Toon posts:

Monitor 85hz freq kapot door Spel ?!?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had mijn monitor op 85hz staan
en ik wil een spel gaan spelen... en dan loopt dat spel te flippen als hij alle resoluties gaat uittesten... toen bleef hij maar knipperen, toen heb ik hem snel gereboot maar nu blijft mijn monitor maar piepen in de 85hz freq. en in de 75hz..
kan dit nog gemaakt worden of moet ik dan een nieuwe kopen ??! ... :(

DeNeThorN

Verwijderd

Wat is de hoogste resolutie die je ermee 'gehaald' hebt dan?

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Elk modern monitor kan tegenwoordig wel 85hz op de normale resoluties draaien, natuurlijk is dit afhankelijk van het formaat beeldbuis (14 <> 21 inch).

Ik neem niet aan dat je op een 14inch 1600x1200 85hz geprobeerd heb?!

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Misschien moet je de monitor eventjes met rust laten?? Het jankende geluid komt uit een spoel die in een of andere schakeling zich dus niet zo fijn voelt. Ik heb dit wel eens meegemaakt met een monitor die de hele dag heeft aangestaan. Die begon te zoemen, behalve op 46 Hz. Maar dan sta je in een stroboscoop te kijken.

-

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Als het een enigszins moderne monitor is, zal hij nooit kapot gaan door te hoge frequenties, want daar is hij tegen beveiligd. Een oudje zou wel op die manier de geest kunnen geven en als dat is gebeurd kun je maar beter een nieuwe kopen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm
ik heb een philips monitor
17 inch
en ik had hem op 1024x768x32 85hz.....
dat kan zelfs een 15 inch nog aan :P
dus ik snap niet waarom hij zo gaat piepen
naja
mijn hele systeem is nu brak :P
dus ik zie wel :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 21:59:
hmm
ik heb een philips monitor
17 inch
dus ik snap niet waarom hij zo gaat piepen
naja
mijn hele systeem is nu brak :P
dus ik zie wel :)
Er zijn zat 15" monitoren die meer kunnen halen dan een 17"er. Daar kan je et dus niet echt vanaf leiden. Hoe oud is ie precies?

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 21:59:
Mijn Philips 105S anders niet, die is op z'n hoogst 1024×768×32 bij een refreshrate van maar liefst 60Hz...

ik _kan_ hem op 70Hz zetten, maar dat kan hij volgens Windows niet aan (Windows 2000 ondersteunt hem standaard :9) dus dat riskeer ik liever niet :Z

Hoi

Verwijderd

Dit is een schijtprobleem dat spellen automatisch resoluties voor je gaan bepalen met ook de aantal HZ-en, gelukkig slaat mijn monitor af op z'n moment maar dat is allemaal op te lossen door met PowerStrip een monitor drivertje te schrijven en die te installen, wel het vervelende is daarvan dat je ook gelimiteerd bent in heel veel dingen maar het werkt wel. Ik kan max op 1280x1024x60hz op m'n mag uit 1996 :9 (die het nog steeds extreem goed doet), de beeldbuis is bijna flat, je merkt er niets zowat van maar is zit dus nu wel lekker met een gelockte monitor die niet uit z'n voegen kan/mag springen.
Pagina: 1