ik heb thuis een netwerkje tussen 2 PC's.
mijn PC zit een Realtek kaartje in en een @home internet kaart,
in mijn @home zit natuurlijk internet
en mijn Realtek gaat naar de zolder, nooit geen probleem mee gehad,
maar nu heb ik nieuwe hardware gekocht voor in mijn PC en mijn oude hardware in de PC van zolder gedaan,
Specs:
PC 1 (mijn kamer)
P4 2,26, 512 DDR, winXP
@home, Realtek kaart
PC 2 (zolder)
Athlon 1400, 512 DDR, WinXP
Realtek kaart
nu ziet ik dit verschijnen bij mijn PC netwerk configuratie:

(LAN-verbinding is internet en LAN-verbinding 2 is netwerk kaart naar zolder)
nu is mijn vraag:
Wat is die 1394-verbinding:? hij was gewoon geconnect, ik heb hem zelf uitgeschakeld, en hierbij komt ook nog dat ik op zolder geen internet heb, ook niet als ik die 1394-verbinding weer inschakel.
bij allebei de kaartjes in mijn PC zijn de protocollen geïnstalleerd, op zolder bij de Realtek ook, mijn kamer heb ik bij de @home kaart internet gedeeld, en nergens zit een firewall op, de kabels zitten goed vast, want de PC's zien elkaar wel via netwerk.
bij de 1394-verbinding is maar 1 protocol geïnstalleerd, dat is internetprotocol (TCP/IP) als ik meer protocollen wil installeren kan dat niet, ik kan er niet meer selecteren dan alleen het 'stuurprogramma voor netwerk controle'
Wie O Wie kn mij helpen bij dit vage probleem!
mijn PC zit een Realtek kaartje in en een @home internet kaart,
in mijn @home zit natuurlijk internet
en mijn Realtek gaat naar de zolder, nooit geen probleem mee gehad,
maar nu heb ik nieuwe hardware gekocht voor in mijn PC en mijn oude hardware in de PC van zolder gedaan,
Specs:
PC 1 (mijn kamer)
P4 2,26, 512 DDR, winXP
@home, Realtek kaart
PC 2 (zolder)
Athlon 1400, 512 DDR, WinXP
Realtek kaart
nu ziet ik dit verschijnen bij mijn PC netwerk configuratie:

(LAN-verbinding is internet en LAN-verbinding 2 is netwerk kaart naar zolder)
nu is mijn vraag:
Wat is die 1394-verbinding:? hij was gewoon geconnect, ik heb hem zelf uitgeschakeld, en hierbij komt ook nog dat ik op zolder geen internet heb, ook niet als ik die 1394-verbinding weer inschakel.
bij allebei de kaartjes in mijn PC zijn de protocollen geïnstalleerd, op zolder bij de Realtek ook, mijn kamer heb ik bij de @home kaart internet gedeeld, en nergens zit een firewall op, de kabels zitten goed vast, want de PC's zien elkaar wel via netwerk.
bij de 1394-verbinding is maar 1 protocol geïnstalleerd, dat is internetprotocol (TCP/IP) als ik meer protocollen wil installeren kan dat niet, ik kan er niet meer selecteren dan alleen het 'stuurprogramma voor netwerk controle'
Wie O Wie kn mij helpen bij dit vage probleem!