Toon posts:

HQ8 Voeding Teveel Lawaai

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje de Aopen HQ8 kast. Met daarin:
Msi K7t266 pro2
256 ddr
3x Enermax 80mm fans (beneden voorin 1 intake, boven achterin 2x outtake)
Amd Athlon XP 1500+
Zalman 6000 CU
2x 80 gb Seagate Baracuda VI 7200 rpm

Ik heb alles zo stil mogelijk staan, en de warmte is:

CPU: 46
CASE: 39
Hd1: 34
Hd2: 34

Ik hoor momenteel bijna niks meer, alleen ik hoor me fan van me Aopen Voeding.
Dat stoort me heel erg, omdat gewoon me hele pc stil is, en ik ook al dat spul speciaal ervoor gekocht heb om het zo stil mogelijk te laten draaien, en niet om me pc zo KOUD mogelijk te laten draaien.

Ik zou dus willen weten hoe ik die Voeding stiller zou kunnen maken, of door hem langzamer te laten draaien, of door een nieuwe fan erin te zetten (en dan ook meteen welke fan, misschien die Enermax, die ik ook in me case heb). Of door een nieuwe voeding te kopen, en dan meteen ook welke voeding, en liefst ook wat de prijs dan ongeveer word.

Ik heb momenteel een 300 watt, en daar red me pc het wel mee.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee?

Verwijderd

Fan in de voeding idd vervangen door een Papst 8412 N/G/M/L of idd een Enermax?? Is denk ik een goede oplossing want die Aopen-voedingen zijn warmtegestuurd volgens mij en een Enermax-voeding is ook niet alles qua lawaai.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58
Ik heb dezelfde case en 'k heb me gisteren een Enermax voeding besteld omdat die vanonder nog 'n intake fan hebben en zo de warme lucht bij de CPU wegzuigen. De intake fan is trouwens nog controleerbaar vanop het mobo. De outtake fan is regelbaar door'n draaiknopje achter op de voeding.

Hij zou fluisterstil moeten zijn .. next week more specs.

This space intentionally left blank.

Verwijderd

Enermax voedingen zijn 1 van de stilste...

Verder kun je alle trucen die je noemt uithalen. Een andere fan kan, de 7V truc kun je ook doen. Een andere voeding lijkt me een beetje onzin. Als je deze voeding prima vind op het geluid na zou ik iig geen nieuwe kopen. Een enermax fan erin is een goed id.

Aopen voedingen staan er trouwens om bekend dat ze herrie maken.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 09:22

Dreamer

Foutje

heb laatst hier een topic over geopend ga ik nu ff voor je opzoeken

[ Voor 0% gewijzigd door Dreamer op 28-08-2002 14:49 . Reden: url toegevoegd ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

..Ik heb dezelfde kast en had hetzelfde probleem. Ik heb mijn PSU-fan vervangen door een Panaflowfan die ik uit Amerika heb laten komen.

4*8cm panaflows en 1 12cm panaflow en wat arctic koelpasta. Ik was iets van 60 doillar kwijt en het duurde een week voor ik het had.

Mijn pc is nu stil en ik hoor alleen mijn cpufan (8cm Enermax die ik qua toerental kan afstellen). Verder heb ik een gat in de bodem gezaagd van mijn HQ8 en daar de 12 cm panaflow geplaatst die de lucht van buiten van onder naar boven blaast.

Airflow is een stuk verbeterd want standaard is de airflow in een HQ8 klote.

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

psychotic schreef op 28 augustus 2002 @ 15:36:
Verder heb ik een gat in de bodem gezaagd van mijn HQ8 en daar de 12 cm panaflow geplaatst die de lucht van buiten van onder naar boven blaast.
Jaag je dan niet onwijs veel stof naar binnen??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 10:19:
[...]

Jaag je dan niet onwijs veel stof naar binnen??
Zeker weten.. Filtertje is geen slecht id. Of je moet een vriendin hebben die de hele dag aan het stofzuigen is :+

Verwijderd

de standaard fanguard ff wegdremelen en er een echte opzetten scheelt al veel...
Pagina: 1