probleem met Asus V8440 Geforce 4 TI4400

Pagina: 1
Acties:

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-08 15:22
Mijn configuratie is:

Asus A7V333 onboard raid en audio
512 DDR 333
USB2
WinXP

Ke ik heb sinds vorige week donderdag een de Geforce 4 TI4400 van Asus (v8440) met installeeren ging alles prima (heb detonator drivers gedownload) en alles werkte prima... totdat ik een game in ging (willekeurige game) als ik geluk heb kan ik 5 minuten spelen en daarna hangt hij compleet! heb mijn video kaart inmiddels al omgeruild (d8 dat die kapot was) maar het probleem blijft zich voor doen geheugen is inmiddels ook omgeruild maar ook dat was het probleem niet... d8 toen van nou dan maar W2k daar zaten voor alles de goede drivers erbij (voor XP ook maar die waren niet MS gecertificeerd) maar ook daarmee was de kous niet af... ik heb alle drivers geinstalleerd (incl. via 4in1 drivers) alle updates van XP en drivers en het probleem blijft zich voor doen...

heeft iemand hier een idd wat het kan zijn want ik sta nu echt op het punt om hem het raam uit te keilen! (nee geen adressen zodat jullie onder het raam kunnen gaan staan :P )

Metal to the bone

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

heb je de asus-drivers al geprobeerd ipv de gewone detonators :?

Bij mij werken ze overigens allemaal goed, heb dezelfde plank...

Hoi

• BOCmetalhead
NoBody schreef op 28 augustus 2002 @ 10:01:
heb je de asus-drivers al geprobeerd ipv de gewone detonators :?

Bij mij werken ze overigens allemaal goed, heb dezelfde plank...
jah ook geprobeert maar ook mooi niet werken... moet er zo echt van :'(

Metal to the bone

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 11:12
hoe warm wordt je processor en je mobo?

Verwijderd

hoeveel staat je agp rate? 2x of 4x? probeer daar eens mee uit of andere settings helpen. en probeer pnp os te disablen /enablen

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:31

Talon

Booooom !

Hoeveel watt is je voeding ??
je hebt een stevig stroom vretend systeem daaro ...
als je voeding noname en maar 300 watt is .... heb je kans dat je voeding het niet trekt

• BOCmetalhead
ph03nix80 schreef op 28 augustus 2002 @ 10:05:
hoe warm wordt je processor en je mobo?
zo'n kleine 45 graden met soms uitschieters naar rond de 50 soms iets erboven soms iets eronder
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 10:06:
hoeveel staat je agp rate? 2x of 4x? probeer daar eens mee uit of andere settings helpen. en probeer pnp os te disablen /enablen
hij staat nu op 4x heb hem ook al een keer op 2x gezet maar dat mocht niet baten... (het is trouwens een 4x agp kaartje)
Talon schreef op 28 augustus 2002 @ 10:09:
als je voeding noname en maar 300 watt is .... heb je kans dat je voeding het niet trekt
300 watt...

het vreemde is als ik gewoon in windows blijf (beetje icq outlook en msn enz enz enz...) gaat alles prima! dan heb ik geen hangers... alleen als ik ga gamen dat gaat het fout... heb ook al in de game op lage resoluties gespeeld zo van misschien is dat het, maar ook dat hielp niet

Metal to the bone

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 08:35
Zet de via drivers er eens uit heb ook ens een probleem gehad maar dan in combinatie met een Maxtor G400. Bleek naderhand directX in combinatie met een bepaalde driver te zijn. Meen dat het de via 4 in 1 driver was.

• BOCmetalhead
TimTie schreef op 28 augustus 2002 @ 10:14:
Zet de via drivers er eens uit heb ook ens een probleem gehad maar dan in combinatie met een Maxtor G400. Bleek naderhand directX in combinatie met een bepaalde driver te zijn. Meen dat het de via 4 in 1 driver was.
ook geprobeerd heb met drivers echt zoveel verschillende dingen geprobeert... maar nix werkte d8 ook in 1ste instantie dat het aan de via drivers lag omdat daar wel meer problemen mee zijn... maar dit keer lag het daar niet aan (helaas)

Metal to the bone

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Talon schreef op 28 augustus 2002 @ 10:09:
offtopic:
Ik heeft er 4 hd's in zitten, ook zo'n asus v8440, een cdrom, een brander...

Mijn noname 300 WATTje trekt 't prima allemaal :+

Hoi

• BOCmetalhead
hoorde zojuist van een vriend dat het aan de USB2 drivers kon liggen... die drivers die bij het mobo zitten zijn niet MS gecertificeerd... maar dit lijkt mij nogal onmogelijk immers wat heeft een videoplank met de usb poort te maken?

Metal to the bone

• TimTie
Maak anders eens een Ghost image van de PC en install hem dan eens helemaal opnieuw. Mocht het niet werken kan je de ghost terug zetten.

• BOCmetalhead
NoBody schreef op 28 augustus 2002 @ 10:20:
[...]

offtopic:

ik heb er maar 1 in zitten en een brander en een dvd speler en een zipdrive (jah ze worden nog wel gebruikt ;) en 2 casefans

het vage is dat hij het bij mijn oude Geforce 3 v8200 het altijd gedaan heeft! sinds ik mijn nieuwe video kaart heb was het over...

ik zit haast eraan te denken dat mijn mobo en video kaart niet lekker met elkaar kunnen werken ofzo...

Metal to the bone

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

denk dat die hd's toch wat meer trekken dan die casefans...

Nee ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken over de voeding hoor :)

Hoi

• BOCmetalhead
NoBody schreef op 28 augustus 2002 @ 10:23:
denk dat die hd's toch wat meer trekken dan die casefans...

Nee ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken over de voeding hoor :)
denk het ook nie... het moet het ook wel trekken...

Metal to the bone

• Talon

Talon

Booooom !

Duhh ..... je kan mazzel hebben.
ik zeg toch ook "heb je kans" !!! |:(
ik probeer te helpen en met die leeghoofd opmerkingen komt ie toch niet verder ?
Dus reageer nou es alleen als je echt wat te zeggen hebt !

[ Voor 0% gewijzigd door Talon op 28-08-2002 10:25 . Reden: typo ]

• TimTie
Bedenk me net dat je wel eens een IRQ conflit je zou kunnen hebben. Soundcart met VGAcart of je NIC. Zoek het daar maar eens in. Je PCI sloten hebben gesharede IRQ's dus zoek het daar maar eens in.

Tip:

Alle kaarten er uit trekken behalven de VGA en dan een voor een weer er in en installeren. Meestal gaat het dan wel goed.

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

misschien je videokaart eens in een andere pc proberen :?
Talon schreef op 28 augustus 2002 @ 10:25:
[...]

Duhh ..... je kan mazzel hebben.
ik zeg toch ook "heb je kans" !!! |:(
ik probeer te helpen en met die leeghoofd opmerkingen komt ie toch niet verder ?
Dus reageer nou es alleen als je echt wat te zeggen hebt !
en wil jij wel eens niet direct pissed worden :? :(

ik vergelijk mijn voeding met de zijne, beide zijn evenveel watt...

Videokaarten zijn ook allemaal verschillend dus dan kan je dit topic ook wel sluiten |:(

Hoi

• BOCmetalhead
TimTie schreef op 28 augustus 2002 @ 10:26:
Bedenk me net dat je wel eens een IRQ conflit je zou kunnen hebben. Soundcart met VGAcart of je NIC. Zoek het daar maar eens in. Je PCI sloten hebben gesharede IRQ's dus zoek het daar maar eens in.

Tip:

Alle kaarten er uit trekken behalven de VGA en dan een voor een weer er in en installeren. Meestal gaat het dan wel goed.
met mijn audio kaart lijkt me onmogelijk (lees onboard) en mijn netwerk kaarten zitten op een ander irq (al gechecked)

Metal to the bone

• Talon

Talon

Booooom !

en wil jij wel eens niet direct pissed worden :? :(
ik vergelijk mijn voeding met de zijne, beide zijn evenveel watt...
Videokaarten zijn ook allemaal verschillend dus dan kan je dit topic ook wel sluiten |:(
En jij snapt het weer niet.
Videokaarten zijn van verschillende kwaliteit en voedingen ook.
Als jjij erachter probeert te komen of de kaart dood is of niet helemaal goed : hetzelfde probeer ik voor de voeding.
Ook al heb ik zelf nog zo'n goed voedinkje ... mijn AMD met scsi-disks trok hij ook niet .En dat terwijl hij een dual celeron met scsi-disks wel trok.
See my point ?
Je kan je helemaal blind staren op wat er bij jou wel werkt ... of je kan het ruim zien. Het werkt bij jou misschien wel maar bij hem niet.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb hier praktisch dezelfde setup (A7V zonder RAID, 512DDR, Asus 8440) Verder gebruik ik wèl een extra geluidskaart (SB Audigy Platinum, zou dus enkel voor méér problemen kunnen zorgen). Hier geen problemen... Is er een spel waarmme je dit specifiek hebt, of meerdere spellen? En welke CPU heb je? Want het kan dus zijn dat je CPU gewoon te warm wordt (vreemd dat hij dat dan bij je GF3 niet werd). Mijn systeem was toen ik hem net had niet werkbaar @ 133MHz FSB omdat hij niet goed genoeg koelde (Zalman 6000Cu doet wonderen). Verder advies om in je BIOS het Plug&Play aware OS eens uit te zetten (Dan verdelen de IRQ's soms wat beter). En verder het bovenste en onderste PCI slot vrijhouden (tenzij je een goede IRQ sharing NIC in de onderste doet)

Verwijderd

Als niks werkt, zou ik een total clean install proberen. Neem voor alle drivers/bios/via 4in1's etc de nieuwste versie (niet de BETA's). Het zou dan moeten werken!

• BOCmetalhead
Kippenijzer schreef op 28 augustus 2002 @ 11:08:
Ik heb hier praktisch dezelfde setup (A7V zonder RAID, 512DDR, Asus 8440) Verder gebruik ik wèl een extra geluidskaart (SB Audigy Platinum, zou dus enkel voor méér problemen kunnen zorgen). Hier geen problemen... Is er een spel waarmme je dit specifiek hebt, of meerdere spellen? En welke CPU heb je? Want het kan dus zijn dat je CPU gewoon te warm wordt (vreemd dat hij dat dan bij je GF3 niet werd). Mijn systeem was toen ik hem net had niet werkbaar @ 133MHz FSB omdat hij niet goed genoeg koelde (Zalman 6000Cu doet wonderen). Verder advies om in je BIOS het Plug&Play aware OS eens uit te zetten (Dan verdelen de IRQ's soms wat beter). En verder het bovenste en onderste PCI slot vrijhouden (tenzij je een goede IRQ sharing NIC in de onderste doet)
heb nu een xp1800... heb het met meerdere spellen geprobeerd te weten

CS (counterstrike voor de leken)
SOF2 (soldier of Fortune 2)
Warcraft 3
Q3
UT 2003 FINAL!! :P

bij allemaal het zelfde probleem
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 11:09:
Als niks werkt, zou ik een total clean install proberen. Neem voor alle drivers/bios/via 4in1's etc de nieuwste versie (niet de BETA's). Het zou dan moeten werken!
dat heb ik sinds donderdag al 6 keer gedaan... mocht niet baten

Metal to the bone

• BOCmetalhead
zou het niet ergens fout kunnen zitten bij mijn cpu/mobo???

Metal to the bone

Verwijderd

Niet strijden en bakkeleien over die voeding jongens. ;)

Die 300 watt zegt niet zoveel, het gaat er om of de 5 volt lijn sterk genoeg is en blijft. 300 watt of 500 watt is niet het punt, maar de amperage. Zelf heb ik na een jaar een Enermax 430 watter weg gegooid omdat die niet sterk genoeg bleek op den duur.

Het klinkt toch als een voedings prob;eem, kijk dus in de Bios wat de 5 volt lijn daar voor waarde aangeeft.

Aangezien in de Bios de CPU niet wordt belast, moet de 5 volt boven de 4,80 blijven, anders komt onder Windows bij volle belasting die waarde geheid onder de 4,75 wat instabiliteit geeft.

Kijk dus in de Bios, daar MOET het boven de 4,80 blijven.

:Y)

Verwijderd

BOCmetalhead schreef op 28 augustus 2002 @ 13:55:
zou het niet ergens fout kunnen zitten bij mijn cpu/mobo???
Als het pas na 5 minuten is, niet onder Windows zelf, en de boel wordt niet extreem warm, nee , eigenlijk niet.

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

ik wil het niet bederven voor je, maar voor zover ik weet is de final nog niet uit dude |:(

Ik ben hem tenminste nog niet tegengekomen op zo'n xdcc bot :)

Hoi

• BOCmetalhead
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 14:09:
[...]

Als het pas na 5 minuten is, niet onder Windows zelf, en de boel wordt niet extreem warm, nee , eigenlijk niet.
nope is alleen onder gamen...

Metal to the bone

• BOCmetalhead
NoBody schreef op 28 augustus 2002 @ 14:12:
[...]

ik wil het niet bederven voor je, maar voor zover ik weet is de final nog niet uit dude |:(

Ik ben hem tenminste nog niet tegengekomen op zo'n xdcc bot :)
wat jij wilt knul :) maar ik zit hem toch redelijk vaak te spelen 8) helaas alleen nog geen servers op internet he (duh... :P ) ik heb zo mijn bronnen ;)

maar jah nu kan ik hem dus nie meer spelen

Metal to the bone

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

nope dat kan je idd niet :p
ik heb verder ook geen ideeën wat het zou kunnen zijn :(

maareeh om nog es terug te komen op ut2003, wie zegt dat ie final is :?

Pas als het in het spel zelf staat, geloof ik je :>

Hoi

• Sten Vollebregt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 09:05
1. Ga in je BIOS en kijk of Fast-Write uitstaat.
Als dat niet werkt:
2. Zoek de optie AGP Driving Strength (of AGP Driving Control) en zet die inplaats van op auto op DC of DE.

My case has so many fans that it hovers above the ground

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

En gooi die AGP nu op 2x... Je kaart kan wel 4x agp zijn maar Via bordjes willen nog al eens gaan hangen op 4x agp calls. (Het maakt toch nauwelijks tot geen hol uit, later kun je altijd nog 4x proberen)

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

offtopic:
Die UT2003 die jij hebt heb ik ook gespeeld en is zo *FAKE* en zo ge*NUKE*d als ik weet niet wat.. ( http://www.isonews.com/release.php3?releaseid=57856 )

• BOCmetalhead
svol schreef op 28 augustus 2002 @ 14:31:
1. Ga in je BIOS en kijk of Fast-Write uitstaat.
Als dat niet werkt:
2. Zoek de optie AGP Driving Strength (of AGP Driving Control) en zet die inplaats van op auto op DC of DE.
under-world schreef op 28 augustus 2002 @ 14:38:
En gooi die AGP nu op 2x... Je kaart kan wel 4x agp zijn maar Via bordjes willen nog al eens gaan hangen op 4x agp calls. (Het maakt toch nauwelijks tot geen hol uit, later kun je altijd nog 4x proberen)
thanx! dit gaat ik eens vannavond uit proberen!! het klinkt wel zinnig ik hoop alleen dat dat agp van 4x naar 2x terugzetten helpt want volgens mij was agp 4x backwards compatible... (blijkbaar niet helemaal... :) )

Metal to the bone

• BOCmetalhead
NoBody schreef op 28 augustus 2002 @ 14:22:
nope dat kan je idd niet :p
ik heb verder ook geen ideeën wat het zou kunnen zijn :(

maareeh om nog es terug te komen op ut2003, wie zegt dat ie final is :?

Pas als het in het spel zelf staat, geloof ik je :>
wat heb je er voor over :P meel me maar...

maar ik geloof dat ik ff niet verder ga omdat dat niet geoorloofd is...

Metal to the bone

Verwijderd

Nou Boccie, wat gebeurt er nu in de Bios met die 5 Volt lijn heh heh heh eh ummmhh ?????

• BOCmetalhead
hoi piepeloi! hij doet het! heb het op de brute manier aan gepakt en mijn mobo+cpu omgeruild! alles draait nu toppie en met een 3dmark score van 10005 (niet overgeclocked!)is deze jongen zwaar tevreden! :) iedereen bedankt voor den tips!

Metal to the bone

• Talon

Talon

Booooom !

Gefeliciteerd ! :) :p
heb je nog iets aan de instellingen moeten veranderen ?
of gewoon drin prikken en werken ?

• BOCmetalhead
Talon schreef op 29 augustus 2002 @ 09:13:
Gefeliciteerd ! :) :p
heb je nog iets aan de instellingen moeten veranderen ?
of gewoon drin prikken en werken ?
heb mijn nieuwe mobo+cpu d'rin geprikt XP geinstalled met alle drivers behalve die via drivers (vertrouw die toch niet helemaal) en gamen maar met die hap! heb vannochtend nog ff 3dmark voor de heledag aan gezet dus vannavond weet ik pas of het echt goed gelukt is :)

Metal to the bone

Pagina: 1