DEL toets voor BIOS-toegang werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08-2025
Heeft iemand wel eens gezien dat de DEL-toets voor BIOS-toegang niet werkt ? De toets an sich is niet kapot, want onder Windows doet'ie ut gewoon.

Kan het zijn dat de opstart-cyclus te snel is, en het toetsenbord te langzaam initialiseert ?

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

Verwijderd

Is het wel de DEL-toets? Er zijn ook biossen die F2 of F10 gebruiken.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2002 09:02 . Reden: tikfout ]

• Biedzjee
Zeker te weten dat het de DEL toets is.... 't is een redelijk nieuw AMD-1200 systeem met SiS730 chipset

• ferdivaneeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08-2025

ferdivaneeten

zo gaat dat

Wat heeft dat nu met je processor of chipset te maken? Wat voor BIOS heb je eigenlijk?

• Biedzjee
Dat heeft inderdaad weinig met m'n proc of chipset te maken, maar ik volgens mij zijn er weinig recente systemen meer die niet de DEL toets gebruiken.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Probeer idd je functietoetsen eens, ik heb ook biossen gehad die middels deze toetsen bereikbaar waren.

Verwijderd

Het heeft inderdaad niets te maken met welk soort processor je werkt. Het gaat zich erom welke bios je hebt. De meeste bios setup's kom je binnen door op "DEL" te drukken, maar vele andere werken ook met de "F1", "F11" of de "ESCAPE". Werken deze niet, probeer dan elke "F1t/m12" toetsen. Werkt dit ook niet, zoek dan naar een update voor de bios en flash deze. LET OP!!!! Doe dit alleen als je weet waarmee je bezig bent. Fuck je het up met het flashen, dan heb je nl een MAJER prblem.

greets Floris

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 13:35

dlmh

Lo-Fi

Wat dacht je van het op te zoeken in de manual van je mobo??? (Ik weet dat dat lastig is, maar het zou een hoop tijd en GoT-ruimte schelen!!!)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Merk/type Mobo?

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05 12:26
Ik heb bij mijn Abit-moederbord gehad dat je hardnekkig niet de bios inkwam, bleek de bios voortijdig te crashen door stoorsignalen uit mijn Enermax-ventilatoren. Weird! :)

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Staat je BIOS ingesteld op "halt on all errors" of zoiets.
Als dat zo is, hou een toets (maakt niet uit welke) ingedrukt. De Bios geeft dan een Key Stuck error en vraagt dan of je de bios in wil (Press x) of door wil gaan met starten (meestal Press F1)
Misschien dat dit lukt.
Suc6

There could be only one, too bad it wasn't me

• DaRace
  • Laatst online: 03-10-2023
heb je niet toevallig een USB toetsenbord, bij mij doet dat ding het niet tjidens het opstarten... (is wel op een laptop moet ik er eerlijkheidshalve bij vertellen)

• ferdivaneeten
  • Laatst online: 26-08-2025

ferdivaneeten

zo gaat dat

Het kan inderdaad moeilijk zijn om de BIOS in te komen, bij een HP heb ik gemiddeld 3 pogingen nodig... geef dus niet te snel op! :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:08

LopeZ

Too much is never enough

Ik zie nergens dat dit het PMG forum is, jullie wel :?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.