[chieftec dx-01-bld] opstelling fans, hoe t beste?

Pagina: 1
Acties:

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
ik heb dus sinds kort een chieftec midi tower (dx-01-bld) de blauwe dus..
ik heb er 4 enermax 80mm fans bijgekocht van t type UC-8FAB-B.
in de zijkant zat standaard al een fan.
nu is mijn vraag of ik de airflow zo goed heb geregeld.
en zo niet hoe t wel moet/kan.. etc etc.. :)

ik ben dus bang dat de fans achter en de zijfan en de proc koeler elkaar beinvloeden/ elkaar in de weg zitten /etc..

hier eerst 3 foto's van de kast zelf:
Foto 1
Foto 2
Foto 3

En hier n foto van de opstelling hoe die nu is:
Afbeeldingslocatie: http://www.666angel.com/kast/koeling.jpg
let niet op hoe slecht t getekend is ;):D

Verwijderd

lijkt me een prima opstelling hoor... :)

waar ik nog aan twijvel is de fan aan de zijkant... ik ga er ook 1 plaatsen maar in jou geval is het beter dan het een outtake fan word... maar een intake fan aan de zijkant lijkt me ook nog niet zo gek idee maar dan zou je boven in je kast nog een outtake fan moet plaatsen anders krijg je weer dat er teveel intakes zijn..

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 17:04

Leon

Rise Of The Robots

Goede keus 8)
Heb ook 2 van deze kasten (1 midi en 1 bigtower)

In het algemeen geldt dat voor de koele lucht IN de kast geblazen word en dit er aan de achterkant weer uit gaat (ventilator van de voeding blaast ook naar buiten)
ik heb alle ventilators aan de achterkant dus naar buiten blazen (incl. die in de zijkant, maar die blaast al naar buiten standaard) en die voor zitten blazen naar binnen.. :)

Eeuwige n00b

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 12:48

FXR1340

WTSHTF

Zou de fan die in de deur zit aan de zijkant naar binnen laten blazen. Krijgen de pci kaarten ook een beetje koeling lijkt mij.

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Kijk ff uit met die fan in je deur.. Als ik die aan zet en naar buiten laat blazen, komt er dus zowat geen lucht meer langs me cpu en loop die temp _erg_ hoog op....

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Ik heb dus exact hetzelfde kast met dezelfde opstelling. Alleen heb ik 1 enermax fan achter in me kast. Komt nog 1 fan achter bij later deze week. Voorin ook 2 enermax fans en zijkant naar buiten. maar zoals sommige mensen al zeggen, ik ga proberen de zij-fan naar binnen te laten blazen. Maar dan heb ik meer intake als outtake (overdruk). Moet ff wachten op me 4e fan. Mijn proc (1800+ @ 1667 Mhz) wordt nu 54 C, beetje te warm als je het mij vraagt...

Verwijderd

Ik heb dezelfde kast in het zilver.

Fan configuratie :
- front 1 x 80 in
- side 1 x 80 in
- back 1 x 80 uit + psu 1 x 80 uit

Werkt bij mij goed, zelfs mŽn oc-ed V7700GTS blijft intact als mŽn
blue-orb het opgeeft.....zelfde verhaal met mŽn golden-orb op mŽn non oc-ed
PIII 750, als die stopt met draaien blijft mŽn proc leven.
Ben wel na die 2 acties geen Ttake fan meer.

Verwijderd

Ik heb dus net mijn chifetec zij-fan geprobeerd naar binnen te laten blazen. Is toch gewoon een kwesie van fan omdraaien? Hoe in hemelsnaam krijg ik die fan los. Die zit toch best goed vast, met rare schroeven. iemand?

Verwijderd

Bij een vriend van me hebben we de fans ook op die manier gezet en dat loopt het beste alleen hij heeft de big tower en die heeft achterin nog een extra 92 mm fan zitten

alles is trouwens enermax

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 00:03:
Ik heb dus net mijn chifetec zij-fan geprobeerd naar binnen te laten blazen. Is toch gewoon een kwesie van fan omdraaien? Hoe in hemelsnaam krijg ik die fan los. Die zit toch best goed vast, met rare schroeven. iemand?
ik was net ook aan t kijken en vroeg me ook af hoe je die zonder geweld los kan krijgen...

Verwijderd

Bij mij blaast die fan in de zijdeur volgens mij naar binnen. :? Ik heb de miditower van de Chieftec

Verwijderd

ik heb net ff gevoeld en het lijkt net of de fan beide kanten even veel lucht verplaatst?
De fan blaast ook zacht zeg... dus ik zou eigenlijk niet weten of het naar binnen/buiten is. Lijkt mij buiten maarre niemand die dat ding los gekregen heeft? Zit toch best stevig vast!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
snakeeye_nl schreef op 28 augustus 2002 @ 12:17:
Zou de fan die in de deur zit aan de zijkant naar binnen laten blazen. Krijgen de pci kaarten ook een beetje koeling lijkt mij.
idd, anders heb je ook de kans dat je koude lucht bij je cpu koeler wegzuigt ;)

Verwijderd

Weet iemand nou ff dat zij-fan van een chieftec naar binnen uit buiten blaast? Lijkt na verder kijken dat het toch wel naar binnen is??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 00:24:
Weet iemand nou ff dat zij-fan van een chieftec naar binnen uit buiten blaast? Lijkt na verder kijken dat het toch wel naar binnen is??
Bij mij iig wel. Niet alleen omdat de luchtstroom aan de binnenkant van de fan gewoon groter is, maar ook omdat aan de buitenkant van dat zwarte roostertje op de deurplaat bij mij stof zit. Dat duidt er op dat er lucht wordt aangezogen, anders zat de stof niet aan de buitenkant op het roostertje maar op de binnenkant van het roostertje :)
Pagina: 1