Hoe een Quake3 model inlezen in bijv. Rhino?

Pagina: 1
Acties:

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 09:49

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Topicstarter
Hallo,

Ik wil Quake3 models in kunnen lezen in bijv. Rhino. Ik wil nl. een 3d-dxf file van bepaalde models kunnen maken, zodat ik die weer kan gebruiken in het tekenpakket waar ik hier op m'n werk mee werk.

Hoe moet ik dat doen?

Ik weet dat je de .pk3 files met winzip kunt uitlezen.
Bijv. md3-stormtrooper.pk3 -> Daar staan dus een een paar files in (head.md3, lower.md3 etc.).
In de tekst file staat dat het orginele model in Softimage is gedaan, maar geexporteerd is naar 3dsmax.

In 3dsmax of Rhino doen deze files het niet.

Iemand hints of tips?

Of is er een conversieprogje waar ik die models in 1x kan zien en exporteren naar een ander formaat.

XBL: theArthurrrr

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Ai, niemand een tip

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

- Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
-- faq "forumgedrag" #not-done

Overigens al met google geprobeerd?

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Dank,

Ik ga het proberen

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
een neus eens rond op polycount.com

Trouwens, een quake model in rhino willen is onzin, rhino is een nurbs modeler met beperkte polygoon ondersteuning, terwijl quake modellen poly's all the way zijn. Max is dus de betere keus.

specs

Verwijderd

Vaak kun je de moddels wel openen met MilkShape, en dan exporteren naar 3ds (3dsmax) of een ander formaat .. Ik denk dat je wel kans maakt met MilkShape ..

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:41

xshredx

Zoek eens op google met de termen "export md3 to max"
Dan vind ik toch verscheidene goede links.

Het is perfect mogelijk om Quake 3 models in max te krijgen. Ik heb als schoolopdracht dit jaar een cd-rom moeten maken over First Person Shooters. Om de quake models als 3d models in Director te krijgen, hebben we ze ook eerst in 3ds max gelezen (en dan met de MAX Shockwave Exporter naar Director gestuurd).
Welk van die converteer programmaatjes we juist gebruikt hebben weet ik niet meer (we maakten deze cd met een team van 3, en ik was meer bezig met het lingo scripten en het maken van een simpele game, terwijl een andere gast die beter is in 3D het werk met die quake models gedaan heeft... ik weet dus de naam niet meer van het converteer programma dat we gebruikt hebben, maar weet wel dat het perfect mogelijk is, en dat je minimaal 1 werkend conversie programma kunt vinden met de google zoektermen die ik hier nu gegeven heb)

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
gladiool schreef op 29 augustus 2002 @ 10:41:
een neus eens rond op polycount.com

Trouwens, een quake model in rhino willen is onzin, rhino is een nurbs modeler met beperkte polygoon ondersteuning, terwijl quake modellen poly's all the way zijn. Max is dus de betere keus.
Op Polycount heb ik al gekeken, daar heb ik m'n models ook vandaan nl.

De "ellende" is dat ik een 3D-Cad tekenaar ben, en dus niet lekker weg kom met Max.
Rhino, ziet er voor mij zeer begrijpelijk uit, en daar kan ik dus sneller dingen in uit proberen (+ ik heb een "Inside Rhino" boek gekocht, zou een beetje zonde van het geld zijn als ik nu een ander pakket zou gebruiken).
Ik wil eerst Rhino beter onder de knie krijgen, voordat ik aan Max begin.

M'n doel op het ogenblik is, een zo licht mogelijk 3d-dxf model maken die ik dan weer voor m'n werk kan gebruiken.

M'n topic heeft idd niet zoveel met Quake3 models te maken, maar meer met gewone 3D models.

Ik heb al het 1 en ander in elkaar geprutst, maar ben er nog niet tevreden over. De modellen zijn veel te zwaar. Ik merk het nl. zeer goed als ik zo'n omgezette dxf in m'n werkomgeving heb geplaatst.

Verwijderd

De Quake modellen zijn met het gratis broertje (of zusje zo je wil) van 3Dmax te bewerken. Dat heet gmax, en is er een speciale plugin voor om quake files te importeren. Heb geen ervaring met quake maar ze hebben het hier over Quake2 ?, MD2 files.
Misschien kun je op de vele gmax forums wat vinden voor Quake 3...

linkje naar officiele supportforums

http://www.gmaxsupport.com/html/download.asp
Pagina: 1