( )

oh ja, ik heb een Geforce4 Mx420

Who can help me?!?

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

zet de pc is uit, haal je kaart eruit, maak de contactpunten schoon met een gummetje, raak ze niet aan met je vingers, en blaas het gumsel eraf, plaats de kaart dan weer in je systeem en probeer het nog keer

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-04 07:59
gedaan wat je vroeg, maar wil helaas ook niet veranderen... :(

Echt vervelend, krijg last van mn ogen..

En wil gamen :)

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-04 19:59

Ryceck

Constants and Variables

Goofyduck schreef op 08 december 2003 @ 15:34:
gedaan wat je vroeg, maar wil helaas ook niet veranderen... :(

Echt vervelend, krijg last van mn ogen..

En wil gamen :)
ALs je een via-chipset hebt, probeer dan de VIA 4-1 drivers eens, zoals hierboven ook beschreven, of heb je dit al geprobeer?
Het is namelijk niet uit je post te halen wat je zelf al geprobeerd hebt, geef s wat meer info over je systeem, hardware, software e.d.

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Verwijderd

Ooik ik heb dit probleem.
Mijn AGP kaart lijkt gewoon totaal niet door windows gezien te worden en wordt dus ook totala niet weergegeven onder apparaatbeheer. Dit is niet ene kwestie van drivers en weet ook niet hoe ik dit moet oplossen. Als ik kijk naar mijn eigenschappen van het beelscherm staat er dus ook totaal niets bij Videokaart. Hier staat dus ene simpele spatie ipv de naam van mijn videokaart.

Kan iemand mij helpen?
Deze kaart is trouwens gloedje nieuw

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 14:37:
Ooik ik heb dit probleem.
Mijn AGP kaart lijkt gewoon totaal niet door windows gezien te worden en wordt dus ook totala niet weergegeven onder apparaatbeheer. Dit is niet ene kwestie van drivers en weet ook niet hoe ik dit moet oplossen. Als ik kijk naar mijn eigenschappen van het beelscherm staat er dus ook totaal niets bij Videokaart. Hier staat dus ene simpele spatie ipv de naam van mijn videokaart.

Kan iemand mij helpen?
Deze kaart is trouwens gloedje nieuw
wat heb je al geprobeerd? je bios instellingen, irq, agp? kan je de spatie selecteren misschien? eigenschappen kiezen ofzo?

post ff wat meer specs van je pc. je zegt ook dat het om een nieuwe vga kaart gaat, heb je alle software en drivers van je oude kaart wel verijderd?
Pagina: 1