kleurencartridge leeg, zwarte vol, toch niet meer printen

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28899

Topicstarter
zoals topic zegt heb ik een printer (Epson Stylus Photo 790) waarvan de kleurencartridge leeg is maar de zwarte nog vol
nu gebruik ik toch amper kleur dus heb ik geen zin om zo'n dure cartridge erbij te kopen

bij mijn HP printers kan je altijd gewoon doorprinten als een van de cartridges leeg is dus ik neem aan dat dit bij alle printers moet kunnen

als je iets print krijg je dat venstertje van de epson software met de melding dat die kleuren dus leeg is maar zwart gewoon vol, maar als je dan op OK klikt print ie hem niet uit (terwijl de taak wel in de printerwachtrij blijft staan)

ook als ik bij instellingen zegt dat ie alleen zwart moet printen krijg je hetzelfde

iemand enig idee of dit op te lossen is of dat je bij die epson printers gewoon per se beide cartridges nodig hebt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38956

Al geprobeerd om je cardridge er even uit te halen en er daarna weer in te stoppen? Hierdoor kan de printer denken dat het een volle cardridge is. Of is werkt deze printer al met een speciale chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30

Ik weet niet hoe het bij Epson is, maar printen met een lege cartridge kan de printhead beschadigen omdat deze te heet wordt... Je zult dan wel zeker moeten weten dat ie geen kleur probeert te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ik had het zelfde probleem met een 810. Hij bleef maar zeuren over een lege cartridge. Ik heb het probleem niet kunnen omzijlen en heb er uiteindelijk maar een nieuwe ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

je kan gewoon de "lege" erin zetten hoor.
werkt ook prima op de 750 :)

(je kan nog heel wat kleur uit dat ding persen GVD :X)

ja epson hè... die koop je voor afdruk kwaliteit, en verder helemaal NERGENS voor :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Topicstarter
heb hem er al uitgehaald, geprobeerd zonder kleuren cartridge erin te printen
dan geeft ie fout van dat er geen iznit (duh)
als ik hem er weer inzet weer die fout dat ie leeg is
hoe dan ook hij print niet
en als ik een word document dat helemaal uit tekst bestaat in het zwart uitprint lijkt me toch echt dat ie geen kleur gebruikt :)
maarja zit dus nix anders op dan een kleuren erbij te kopen
irritant zeg

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Koop anders gewoon van zulke bijvul flesjes, een stuk goedkoper(of hebben ze die niet voor jouw printer..)

Topicstarter
mwah dat is zon gepruts ;p
bovendien zijn die er denk niet voor dit model
ook bijzonder weinig over dit model te vinden op de epson site :S

Anoniem: 11966

gooi dan water in je cartrige .. dan moet je alleen niet meer kleuren printen ;)
Pagina: 1