Toon posts:

[processor] te heet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een paar weken geleden (toen het nog heel lekker zomer weer was) is mijn PC waarschijnlijk vastgeslagen omdat de processor te warm werd. Mijn PC staat op zolder, en iedereen weet hoe heet zolders kunnen worden (ik had een ventilator op mezelf gericht anders zou ik dit niet meer na kunnen vertellen). Ik was gewoon een DVD aan het bekijken, toen ineens alles vast liep. alt-ctrl-del werkte niet, alleen via de reset kon ik er nog leven in krijgen. Ik meteen de bios in, en daar stond je CPU temperatuur op 52 graden. Het gaat hier om een 1400 Mhz Athlon (uit oktober). Is dit te warm voor zo'n processor?

En dan nog dit:
Sinds die tijd ongeveer heb ik het volgende probleem. Als ik mijn PC nu opstart kan hij 1 op de 3 keer mijn HDD niet vinden bij het detecteren. Hij vraagt dan of ik er een opstartdiskette in wil stoppen. Ik reboot dan gewoon een keer en dan is het probleem verholpen, maar toch raar.

Zou dit eerste iets met het tweede te maken kunnen hebben? zou m'n CPU te warm zijn geworden en dat daardoor de HDD niet gemakkelijk meer gedetecteerd word?

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Neuh, 52 graden mag een AMD best wel hebben, ik geloof zelfs dat ie 90 graden kan hebben. Wat heb je btw voor een HDD? Op de zite van de fabrikant van die HDD staat vast wel een proggie om je HDD te testen. Misschien dat ie daardoor vastliep...

52 graden is zelfs een mooie temp voor een Athlon, stressed neem ik aan

I pitty the fools who took my game-station.....

Verwijderd

zucht,, hoeveel topics zijn hiervoor wel niet geopend?? EEN CPU KAN 75GRADEN HEBBEN,, EEN HD KAN 50 GRADEN HEBBEN,, Mijn stiefvader draait al jaren met een Case Temp van 50 graden,, specs: 4x60gb, 1xdvd,1x16x12, P400, Diamond TNT 2, etc etc... CPU Draait 56graden... :?

Die dingen zijn daarvoor gebouwd & dat sprookje "koeling..?" is onzin.
Zou de fabrikant hier zelf niet aan denken dat weinig mensen casefans hebben?

Dat die chrasht heb ik ook gehad door het hete weer, da's normaal & moet je mee leven.. m'n hd start ook soms ratelend op terwijl het niet hoort...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2002 00:18 . Reden: aargh ]

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Mijn CPU draait ook al zolang ik em heb rond de gr of 74. Nog nooit zo'n stabiele pc gehad. En nee ik draai niet zonder koeling :P

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 00:18:
zucht,, hoeveel topics zijn hiervoor wel niet geopend?? EEN CPU KAN 75GRADEN HEBBEN,, EEN HD KAN 50 GRADEN HEBBEN,, Mijn stiefvader draait al jaren met een Case Temp van 50 graden,, specs: 4x60gb, 1xdvd,1x16x12, P400, Diamond TNT 2, etc etc... CPU Draait 56graden... :?

Die dingen zijn daarvoor gebouwd & dat sprookje "koeling..?" is onzin.
Zou de fabrikant hier zelf niet aan denken dat weinig mensen casefans hebben?

Dat die chrasht heb ik ook gehad door het hete weer, da's normaal & moet je mee leven.. m'n hd start ook soms ratelend op terwijl het niet hoort...
heb net iets erover gepost... :)

Verwijderd

[qoute] heb net iets erover gepost... [/quote]

Thanks ! Dat scheelt heel wat tijd & energie voor anderen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 40Gb Maxtor 5t040H4, maar ik denk dat het dan eerder aan m'n moeder bord zou liggen = Aopen AK77 pro

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:34

Termy

valt er nog wat te fragge?

mwah, toen een tiewrap m'n cpu cooler blokkeerde draaide m'n p4 2GHz toch vrolijk verder op 76graden :D (SiSoft gaf btw nog steeds aan dat ie op 2GHz draaide, net als dat proc frequentie ding van intel)

kan me dus niet voorstellen dat jou AMD geen 52 graden kan hebben.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Lees eens een FAQ

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.