Toon posts:

Probleem zelf opgebouwd systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo eenieder, ik heb een probleem met mijn systeem. Nadat ik het in elkaar gezet had werkte alles goed (naar mijn idee) alles werd goed gedetecteerd ed.

Ik meteen windows setup disks erin om xp te installen, maar tijdens de 6e disk knipperen de kb leds ff en gaat het hele systeem 'uit', maar blijft de power led gewoon branden.

Heeft dit te maken met verkeerd aangesloten of bios instellingen? |:(

system specs:
Athlon Xp 2000+
TT Volcano 7+
ASUS a7v333
512 mb pc2700 kingston
asus gf4 4400
western digital caviar (wd 800jb) hdd
aopen dvd1648
floppy drijf
sb audigy player
2x sitecom nic
350w enermax power supply
coolermaster atcs 210 ax-1

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2002 08:22 . Reden: kb leds ]

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Waarschijnlijk foute BIOS-instellingen. Waar staat je latency op? Probeer die anders te verhogen.

Verwijderd

Topicstarter
2.5t?
en waarnaartoe zou ik het moeten verhogen?

Verwijderd

Topicstarter
btw ik zie net ook dat de cpu 55 graden wordt (medium fan speed) lijkt me toch ook niet echt de bedoeling?

Verwijderd

55 graden kan best. Dat mag het probleem iig niet veroorzaken.

Ik raad je aan om eerst alle overbodige hardware uit je compu te halen. Te beginnen met je SB en je sitecom nic's. Probeer hierna maar eens Windows (welke versie btw?) te installeren. Plaats pas na een geslaagde setup 1 voor 1 je hardware er weer in.

En zet alle bios instelling voor installatie op default.

Verwijderd

Topicstarter
windows Xp gaat het hier over

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 08:05:
Ik meteen windows setup disks erin om xp te installen, maar tijdens de 6e disk knipperen de kb leds ff en gaat het hele systeem 'uit', maar blijft de power led gewoon branden.
De zesde disk? Windows 95 ? >:)

Windows XP op floppy ? Boot ie niet van de CD ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 08:27:
[...]

De zesde disk? Windows 95 ? >:)

Windows XP op floppy ? Boot ie niet van de CD ?
win xp install met de 6 setup schijven (boot niet van cd dus)

Verwijderd

Nou, dat zou ik eerst maar eens fixen ! Gaat ook een stuk sneller !

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

En als je nu eerst de HD formateert en dan de schijven op de HD copieerd en vandaaruit installeerd. Werkt dat wel?

BTW nog nooit van 6 setup schijven voor XP installatie gehoord :?

Viva la Netherlands!

Verwijderd

Probeer anders te instaleren zonder alle PCI devices erin, enkel je vid kaart.

Daarna als winXP geinstaleerd is, instaleer je een voor een de kaarten. Zo kan je IRQ shit het _makkelijkst_ voorkomen, ipv je hele bios te gaan instellen met de kans dat je et verkloot (nofi)

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 08:31:
Nou, dat zou ik eerst maar eens fixen ! Gaat ook een stuk sneller !
Juist, stel in je bios in dat je de install van XP boot van de CD, vanuit het install scherm wat je daarna krijgt kun je je HDD als NTFS formateren en dan moet het toch lukken. Het gaat inderdaad sneller. En die XP cd is toch altijd bootable :?
Ik heb een upgrade versie en die is zelfs bootable.

En stel in je bios van dat A7V333 bord de Audigy op een vast IRQ, 5 bijvoorbeeld. Dan moet ie toch gewoon installen. Ik had me systeempje ook nieuw gebouwd, zoek een PCI-slot wat niet geshared is en geef dat een vast IRQ, voor je audigy. Moet lukken.

I pitty the fools who took my game-station.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu in de bios alles naar default gezet en alles behalve mn gfx kaart eruit gehaald; probleem blijft.

Verder heb ik ook nog geprobeerd van de cd te booten, in de bios volgorde gezet, maar er gebeurt gewoon nada

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 08:59:
Ik heb nu in de bios alles naar default gezet en alles behalve mn gfx kaart eruit gehaald; probleem blijft.

Verder heb ik ook nog geprobeerd van de cd te booten, in de bios volgorde gezet, maar er gebeurt gewoon nada
Niet in de volgorde zetten. Ik heb ook een A7V333 en als ik het goed heb kun je in de bios bij het menu boot bij 1 je floppy, bij 2 je HDD en bij 3 je cdrom selecteren. Nou laat je em alleen van 3 booten. Dus bij 1 en 2 staat niks, en bij 3 staat je cdrom device. Moet lukken weet et zeker ;) Als ie em dan uiteindelijk boot van die cd en hij lootp dan nog vast, dan is het iets hardware-matig en raad ik je aan om al je spullen te testen in een ander systeem ofzo! Suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
Ulti23 schreef op 28 augustus 2002 @ 09:06:
[...]

Niet in de volgorde zetten. Ik heb ook een A7V333 en als ik het goed heb kun je in de bios bij het menu boot bij 1 je floppy, bij 2 je HDD en bij 3 je cdrom selecteren. Nou laat je em alleen van 3 booten. Dus bij 1 en 2 staat niks, en bij 3 staat je cdrom device. Moet lukken weet et zeker ;) Als ie em dan uiteindelijk boot van die cd en hij lootp dan nog vast, dan is het iets hardware-matig en raad ik je aan om al je spullen te testen in een ander systeem ofzo! Suc6 :)
Heb ik gedaan, maar hij komt niet verder dan een cursortje onder de device listing
-> zou het ook aan de aansluiting van de ide kabels, power kabels en dat soort ongein kunnen liggen?

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Zou kunnen, heb je de ide kabel van je dvdrom wel op de laatste aansluiting gezet? Er zit namelijk op zoŽn kabel twee aansluitingen, pak dus niet de middelste. En stel je dvdrom wel als secondary master in.... als dat goed zit allemaal weet ik het ook nie meer, misschien een brakke ide kabel..... probeer eens een andere, als je die heb. Anders is het toch iets met je hardware..... En als je bij de device list zit moet je wel op een toets duwen he, anders pakt ie em nog nie, maar dat geeft ie aan, dus..... ;)

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

probeer eens de allernieuwste Bios te downloaden/flashen dit misschien nav. een nieuwere versie van het ACPI /APM systeem.

Een soort gelijk probleem (crashen etc) heb ik ook gehad en met nieuwe bios was het verholpen.

En 6 XP floppies ? Nooit gezien. moeten dat er niet 4 zijn ? :?
Niet kunnen booten van de CD ? Als er meerdere CDROM spelers in je machine zitten, doe de CDROM in de "master" CDROM.

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

Verwijderd

Topicstarter
Kabels lijken me in orde, hdd staat als primary master en dvd als secondary master, en ze worden beide goed door het mobo herkend.
euh... op een toets drukken vraagt ie niet om hoor.. alleen maar een knipperende cursort

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

loquitos schreef op 28 augustus 2002 @ 09:22:
probeer eens de allernieuwste Bios te downloaden/flashen dit misschien nav. een nieuwere versie van het ACPI /APM systeem.

Een soort gelijk probleem (crashen etc) heb ik ook gehad en met nieuwe bios was het verholpen.

En 6 XP floppies ? Nooit gezien. moeten dat er niet 4 zijn ? :?
Niet kunnen booten van de CD ? Als er meerdere CDROM spelers in je machine zitten, doe de CDROM in de "master" CDROM.
Let wel op als je em gaat flashen, dat je een goeie floppy heb, dus lees eerst de info op de ASUS site voordat je flasht. Als die flash mis gaat ben je misschien nog veel verder van huis.....

En het zijn wel degelijk zes floppys, die kun je downen bij Microsoft, Maar hij moet gewoon booten van de CD!!!

Verwijderd

Bij Windows 2000 heb je ook zo gigantisch veel boot disks, dus dat zal ook wel zo zijn bij XP... Maar eh lang leve de Bootable CD-ROM!! _/-\o_

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Juist, volgens mij heb je gewoon een brakke IDE kabel. Probeer eens een andere. Want bij een boot van de XP cd vraagt ie wel degelijk of je em van de cdrom wil opstarten. Of heb je een kopie van de XP cdrom >:)

Verwijderd

ik heb al vaak gezien dat windows niet wilde instaleren op een pc met DDR geheugen, probeer eens om je geheugen op SPD tezetten, standaard staat het op user, dit heeft al bij veel pc's gewerkt

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Kun je anders niet ergens een illegale kopie van XP halen, die booten vanaf cd en dan jouw serienummer gebruiken om te installeren? Tis misschien niet de netste manier maar het scheelt misschien wel..

Trouwens, ik heb al eens fouten gehad tijdens het installeren in een DVD speler met een originele cd.. Dus probeer het eens met een gewone cd-rom speler, die heb je vast nog wel ergens.. Liefst een cd-writer, die zijn het beste om te lezen..

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij id deze windowz cd al van de vr8wagen gevallen

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:39
Test je geheugen eens met dit progje: www.memtest86.com Ik had eerst ook elke keer dat WindowsXP-install vastliep, dat bleek dus aan kapot geheugen te liggen. Ander geheugen gehaald en installeren maar!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 09:34:
Volgens mij id deze windowz cd al van de vr8wagen gevallen
Je heb dus een kopie? Zou et daar dan niet aan kunnen liggen???? Dus gewoon een brakke kopie? Maar btw, als ie van de vr8wagen is afgekeild, kan het ook een originele zijn..... Maak em is schoon, misschien zit er wel zand op })

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou mn geheugen wel willen testen, maar ik heb geen pc om het op te testen

Verwijderd

Topicstarter
Ulti23 schreef op 28 augustus 2002 @ 09:37:
[...]

Je heb dus een kopie? Zou et daar dan niet aan kunnen liggen???? Dus gewoon een brakke kopie? Maar btw, als ie van de vr8wagen is afgekeild, kan het ook een originele zijn..... Maak em is schoon, misschien zit er wel zand op })
Hij werkt wel gewoon goed op andere pc's

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Is je cd wel bootable.

Als je de iso eerst hebt uitgepakt en daarna alle files hebt gebrand is die dat niet meer.

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Heb je nou al een andere ide kabel geprobeerd? Alhoewel ik toch ga denken dat er iets brak is, bijvoorbeeld je geheugen o.i.d. wat al eerder gezegd is. Misschien toch je hardware ff laten testen.

• mlevd
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 09:39:
[...]

Hij werkt wel gewoon goed op andere pc's
Boot je dan van de cd of werk je dan ook met opstartfloppies ?

Verwijderd

Topicstarter
mlevd schreef op 28 augustus 2002 @ 09:43:
[...]

Dan ook met opstartfloppies;
ik ga nu ff kijken of hij met win2k wel wil werken.

Wat ik vermoed is dat hij op de 6e disk een bepaald stukje harware aanspreekt, en ik denk dat daar de fout in zit duss.

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

mlevd schreef op 28 augustus 2002 @ 09:43:
[...]

Zou ik ook wel es willen weten

Antwoord is al gegeven O-)

Verwijderd

Een illegale windows cd is volgens mij niet bootable. Tenminste ik kreeg die van mij niet zover......

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 09:47:
Een illegale windows cd is volgens mij niet bootable. Tenminste ik kreeg die van mij niet zover......
idem hier dus

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik denk dat ik wel weet waarom hij niet van CD wil booten... kameraad van mij heeft ook AOpen DVD speler en die wil eenvoudig weg niks laten booten, probeer eens een andere dvd/cd/cdr speler, misschien dat dat gaat werken.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Werkt et met Win2k nou wel dan? Of is die ook illegaal :/

Verwijderd

Topicstarter
ben ik nu aan het proberen, snap wel waarom niemand meer flopppies gebruikt :O :z :Z

• TimTie
  • Laatst online: 17-03 08:35
Ik heb dat ook gehad. Hij boten wel van cd maar en daana lade hij alle driver files maar dan schakelt hij over naar het menu om de harde schijf of partitie te kiezen om hem op te installeren. Maar bij die omschakeling bleef hij hangen op een zwart scherm met knipperden cursor.

Oplossing:

Install kaal een win2k versie (wel zelfde taal als je xp versie). En start dan de install van xp uit win2k. Dan werk hij wel. Wat het is geweest weet ik niet. Waarschijnlijk brakke bios. Had toen het Abit- KT7A-RAID en daar zijn de nodige bios updates voor geweest.

Verwijderd

waarom boot hij niet van CD ?? de officieel versie wel :) illegaal versie ook (heb ik gehoord) :)

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

TimTie schreef op 28 augustus 2002 @ 09:58:
Ik heb dat ook gehad. Hij boten wel van cd maar en daana lade hij alle driver files maar dan schakelt hij over naar het menu om de harde schijf of partitie te kiezen om hem op te installeren. Maar bij die omschakeling bleef hij hangen op een zwart scherm met knipperden cursor.

Oplossing:

Install kaal een win2k versie (wel zelfde taal als je xp versie). En start dan de install van xp uit win2k. Dan werk hij wel. Wat het is geweest weet ik niet. Waarschijnlijk brakke bios. Had toen het Abit- KT7A-RAID en daar zijn de nodige bios updates voor geweest.
Hmmmm, ik heb wel eens gehoord dat dat niet de beste manier is, XP over een bestaande Windhoos installatie heen installen, upgraden denk ik dat ie bedoelt. Een clean instal is altijd het beste. Maar het is wel het proberen waard..... Als ie daarna lekker stabiel loopt....

• mlevd
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 09:47:
Heeft er niets mee te maken, ik heb van horen zeggen >:) , dat ook illegale versies gewoon bootable zijn. Mits ze niet eerst uitgepakt zijn en daarna de losse files gebrand (met eventueel wat extra of gewijzigde files 8) )

• TimTie
  • Laatst online: 17-03 08:35
Hij was daarna stabiel. Wat XP doet is win2k helemaal verwijderen en dat in ene map zetten. Naderhand kun je die map gewoon verwijderen. Ik weet het, beetje quick and durtie oplossing maar als hij daarmee geholpen is, waarom niet. En hij kan dan gaan testen of zijn hardware in orden is. Hij heeft een begin.

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet er naar uit dat het zaakje met 2k wel gaat werken -> formatting

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 10:20:
Het ziet er naar uit dat het zaakje met 2k wel gaat werken -> formatting
Kijk, is het toch een rotte XP cd dan.... :)

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop het... Maar ik vraag me af waarom die wel op andere pc's werkt

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:25
Dark_Justice: Je videokaart + WinXP gaat niet volgens mij, haal je videokaart eruit, doe er een oude in, install WinXP, klaar met installen, doe je nieuwe kaart erin, dan zou alles moeten werken, succes!

Verwijderd

Topicstarter
RedHat schreef op 28 augustus 2002 @ 10:25:
Dark_Justice: Je videokaart + WinXP gaat niet volgens mij, haal je videokaart eruit, doe er een oude in, install WinXP, klaar met installen, doe je nieuwe kaart erin, dan zou alles moeten werken, succes!
Hopen dat het zo simpel is

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Klopt wel wat ie zegt, die combinatie gaat vaak niet samen bij het installen van XP. Alhoewel het bij mij wel gewoon goed instaleerde.

• TripleM
Welke combinatie? Dat specifieke type kaart + XP? Of GF4 + XP? Lijkt me erg stug aangezien ik al heel wat mensen ken met een GF4 (verschillende modellen/merken) en die hebben nog nooit een enkel probleem gehad met XP, aangezien deze gewoon standaard VGA kiest totdat een betere driver wordt gevonden..

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

TripleM schreef op 28 augustus 2002 @ 10:58:
Welke combinatie? Dat specifieke type kaart + XP? Of GF4 + XP? Lijkt me erg stug aangezien ik al heel wat mensen ken met een GF4 (verschillende modellen/merken) en die hebben nog nooit een enkel probleem gehad met XP, aangezien deze gewoon standaard VGA kiest totdat een betere driver wordt gevonden..
Nou, ik heb het zelf meegemaakt op een MSI K7T Turbo2 mobo met een GF4 Ti4200. Ik kreeg windows XP voor geen mogelijkheid geinstalled op dat systeem. Toen ik een andere videokaart probeerde, een GF2 MX, lukte het wel. Alleen flashte ik het MSI mobo verkeerd en moes ik een nieuwe kopen, een ASUS A7V333. Dat bord in combinatie met een GF4 en XP installeerde wel gewoon. Ik heb er toen nog een heel topic overgemaakt, check het maar eens via de search op mijn naam bij topicstarter.

Verwijderd

Topicstarter
Dit was blijkbaar wel de oplossing. Ik heb eerst 2k installed en ben nu bezig met Xp.
Probleem opgelost dus, bedankt aan iedereen voor het meedenken aan een oplossing!

edit:
aaaargh toch eerst maar even ouwe gfx kaart erin :(

Verwijderd

Topicstarter
Probleem blijft toch bestaan, de eerste keer met 2k ging goed, daarna niet meer. Blijft mijn vermoeden dus bestaan dat het een hardwareprobleem is, of dat ik iets verkeerd heb aangesoten..

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 13:49:
Probleem blijft toch bestaan, de eerste keer met 2k ging goed, daarna niet meer. Blijft mijn vermoeden dus bestaan dat het een hardwareprobleem is, of dat ik iets verkeerd heb aangesoten..
Je heb nu dus win2k erop gezet en daarna winxp? Liep ie met 2k ook niet goed dan? Of liep de instal van 2k ook vast?

Verwijderd

Topicstarter
De install van win2k werkte gewoon goed. Daarna heb ik geprobeerd up te graden naar win xp, liep het weer vast. Daarna startte win2k niet meer op, en win2k wil die nu ook niet meer installen

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 14:16:
De install van win2k werkte gewoon goed. Daarna heb ik geprobeerd up te graden naar win xp, liep het weer vast. Daarna startte win2k niet meer op, en win2k wil die nu ook niet meer installen
Waarschijnlijk is die XP cd gewoon brak, ik zou als ik jouw was zou ik het gewoon bij Win2k houden, dat loopt iig vrij gelijk aan WinXP. WinXP ziet er misschien wat mooier uit, maar functioneel ligt het wel gelijk aan Win2k. Dus dat wordt weer formatteren en Win2k eropnieuw opknallen. Dat draaide goed zei je, dus je config zal goed zijn. Loop het allemaal weer eens na, en ontkoppel het weer en zet et weer in elkaar. Blijf gewoon proberen. En instal Win2k eens met zo min mogelijk randapparatuur, dus alleen proc, geheugen, video en HDD.

Kun je btw je install van WinXP niet ongedaan maken, zodat je weer naar Win2k gaat? Die optie moet er toch ook zijn als je een upgrade naar WinXP uitvoert en die mislukt.

• TripleM
Win2k functioneel gelijk aan XP.. Haha.. Nou niet dus.. Ik denk niet dat ik hoef te zeggen waar je dit soort info kunt vinden maar hou het er anders maar gewoon op dat XP toch wel het een en ander aan extra functionaliteit heeft..

Ik denk ook dat de cd rot is, maar zoals ik al zei, probeer eens te installeren met een brander of cd-rom.. Die zijn sowieso veel beter dan een DVD speler.. En regel even een fatsoenlijke cd, op niet al te hoge snelheid gebrand, dan moet het zeker goed gaan..

Verwijderd

Topicstarter
Ulti23 schreef op 28 augustus 2002 @ 14:29:
[...]

Waarschijnlijk is die XP cd gewoon brak, ik zou als ik jouw was zou ik het gewoon bij Win2k houden, dat loopt iig vrij gelijk aan WinXP. WinXP ziet er misschien wat mooier uit, maar functioneel ligt het wel gelijk aan Win2k. Dus dat wordt weer formatteren en Win2k eropnieuw opknallen. Dat draaide goed zei je, dus je config zal goed zijn. Loop het allemaal weer eens na, en ontkoppel het weer en zet et weer in elkaar. Blijf gewoon proberen. En instal Win2k eens met zo min mogelijk randapparatuur, dus alleen proc, geheugen, video en HDD.

Kun je btw je install van WinXP niet ongedaan maken, zodat je weer naar Win2k gaat? Die optie moet er toch ook zijn als je een upgrade naar WinXP uitvoert en die mislukt.
Het ligt niet aan de cd, dat weet ik zeker. Ik heb hem op andere systemen geprobeerd en dan werkt hij wel goed. Als ik nu opstart krijg ik een bootscherm waarbij ik kan kiezen uit 2000 en Xp setup. Bij 2000 blijft hij in het bootscherm hangen en bij de Xp setup doet het eerdergenoemde probleem zich weer voor (alles uit, maar power led blijft aan). 2000 opnieuw installeren lukt ook niet meer, zelfde probleem doet zich voor. Ik heb net windows Me geinstalled, tijdens de installatie deed het probleem zich weer twee keer voor.

Ik zit dus te denken aan een hardware probleem, of een probleem in de aansluiting. Wat is het meest logische? Alle hardware is nieuw, dus zelf denk ik dat ik een fout heb gemaakt in de aansluiting. Ik heb alles losgehaald en opnieuw kabeltjes geplugt, maar het probleem blijft. :'(

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Check je jumper instellingen eens op je mobo, staan die allemaal wel goed? Reset je CMOS eens dmv het kortsluiten van die twee pinnetjes (wel stroom eraf halen!!!!!) en ff batterijtje verwijderen (zie manual). Check je jumpers op je DVDrom en HDD of die wel goed als master staan? Check de IDE kabels of die in de goede slots van het mobo zitten, zitten ze niet verkeerd om? Probeer het eens met een andere cdrom, dus geen dvdrom, zoals iemand al eens eerder in je topic beschreef. Schakel in je bios alles uit wat je niet gebruikt, dus als je geen parrallelle poorten gebruikt of seriele, uitschakelen, onboard audio uitschakelen, USB2.0 als je het niet gebruikt, uitschakelen, kan op mobo, anders in bios.

Het zal dan waarschijnlijk niet aan de cd liggen, maar is bijv. je HDD nog wel ok, test die eens, en test je geheugen eens (dit kan allemaal in DOS) Je zit nu ook op i-net, download ff memtest en check het ff. Je hdd kun je testen met een tooltje wat te halen is van de site van de fabrikant. Voor Maxtor is dat bijvoorbeel powermax ofzo.

Mocht je dit allemaal al geprobeerd hebben, dan is er echt iets brak, bijvoorbeeld je mobo, maar dat betwijfel ik echt. verder weet ik het ook nie meer..... |:(

En je videokaart, had je het nou al met een andere geprobeerd? Wil ook nog wel is helpen...

En misschien moet je dan toch maar eens proberen om je bios te flshen naar een nieuwere versie, de 1.0.1.1 of de final versie 1.0.1.2.
En lees het 'GROTE ASUS A7V333 TOPIC' eens door, hier staan misschien ook wel wat oplossingen in....

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is inmiddels gelokaliseerd -> rotte ide kabel. Vanmiddag even nieuwe halen en kijken of de boel dan wel goed werkt.
Bedankt iedereen die meedacht

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 09:38:
Het probleem is inmiddels gelokaliseerd -> rotte ide kabel. Vanmiddag even nieuwe halen en kijken of de boel dan wel goed werkt.
Bedankt iedereen die meedacht
Heb ik dat niet gezegd in de eerst pagina van dit topic :?
Ach ja, als je prob maar opgelost is he... O-)

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Ulti23 schreef op 28 augustus 2002 @ 09:30:
Juist, volgens mij heb je gewoon een brakke IDE kabel. Probeer eens een andere. Want bij een boot van de XP cd vraagt ie wel degelijk of je em van de cdrom wil opstarten. Of heb je een kopie van de XP cdrom >:)
>:) >:) >:) >:)

Pagina: 1