[Win2k] Printer probleem

Pagina: 1
Acties:

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Ik heb een probleempje met de printers in Windows 2000. Ik zit hier op stage, en we hebben rond de 150 computers staan. De printers staan allemaal geadd in de Active Directory, en ik kan ze gewoon installeren zonder problemen. Als ik ze onder Administrator installeer, doen ze het gewoon. Maar als ik dan als een leerling inlog, staat de printer niet geinstalleerd. Ik zoek dus een manier, om per computer, de printer globaal te installeren, zodat alle user accounts (rond de 400) er gebruik van kunnen maken. Zodat het dus niet account gebonden is zegmaar. Het zal wel een heel klein probleempje zijn, maar ik heb al een halve dag lopen zoeken maar niks gevonden. Alvast bedankt.

Verwijderd

Je moet inderdaad voor iedere leerling de printer apart aanmaken :( Het is wel mogelijk om printers te installeren/verwijderen via de command line. Je zou zo'n regeltje natuurlijk kunnen opnemen in je login script.
Ik ben hier ook wel eens mee bezig geweest. Voor 1 printer werkt dit perfect, maar voor meerdere printers is dit toch een stukje ingewikkelder.

kijk hier eens: http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q189105

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Jups, maar dan nog het probleem, dat er in ieder lokaal andere printers staan. Ik denk dat het een rechten kwestie is... iets anders zou ik niet kunnen bedenken.

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Ik heb de rechten ff bekeken, en voor de group Everyone, staat Print op allow. Dat zal toch voldoende moeten wezen?

Verwijderd

het zit hem in het feit dat iedere gebruiker een "eigen wereldje" heeft onder win2k/xp. Lokale printers zien alle gebruikers wel. Maar bij netwerk printers kun je dit shaken :(

Wat wel mogelijk is. ieder lokaal in een apart subnet gooien. Hier maak je dan een site van. Nu is het wel mogelijk om printer(s) aan een lokaal toe te wijzen.

Nadeel: Veel subnetten en het is een hel als je het niet goed documenteerd en je moet na een jaar eens iets veranderen.

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Ik denk toch dat ik het via het login script moet doen. Draait het login script lokaal op de pc, of via het netwerk? Want het is per lokaal verschillend welke printer geinstalleerd moet worden.

Verwijderd

ThAcRoW schreef op 28 augustus 2002 @ 09:03:
Ik heb een probleempje met de printers in Windows 2000. Ik zit hier op stage, en we hebben rond de 150 computers staan. De printers staan allemaal geadd in de Active Directory, en ik kan ze gewoon installeren zonder problemen. Als ik ze onder Administrator installeer, doen ze het gewoon. Maar als ik dan als een leerling inlog, staat de printer niet geinstalleerd. Ik zoek dus een manier, om per computer, de printer globaal te installeren, zodat alle user accounts (rond de 400) er gebruik van kunnen maken. Zodat het dus niet account gebonden is zegmaar. Het zal wel een heel klein probleempje zijn, maar ik heb al een halve dag lopen zoeken maar niks gevonden. Alvast bedankt.
misschien heeft de leerling geen rechten of moet je alleen even PRINTER TOEVOEGEN doen.

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
hehe, das het probleem juist. printer toevoegen kan ik zo doen, maar om dat nou voor 150 computers maal 500 accounts te doen.... ;)

en dan nog moet er in ieder lokaal een andere printer zijn, dus als je met account HENK in lokaal 1 inlogt heb je printer 5 nodig, maar als je met account HENk in lokaal 4 inlogt heb je printer 2 nodig. bijvoorbeeld. :)
Pagina: 1