Storing Internet/telefonie utrecht en omgeving

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Bij mij thuis deed adsl het vanochtend al niet.
Maar ik kwam dus op mijn werk en hier lagen de vaste lijnen er ook uit.

Nou blijkt er een brand te zijn geweest in een verdeel station van de KPN (de locatie weet ik niet)

Naja, ik post dit nu dus de vaste lijn is weer up nu iig.

Ik denk dat dit natuurlijk komt door dat een vaste lijn wat meer kost als een adsl lijntje, maar dan weet iedereen gelijk waardoor het komt dat het eruit ligt bij hem/haar.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 07:32

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Adsl-verbindingen in Soest liggen er ook uit.

Weet iemand een site met actuele storingen en vooral met meldingen wanneer deze weer zijn opgelost ?

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Het is opgelost, tenminste hier doet alles het nu weer.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52
hier werkt het ook weer :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Attilla
Oscar the Grouch schreef op 28 augustus 2002 @ 09:55:
Weet iemand een site met actuele storingen en vooral met meldingen wanneer deze weer zijn opgelost ?
Ik weet iig niet zoeen site.
Volgens mij is die er ook niet.

Maar ik krijgt wel snel info omdat wij hier voor enkele tonnen (aan geld) aan huurlijnen hebben liggen.

Internet/Adsl (Telefonie moet gewoon werken) gaat de hele ochtend up en down, dit is het laatste wat ik heb gehoord. Ook hier met de huurlijnen is hetzelfde het geval. Dus ook al werkt het nu weer, het kan dus dat het weer eraf gaat na een bepaalde tijd.

Het schijnt dus dat er vannacht brand is geweest, ik ging thuis om 4:24 offline dus het zal wel rond die tijd geweest zijn.
Aangezien dat het niet snel weer up is neem ik aan dat de schade aanzienlijk groot is.

Oscar, misschien houd xs4all het een beetje up to date:
http://www.xs4all.nl/nieuws/storingen/showreport.php3?id=515

• Attilla
Ik hoor net dat Kpn alle storingen heeft opgelost.

Kpn zegt wel dat er rekening met wat tragere verbinding gehouden moet worden, ivm met het internet verkeer dat nu van start komt.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21

Korakal

Up up up!

Bwah, hier in Amersfoort was het vanochtend ook puin met de ADSL. Het vreemde is; gisteren was dat ook al! Ik heb van 2 andere ADSL'ers in Amersfoort ook sinds gisteren problemen gehoord. Maar KPN en de internetproviders wisten gisteren van niks....

Echt wazig allemaal...

• Attilla
Korakal, Amersfoort ligt toch een stukkie verder. ;)

Ik denk dat het weinig te maken heeft met deze problemen.

• Korakal

Korakal

Up up up!

[Airwolf] schreef op 28 augustus 2002 @ 10:20:
Korakal, Amersfoort ligt toch een stukkie verder. ;)

Ik denk dat het weinig te maken heeft met deze problemen.
Uhm... als ze in Soest ook nog problemen hebben...
Ik zit hemelsbreed maar een paar kilometer van Soest. En XS4A meldt 'midden-Nederland'....

• Attilla
Mja, maar omdat je het ook over gister heb enzo.

Daarom dacht ik daaraan.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:42

Floor-is

5.2

Welke wijk in Utrecht hadden we het eigenlijk over?

Ik woon zelf in Lombok en heb geen last gehad in ieder geval :)

Bericht hierboven

• Korakal

Korakal

Up up up!

Nou ik vind het zo opvallend.... gister storing (ADSL is overdag brak geweest). Gisteravond weer goed. Vanochtend weer precies dezelfde symptomen. Maar dan blijkbaar een andere oorzaak?

't zijn wel Phrutsers zeg...

• Attilla
Floris schreef op 28 augustus 2002 @ 10:39:
Welke wijk in Utrecht hadden we het eigenlijk over?

Ik woon zelf in Lombok en heb geen last gehad in ieder geval :)
Jij heb toch ook tweakdsl (of wat er van over is) iig een verbinding via bbned ?
Dan heb je er namelijk geen last van, want dat gaat niet via een verdeelstation van kpn. :)
Korakal schreef op 28 augustus 2002 @ 10:39:
Nou ik vind het zo opvallend.... gister storing (ADSL is overdag brak geweest). Gisteravond weer goed. Vanochtend weer precies dezelfde symptomen. Maar dan blijkbaar een andere oorzaak?

't zijn wel Phrutsers zeg...
Mxstream/Adsl van kpn, is nooit van gezegd dat het een always-on dienst is.
Je krijgt ook niks terug als ze plat liggen.

Adsl loopt over het algemeen zeer stabiel en als het dan ff 2 dagen niet werkt zijn het prutsers :?

Hoe denk je dat wij ons hier voelen 4 uur lang zonder huurlijnen.

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Betreft: Mxstream
Starttijd: 28 augustus 2002 om 08:50
Eindtijd : 28 augustus 2002 om 09:30
Impact : Eindgebruikers aangesloten op routers in Utrecht kunnen niet meer authenticeren en ook geen data genereren.
Oorzaak: Routeringsproblemen KPN IP Core netwerk.
Oplossing: Configuratie hersteld in KPN IP Core netwerk.
FYI ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Laat ik nu de overbuurman van floris zijn met wél mxstream (ohnee, KPN adsl :P) en ik heb ook nergens last van gehad. Komt denk ik ook omdat ik pas om 11:00 wakker ben geworden :P.

We tellen, de tweede storing van mijn adsl dan in anderhalf jaar tijd :( ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• HermeS
  • Laatst online: 05-08 23:09
dammit, weer tig gasten tewoord moeten staan (vanochtend), en excuses aanbieden. Omdat mxstream het niet bij ze deed.

Grappig zijn altijd de mensen welke hele verhalen gaan houden over hoe slecht de dienstverlening wel niet is enzo, en als je vraagt wanneer die voor het laatst onderbroken was, dan blijkt dat tekomen omdat ze windows opnieuw geinstalleerd hebben en eeninstelling verkeerd hebben staan. En dat ze de isp aansprakelijk gaan stellen. WhoaaA.. 8)7

Brz, je vriend kreeg ik vanochtend aan die lijn (hij vroeg nog of je was >:), de stakker bleek een multipc modemtehebben, dus moest zeggen dat hij maar naar de DHZ desk moest bellen :X ).

• BrZ

BrZ

HermeS schreef op 28 augustus 2002 @ 18:56:
Brz, je vriend kreeg ik vanochtend aan die lijn (hij vroeg nog of je was >:), de stakker bleek een multipc modemtehebben, dus moest zeggen dat hij maar naar de DHZ desk moest bellen :X ).
Oeh, die ene vent die verhuist was ofzo? :D
Die ik verteld had dat ik vanochtend wel aanwezig zou zijn, maar niet achter de telefoon maar wegens "andere redenen die er niet toe doen" ? :+

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

HermeS schreef op 28 augustus 2002 @ 18:56:

Dus omdat jij te lam bent om met een klant het programma'tje setupST.exe te draaien of ff te checken of-ie een vage firewall/proxy heeft, stuur je 'm door naar een andere helpdesk? Da's inderdaad wel een wat brakke serviceverlening... ( :X ) >:)s

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• BrZ

BrZ

JvS schreef op 28 augustus 2002 @ 20:42:

[...]
Dus omdat jij te lam bent om met een klant het programma'tje setupST.exe te draaien of ff te checken of-ie een vage firewall/proxy heeft, stuur je 'm door naar een andere helpdesk? Da's inderdaad wel een wat brakke serviceverlening... ( :X ) >:)s
Wij bieden gaan multi pc modem aan, en bieden daarom ook geen support erop :)

• HermeS
  • Laatst online: 05-08 23:09
JvS schreef op 28 augustus 2002 @ 20:42:

[...]
grote kans dat he niet aan die modem ligt, maar ik heb mezelf voor genoemen meningsverschillen op het werk over klanten met teamleiders niet meer uit tepraten.

BOFH })
Pagina: 1