Toon posts:

Medion MD2000 en geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een vriend zijn pc XP geplaatst. Dit werkte perfect. Ik zag wel een hardware conflict tussen "cpu to AGP" en de beeldkaart.
Toen ik dit euvel wou oplossen, kreeg ik na een reboot geen beeld noch "power on self test". Ik heb dan alle hardware stuk voor stuk getest in een andere pc en alles werkte perfect, bios restetten en pci beeldkaartjes proberen helpt ook niet. Dus denk ik dat het probleem bij mijn mobo ligt, niet?
Weet iemand raad ?

P3 667Mhz
Medion MD2000
Riva TNT2 pro 32MB
128MB SDRAM, 1 DIMM-module

Thx

|:(

Verwijderd

misschien installen met een andere vga kaart, een die geen drivers nodig heeft, tnt2 2 16 mb ofzo of een oude ide kaart en dan de drivers vor de de andere agp kaart douwnen.....geloof dat zoiets ook met xp en gf4 onstaat door een gebrek aan ingebakken drivers in xp

wel de niewste drivers voor xp pakken van de nvidia site pakken he

www.nvidia.com geloof ik

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 01:34:
misschien installen met een andere vga kaart, een die geen drivers nodig heeft, tnt2 2 16 mb ofzo of een oude ide kaart en dan de drivers vor de de andere agp kaart douwnen.....geloof dat zoiets ook met xp en gf4 onstaat door een gebrek aan ingebakken drivers in xp

wel de niewste drivers voor xp pakken van de nvidia site pakken he

www.nvidia.com geloof ik
Hij heeft geen beeld bij de POST, dan heb je nog geen gezeik met drivers 8)7

Stomme vraag dan maar : what the hell is een medion md2000? Merk pc? (zoals Packerd Hell etc. :?)

Btw: als je meer dan 16 kleurtjes wil onder windows heeft IEDERE grafische kaart wel drivers nodig |:(

En ja het is een hardware probleem...

Btw, proberen :

1. clear cmos
2. stekker d'r uit, aan-knop indrukken, stekker er weer in comp aanzetten.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
wel de pc is van het merk medion zelf (volgens manual), ik vermoed dat het een aldi pc is. De batterij uithalen of bios resetten helpt dus echt niet. Ik heb dus al Gforce 2 en 4 kaarten geprobeerd op agp en oude pci beeldkaarten in verschillende slots zonder resultaat.
Misschien een rare vraag, maar kan ik mijn mobo resetten?
De vader van mijn vriend heeft hier gisteren met zijn haar recht aan mijn deur gestaan om te vragen hoe het zit, als het echt hardware matig is en het mobo heeft het begeven zal het wel de "pc hersteller" zijn die ervoor mag opdraaien :s

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 14:17:
wel de pc is van het merk medion zelf (volgens manual), ik vermoed dat het een aldi pc is. De batterij uithalen of bios resetten helpt dus echt niet. Ik heb dus al Gforce 2 en 4 kaarten geprobeerd op agp en oude pci beeldkaarten in verschillende slots zonder resultaat.
Misschien een rare vraag, maar kan ik mijn mobo resetten?
De vader van mijn vriend heeft hier gisteren met zijn haar recht aan mijn deur gestaan om te vragen hoe het zit, als het echt hardware matig is en het mobo heeft het begeven zal het wel de "pc hersteller" zijn die ervoor mag opdraaien :s
Met clear cmos staan je bios settings weer op default, maar mobo resetten? Hoe wou je dat doen? (kan dus niet, wat valt er behalve het bios nou te resetten aan een mobo :P)

Probeer eens te starten met zo weinig mogelijk spul (1 plankje geheugen, geen hd's/cdrom's/pci rommel en een pci vidkaart waarvan je weet dat ie het doet..).

Verwijderd

http://www.lifetec.nl/
is Medion-Lifetec site. Zijn naar mijn ervaring vrij behulpzaam. Had problemen met de brander uit de 1000Mhz serie maar na firmware update werkte het gewoon...misschien komt het probleem doordat het een OEM versie is? Stuur ze een mailtje, ik kreeg snel een recatie (en fik nu mijn schijfjes met hun OEM brander in een andere bak :) )

Verwijderd

Topicstarter
nope, kaal start hij ook niet. Ik heb eens gebeld naar medion, en daar zeiden ze dat ik het mobo moet vervangen, het zal geen prettige mededeling zijn, maar wat moet moet.

toch hartelijk dank voor de hulp :)

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Op zich wel vreemd dat een moederbord het begeeft door het installeren van een nieuw besturingssysteem :?

Verwijderd

Sailorman schreef op 28 augustus 2002 @ 17:02:
Op zich wel vreemd dat een moederbord het begeeft door het installeren van een nieuw besturingssysteem :?
Volgens mij kan dat niet, dat het mb het begeeft door het installeren van software.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 20:54:
[...]

Volgens mij kan dat niet, dat het mb het begeeft door het installeren van software.
Stom toeval denk ik..

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ah ik ken die medion 2000 vriend heeft hem ook, was toen super pc voor dat geld :)
maar er is een bios update voor www.medion.de, ff die site doorspitte.
hebi k toen ook gedaan heeft al wel wat dinge gefixt.
er zit ook een via chipset op, dus install ook de nieuwste 4in1 drivers

Tweakers Discord

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
is idd die aldi pc... was zalig ding, heb hem toen van mijn grootmoe gekregen... nu schiet er (letterlijk) alleen een cpu van over... andere kast, mobo, hdd's, voeding, grafische kaart geluidskaart.... allez alles is dus vervangen...

maaar mijn vriendin heeft nu dat mobo en rara (nu on-topic sorry) zelfde probleem...
Heel wat geknoei later: bios resetten (jumper omzetten of batterij even eruit halen en , andere grafische kaart erin, onmiddelijk booten van floppy met bios update (niet eerst ff windows ofsow want dan werkt het niemeer) afzetten, terug die andere grafische kaart en dan naar windows...

alleen zo wilde ie opniew bij mij (toch een gekke incompatibiliteit) maar wat wil je voor dat geld :P

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost, het antwopord was zeer simpel, terwijl de stroom aanlag en ik geen beeld kreeg moest ik blijkbaar gewoon eens op de reset drukken, en hij bootte weer, hatelijk als de oplossing zo simpel is, niet?
Pagina: 1