ik ben op zoek naar een methode om het mac adres op netwerk kaartjes te veranderen , ik weet dat dit mogelijk is alleen nog niet hoe.
als jullie tips of andere ideeen hebben .......
als jullie tips of andere ideeen hebben .......
Werkt normaal enkel op win2k/XP maar je kan het eens proberen als je die registry keys terugvindtWin2k/XP mac adres via registry:
Ga in de Registry naar :
code:
1 2HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\ {4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\
Daar zie je : "0000","0001","0002", enzoverder.
Elk nummer staat voor een Networkdevice, je netwerkkaarten staan daar ook tussen.
Als je in een key kijkt, zie je ergens een string value "DriverDesc", met als value de naam van je netwerkkaart zoals die in de "Network and Dail-up Connections" staat.
Om het MACaddress te veranderen maak je in die key van die netwerkkaart een Stringvalue NetworkAddress aan. En als waarde geef je die het MACaddress dat je wil. Als je het MACaddress "00-50-04-2D-BC-12" wil, geef je die Stringvalue als waarde 0050042DBC12.
Reboot
Zorg ervoor dat je geen 2 nics met zelfde mac hebt zitten
kan je dit ook niet erbij zetten in de FAQ?Predator schreef op 28 augustus 2002 @ 08:51:
Als het niet in de driver zit kan je ook dit eens proberen:
[...]
Werkt normaal enkel op win2k/XP maar je kan het eens proberen als je die registry keys terugvindt
Dat hoe je hier op tweakers toch niet te zeggen, is toch standaard, btw ik zelf maak er voor zo'n kleine aanpassing geen backup, ik noteer gewoon ff wat er stond. (hmm is eik ook een backupRuuddie schreef op 28 augustus 2002 @ 09:00:
Maarja, zoals jij zegt kan het ook ja, alleen raad ik je aan om eerst een back-up van je register te maken
ik heb ook hier een spotgoedkope liggen (is geen realtek, kwee niet wat het wel is) en daar werkt het wel via regedit, net getest.Een niet 3e rangs netwerkkaart kan bdw MAC adressen meestal wel wijzigen.
Ja, netwerk producten zijn in rangen ingedeeld:
1e rang: 3com en Cisco
2e rang: meeste producten, waaronder Realtek (zoals ik heb)
3e rang: spotgoedkope NICs, waarmee het zowat onmogelijk is de volle 100 mbit te halen, maar waarmee je meestal op max. 70 mbit zit. CNet (me oude netwerkkaart) is daar een van.
heb ik niet bij mijn 3com 920Indien je dus een goede netwerkkaart hebt, kan je het instellen door naar Systeemeigenschappen te gaan (in NT), daar naar het tabblad hardware, waarin je naar Apparaatbeheer gaat. Daarna selecteer je je netwerkkaart (onder netwerkadapters) en check je z'n eigenschappen. Daarna ga je naar het tabblad geavanceerd, waar dan "netwerkadres" staat. Daar kan je dan een willekeurig MAC adres invoeren