Toon posts:

[javascript] image "save as" afvangen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Image gallery website.
Op een gegeven moment laden mensen een image in een menu-balken-loos scherm.
Nu is het zo dat als ze in dat scherm op de rechter muis drukken en dan properties dan kunnen ze het pad zien waar de image vandaan komt.
Nu kan ik de rechtemuis knop afvangen met een eigen Javascript menu(gepikt natuurlijk, ben zelf een PHP'er).
Als mensen XP hebben dan is dat geen probleem want er verschijnt een knoppenbalkje links boven in de image.
Maar ik wil toch graag dat de mensen de image kunnen saven met andere Os'en, door middel van een 1 regelig javascript commando.
Is dit mogelijk? Zoja hoe dan? Ik ben al en tijdje opzoek maar kan het niet vinden.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen? Alvast erg bedankt voor de moeite.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry wist niet zeker waar ik moest zijn. O-)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

Als je PHP'er bent, dan zou je toch moeten weten hoe je een image als download naar de browser kunt sturen met een PHP sciptje. Zet een download linkje over het plaatje heen waarmee je dat PHP script aanroept, en klaar ben je.
Rechter-muisknop afvangen heeft trouwens meestal weinig zin, want dat is altijd te omzeilen, en is alleen maar irritant voor de gebruiker die het contextmenu ook vaak voor andere dingen gebruikt.

Intentionally left blank

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Dit is toch echt serverside lieverd, volgens mij kun je de save as dialog box helemaal niet met javascript aanroepen.

Wat je wel kunt doen is verwijzen naar een andere pagina en die content type header een beetje faken naar header('Content-Type: application/x-download'); of zoiets.

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op 28 augustus 2002 @ 09:15:
Als je PHP'er bent, dan zou je toch moeten weten hoe je een image als download naar de browser kunt sturen met een PHP sciptje. Zet een download linkje over het plaatje heen waarmee je dat PHP script aanroept, en klaar ben je.
Rechter-muisknop afvangen heeft trouwens meestal weinig zin, want dat is altijd te omzeilen, en is alleen maar irritant voor de gebruiker die het contextmenu ook vaak voor andere dingen gebruikt.
Ik weet dat er wel een php oplossing te bedenken is maar ik was ff benieuwd of ik het ook met javascript kon.
Het is ALLEEN maar de bedoeling om dat plaatje te downen en NIKS anders.
Met een "save as" krijg je alleen de image filename te zien en niet het hele path.
Het rechtermuis menu heb ik al volledig afgevangen met een eigen te gek javascript menutje met linkjes.

Verwijderd

Waarom bouwen mensen dit soort onzin in? Wanneer ik een image in beeld krijg in mijn browser dan kan ik hem opslaan, desnoods via een screendump. Maar meestal staat'ie al gewoon in de Temporary Internet files.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt, maar sommige browsers houden er een eigen filenaming in the cache op na.
En dan is het dus heel moeilijk om die file weer te vinden.

Verwijderd

Je wil dus niet de 'save as' afvangen maar 'properties' :). Da's met Javascript niet mogelijk voor zover ik weet. Volledig rechter muisknop afvangen wel zoals je al schrijft maar dat a) is irrirant, en b) werkt niet als Javascript uitstaat.

Ik heb dat soort pagina's al eerder gezien en mijn eerste reactie was Javascipt te disablen en alsnog proberen te achterhalen waar dat plaatje staat :P. Met PHP server-side iets proberen zoals Crisp hierboven suggereert lijkt de meeste perspectieven te bieden.

Trouwens, wat is er zo belangrijk aan dat mensen het volledige pad niet kunnen opvragen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 09:33:
Waarom bouwen mensen dit soort onzin in? Wanneer ik een image in beeld krijg in mijn browser dan kan ik hem opslaan, desnoods via een screendump. Maar meestal staat'ie al gewoon in de Temporary Internet files.
Het lokaal opslaan is het probleem ook niet, het laten zien van het volledige pad van het plaatje. Topic titel is wat dit betreft ook een beetje misleidend (even aapassen wellicht?).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 09:44:
Je wil dus niet de 'save as' afvangen maar 'properties' :). Da's met Javascript niet mogelijk voor zover ik weet. Volledig rechter muisknop afvangen wel zoals je al schrijft maar dat a) is irrirant, en b) werkt niet als Javascript uitstaat.

Ik heb dat soort pagina's al eerder gezien en mijn eerste reactie was Javascipt te disablen en alsnog proberen te achterhalen waar dat plaatje staat :P. Met PHP server-side iets proberen zoals Crisp hierboven suggereert lijkt de meeste perspectieven te bieden.

Trouwens, wat is er zo belangrijk aan dat mensen het volledige pad niet kunnen opvragen?
Een server-side php 'zucht...'

Wanneer mensen het path niet zien kunnen ze dat ook niet in getright of flashget invoeren waardoor mijn dail-up lijn steeds uitvalt door te hooge landurige uploads.

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:43
Beeld->Bron weergeven

Zie dat maar eens af te vangen :p

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Pagina: 1