Toon posts:

Krijg het maar niet stabiel...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ga gebruik maken van een DualMonitor Support, ik gebruik hiervoor als Primary adapter : Hercules 3D Prophet II MX 64mb, en als Secundary adapter een PCI S3 Trio64V+, bij de install herkent XP het goed, maar loopt altijd vast & zorgt ook voor vette Lockups... Ik denk niet dat ik conflicten heb met IRQ's / DMA's want zoveel heb ik niet in mijn systeem zitten,

specs:
ECS K7asa + LAN (SiS 900 100mbps) + SOUND (CMI 3D) Onboard,
256mb Memory, 2x64 100mhz + 1x128 133mhz.
Maxtor 27.5 + Seagate 6.5 HDD'tjes,
GF 2 MX 64mb (+ vette mod)
D-LINK DFE-500 TX 100mbps kaart,
Nog een Modem onboard maar disabled, voor de rest draait dit kreng retestabiel, maar Videokaart zorgt voor probs blijkbaar,, PCI bus is op 33mhz standaard.

Wie ?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

heb je een andere vidkaart over? probeer die eens.
een Voodoo Rush ofzow, of een Cirrus logic uit de S3Trio32 tijd.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb geen spare kaart over, deze is de enigste die uit mijn oude hardware doos stamt... Het blijkt dat deze kaart niet eens op 1024x768 60 hz aankan :?,, alleen 43 op die resolutie, maar op 800x600 bleek dat iets hoger te liggen.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

vraag eens iemand anders dan.
je hebt vast wel vrienden en connecties waardoor je aan een andere kaart kan komen voor een prikkie.

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ga anders ff langs een niet al te bekende compu store
daar hebben ze meestal nog wel wat liggen

(wij iig wel) :)
Leidschendam

Verwijderd

Topicstarter
Die vraag had ik al gesteld aan een paar mensen maar alleen een paar AGP kaartjes waren beschikbaar,,, ik ga het wel proberen zonder eerst die AGP er in te zetten & kijken hoe dat loopt...

Verwijderd

Tsja dat zijn allebei GF2 kaarten he dat werkt niet samen en dat zal het ook nooit gaan doen. :(

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ik heb hier geloof ik nog wel ergens een S3Trio32 1Mb liggen.
goed voor 800x600x16bits@60hz :)

ennuh, DLF, wat zijn 2 GF2 kaarten?
et gaat om een kaart van Hercules (GF2MX?) en een S3 trio64, een suffe oude 2d-kaart uit het Pentium1 tijdperk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 01:10:
Tsja dat zijn allebei GF2 kaarten he dat werkt niet samen en dat zal het ook nooit gaan doen. :(
Lees jij wel eens ?

Verwijderd

Sorry las de specs lijst en daar stond die S3trio kaart niet in. Maar een "GF 2 MX 64mb (+ vette mod)" En niet dat het die Hercules kaart was.
Nogmaals mijn oprechte excuses voor het te vluchtig lezen. ;)

Eneh Lism ff een beetje aardig blijven he. Zelf ben je ook niet perfect. Moet je maar ff volledig zijn met je post.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry, ik zit niet echt te wachten op mensen die maar raden wat het probleem zou kunnen zijn, er zijn tenslotte ook mensen die het weten, daar doel ik op. Maar goed,, geen probleem, Het is inderdaad een Hercules GF2 MX 64mb en een S3 Trio64V+ met daarop 1mb of 2mb,, weet ik niet zeker, maar het werkt wel die kaart.

Verwijderd

Zelf heb ik het ook geprobeert om zo'n oud kaartje, voor een sec moni te gebruiken. Dat is dus nooit gelukt. Hij herkende hem altijd prima en gaf ook aan dat windows de nieuwe hardware succesvol had geinstalled.
Windos start ook gewoon op, op het ene scherm de desktop en op de ander bleef ie gewoon hangen met het scherm dat ie aan het opstarten is.
Vervolgens in device manager gekeken en daar kreeg ik iedere keer de leuke mededeling dat je een driver update moet doen.
Dus ga je zoeken voor de drivers en dan meld de fabrikant dat zij geen drivers hebben voor die win versie. Maar dat microsoft zo aardig is geweest omdat in het driverpakket dat in je windows cdtje zit ingebakken op te nemen.
Ik denk, helaas, dat het evenzogoed niet gaat lukken.

Nog ff een quote van S3:
Microsoft Windows® XP drivers are contained within the Windows XP retail CD. Upgrading from Windows® 2000 or Windows® 95/98 or ME will automatically install the correct driver. The drivers on the CD are the property of Microsoft Corporation, not S3 Graphics. Updates to drivers provided by the operating system vendor “in-the-box” are usually not available for legacy products.

Verwijderd

Topicstarter
hm... tja, dan houdt het op voor die kaart en weer terug in de AMD k5 133mhz Systeem, dan maar zo. Heb geen zin in Dual-OS, koop dan wel een kaart die wel 2 monitoren aankan + outstanding 3D Performance.
Pagina: 1