Toon posts:

Router connecties

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Even een probleempje, hier heb ik 1 2600 router staan.
De bedoeling is dat deze wordt geconfigureerd zodat men verbinding kan maken via het ineternet, en dat men op de router in kan bellen om connectie te krijgen met dit netwerk. Hoe is zoiets op te lossen ?

Gr. Jelmer

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 17:59
ik ben een totale n00b op dit gebied, maar kan dat niet met een VPN? of anders zet je gewoon een servertje neer en router je een binnenkomende poort door naar dat servertje (werkt ook prima bij mijn ssh/sftp/http servertje :))

Verwijderd

Wij hebben dit hier ook (nog). We hebben op de buitenlokaties isdn met cisco 760 routertjes. Deze bellen in op de 2600 op de hooflokatie. We gebruiken het hier om de externe lokaties hun email op te laten halen.

Ik zou effe op cisco.com kijken. Er zijn best wel voorbeeld configuratie files te vinden waarmee je dit kunt realiseren.
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik vragen wat voor Configuratie je gebruikt op de 2600 ? zou je me die toe kunnen sturen ?

Dit is nl. exacte dezelfde situatie, op deze 2600 router moeten 2 3-com routertjes inbellen, en gebruik kunnen maken van ons netwerk. In de toekomst moeten mensen thuis ook connectie kunnen maken met het bedrijfsnetwerk.

Gr. Jelmer

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 10:19:
Mag ik vragen wat voor Configuratie je gebruikt op de 2600 ? zou je me die toe kunnen sturen ?
Zoals ik in de mail al zei: Ik post hem morgen hier wel effe. Want ik kan er nu nameljk niet aan. (zit thuis).

Misschien hebben meer mensen er dan nog iets aan.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
download even bij cisco cisco config maker, die poept voor first time users wel een redelijk goede maar werkende config uit :p
werkt heeeeeel simpel :)

Ik hoop dat deze link zo werkt, scheelt je weer een form invullen :p
http://www.cisco.com/pcgi...igmaker/cmaker2.6.006.exe

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Hoeveel (56k / ISDN) modules heb je in die 2600 hangen dan?

Want als je ook nog werknemers wilt gaan laten inbellen, heb je snel dat alle lijnen bezet zijn.....

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
Voor VPN ondersteuning moet je ook even shoppen voor een IOS versie die dat ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb er 4 lijnen in hangen, eerst is het de bedoeling dat slechts die andere 2 locaties gaan inbellen, dan kunnen er eventueel nog 2 inbellen, maar dat komt dan wel weer.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je uberhaupt wel bij cisco/manual gekeken :?
Je hebt een router, je wil iets, maar ik kan nou niet echt ontdekken wat je allemaal gedaan/geprobeerd/gelezen hebt om dit voor elkaar te krijgen, of ligt 't aan mij ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Dat idee heb ik ook ja... Er is niets eens duidelijk wat je precies wilt weten. Of waar je een probleem hebt.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT & slot

Probeer maar eens opnieuw in NT met een betere openingspost & begin eerst maar eens zelf wat te zoeken op www.cisco.com

Lees aub: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.