[Access]If=true then bold ?

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik zit met een probleem. Ik ben al een tijdje bezig met het opzetten van een nogal grote database. Maar nu moet ik het volgende bewerkstellen: Ik heb de laatste en 1 na laatste record in mijn query en form. Maar, nu wil ik, dat als in de laatste record een waarde zit die gelijk is aan de een-na-laatste dat dan die waarde verborgen wordt. OF dat als hij veranderd is hij dik gedrukt wordt. Dus de veranderde waarden moeten opvallen, of door het dik te drukken danwel door de niet-veranderde waarden te verbergen.

Ik stel de vraag hier maar, want in mijn vorige Access topic in SA kreeg ik geen antwoord.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Iets met een koppeltabel ofzo?

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• 418O2
  • Niet online
? kan je dat uitleggen want ik begrijp niet wat je bedoelt. Ik ben nogal nieuw in access, maar begin een beetje door te krijgen hoe het werkt.
Ik heb nu wel een field gemaakt in een query

[a]<>[b.] (zonder punt)

dan krijg ik dus als output 0 of -1. Nu moet ik dus zorgen dat als die ouput 0 is dat de waarde niet zichtbaar is. OF dat als de output -1 is dat hij dik is.

Ik had wel iets gemaakt dat het werkte, alleen dan verborg hij de hele record waarin diezelfde waardes in voor kwamen en hij moet dus alleen de waarde verbergen, dus dat field in die record. Want de veranderde waardes moeten wel zichtbaar zijn.

Dus concreet is dit.

ik heb 2 fields: [R1] (laatste waarde) en [R1 Old] (een-na-laatste waarde)

ALS R1 dus gelijk is aan R1 Old, dan moet R1 niet zichbaar zijn
OF
Als R1 verschilt van R1 Old dan moet hij dik gedrukt worden.

Die actie moet zichtbaar zijn in het formulier, of het ook in de query zichtbaar is, maakt niet uit..

<!-- beetje vaag misschien, maar ik kan het niet duidelijker vertellen>

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
hmm nee het was een beetje onzin volgens mij wat ik net blaate (* 4of9 is niet zo'n databeest hero enzo)

Sorry

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• 418O2
  • Niet online
ok

no problem hebben we allemaal wel es.

Zo kom je wel snel in de HK btw

• 418O2
  • Niet online
is er geen check dat je als de waarde veranderd tov de oude record dat je dan een bep. functie gebruiken kan? Want als er een nieuwe record komt, is het de bedoeling dat de oude gekopieerd wordt en dat dan de wijzigingen worden ingevoerd.

IF change=true
THEN print bald
IF change=false
THEN print=false

ik ben beetje nieuw, maar bestaat er zoiets? Een commando dat zoals PrintToScreen oid? dat je kan voorkomen dat het weergegeven wordt als het aan bepaalde eisen voldoet?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-09 09:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ey Catch! Probleem nog niet opgelost? Ik heb er ook nog even over zitten denken en het wordt wel lastig. Het kan denk ik wel, maar dan gaat het waarschijnlijk wel trag worden. Ik denk dat je per veld met zo'n DLOOKUP moet vergelijken of de waarde anders is dan de vorige record.

Daarna kan je met de voorwaardelijke opmaak (vanaf Access 2000 te vinden in menu 'opmaak') een tekst bold ofzo maken aan de hand van een criterium wat je opgeeft.

Ik denk dus dat je per te controleren veld een extra veldje moet neerzetten wat je true of false maakt en aan de hand van dat (onzichtbare) veld het veld met de gegevens laat opmakn. Snap je?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• 418O2
  • Niet online
het werkt woei thnx

Verwijderd

Ik wilde nog wat toevoegen.. maar ik kan het niet

Ik....

die ogen... ze kijken me aan.... aargh!
Pagina: 1