instellen nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 20:40

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe monitor binnengekregen, een samsung 959NF wel te verstaan. Nu was ik bezig met instellen van geometrie e.d. en ik krijg maar niet het gewenste resultaat! Dan hier weer krom, dan daar weer krom, afijn, je kent dat wel.

Dus ik hier op GoT zoeken naar mensen die daar al eerder problemen mee hadden, blijkt er dus hier op GoT geen enkel zinnig topic te bestaan over het 'hoe en wat' over het instellen van een monitor.

Ook google.com bracht weinig soelaas, alleen een programmaatje 'Lsoft testbild' genaamd, wat ik niet eens kan downloaden omdat de server te traag is. Volgens mij moet er dus gewoon een programmaatje zijn dat een bepaald lijnenpatroon weergeeft waardoor je heel gemakkelijk de geometrie kunt instellen. Voor kleuren zijn ze er in overvloed.

Kan iemand mij dus vertellen hoe hij/zij zijn/haar monitor insteld? Doe je dat inderdaad mbv een programma, of is het eindeloos klooien tot diep in de nacht en dan tot de ontdekking komen dat het nog niet goed is?

Verwijderd

Hmm... maak lijnenpatroon met photoshop of illustrator?

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
nou, na lang zoeken vond ik dan toch eindelijk een programma waarmee je goed de geometrie van een monitor kunt instellen >> http://www.construnet.hu/...rs/TEST/monitor_test.html . Met dit programma kun je zowel brightness, contrast, geometrie, moire en optimale resolutie instellen. Ik hoop dat als andere mensen hier op GoT naar dit onderwerp zoeken hiermee geholpen zijn.

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 10:40
heb een vraagje aan supersook,

heb jij toevallig B.N.C connectoren op de achterkant van je samsung 959nf???
ik heb deze monitor ook maar bij mij zitten ze er niet op, terwijl dat wel bij de technisch specificaties staat vermeld.

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
natnek schreef op 28 augustus 2002 @ 11:56:
heb een vraagje aan supersook,

heb jij toevallig B.N.C connectoren op de achterkant van je samsung 959nf???
ik heb deze monitor ook maar bij mij zitten ze er niet op, terwijl dat wel bij de technisch specificaties staat vermeld.
Bij mijn 959NF zijn deze aansluitingen ook niet aanwezig, ik wist ook niet dat dit in de specs vermeld staat. Misschien weet iemand anders hier het antwoord op?

• natnek
Het antwoord kan ik je wel geven.

ik heb deze monitor bewust gekozen omdat hij B.N.C ondersteund.
Ik heb hem op 26-06-2002 aangeschaft bij perfect systems,de dag dat ik hem binnen kreeg merkte ik het al gelijk op.
Omdat ik geen zin had om deze monitor weer terug te sturen naar perfect systems en omdat ik al een D.O.A (ilyama) had terug gestuurt.
Kost weer verzend kosten.

Dus ik heb gelijk diezelfde dag gelijk samsung zelf op gebeld met de vraag hoe dit allemaal zit.
Zij konden mij er niet direct een antwoord op geven en ze zouden het uit zoeken.
Dit uitzoeken heeft bij samsung precies 1 maand geduurd na ook vele telefoontjes van mijn kant naar samsung toe.

Het antwoord van samsung was dan wat ik al zelf een maand wist dat ze erop horen te zitten.
Waarom ze er niet op zitten is bij samsung nederland ook niet bekend maar ze zijn er wel.
Voor mensen die er niet veel omgeven of die het niet weten maakt het misschien niet veel uit maar mij wel.

Ik heb zelf altijd B.N.C gehad en vind het perfect.
Samsung adverteerd er zelf mee op hun site en dan vind ik ook dat ze erop horen te zitten.
Begin augustus kreeg ik telefoon van samsung dat ze er 1 met B.N.C naar mijn toe zouden sturen (omruilen dus)

Maar dat zou aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarg!!!!!!!!!!! via teleramp gebeuren. dat heb ik ook geweten ook.
Een week nadat samsung mij had aangemeld kreeg ik van teleramp een telefoontje dat ze de volgende dag de monitor kwamen omruilen.
Ik heb toen aan teleramp gezegd dat er B.N.C op moest zitten, en alles duidelijk vermeld.
De volgende dag kwam de chauffeur met een nieuwe 959nf maar zonder B.N.C!!!

Dus die chauffeur kon gelijk zijn doos dus weer menemen.
Ik heb gelijk samsung weer gebeld dat dit niet goed was gegaan en ze zouden het nog een keer proberen.
Dat was dus gisteren teleramp had maandag gebeld en een afspraak gemaakt voor dinsdag.
Ik heb dus weer vrij genomen maar ze zijn helemaal niet op komen dagen.
Ben dus zwaar pissig nu, en heb weer mijn beklag gedaan bij samsung en dat ik teleramp geen optie meer vind voor de verzending.

Samsung is nu bezig om dit weer verder bij teleramp uit te zoeken hoe dit het snelst opgelost kan worden, ik wacht nu al 2 maanden voor omruiling.

Maar wat ik je hiermee eigenlijk wil zeggen is dat je er recht op heb voor een omruilling dit moet dan ook gewoon een nieuwe zijn.
Alleen zit teleramp er tussen, en dat is minder.

Verwijderd

Wil zelf ook een samsung monitor koopen, hoe is het beeld qua beeld scherpte.
Twijvel tussen de 959nf of de nieuwe 955mb daar ben ik nog niet helemaal uit.

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 18:21:
Wil zelf ook een samsung monitor koopen, hoe is het beeld qua beeld scherpte.
Twijvel tussen de 959nf of de nieuwe 955mb daar ben ik nog niet helemaal uit.
1280x1024 is de scherpte goed, maar bij 1600x1200 heb ik zo m'n twijfels, maar goed, dat is ook niet z'n 'natural resolution'.

Ik draai zelf 1280x1024, het enige waar ik dus nog steeds mee aan het klooien ben is de geometrie, maar met de usb aansluiting ervan kun je hem heel gemakkelijk met een programma instellen (gewoon met je muis dus), scheelt erg veel geklooi moet ik zeggen, niet meer met die rotknopjes voorop (die trouwens zeer netjes zijn weggewerkt).

Oja, mocht je nog even een testje van dat ding willen lezen, moet je even het nieuws van een week geleden doorspitten, daar staat een test van 400 kilo aan 19" inch monitoren (waar de 959NF als 2de uit de test komt).

[ Voor 0% gewijzigd door supersook op 28-08-2002 19:04 . Reden: a little addition ]

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
natnek schreef op 28 augustus 2002 @ 17:57:
[knip]een niet zo leuk verhaal[/knip]
Ok, het is dus niet duidelijk waarom die dingen er niet op zitten, maar wat ik dan wel wil weten is wat voor verschil het maakt met een normale aansluiting? Heb je er nog een speciale videokaart voor nodig, of sluit je hem op een gewone 15pins (toch?) monitoraansluiting aan? (in dit geval ontgaat mij de functie van bnc in het geheel)... Mischien kan iemand mij ook hier duidelijkheid over verschaffen.

(hehe, misschien moeten we dit topic maar het algemene 959NF vragen topic gaan noemen oid)

• natnek
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (React)
Dit beantwoord je je vraag

Wat is BNC, wat kan ik ermee en hoe werkt het
Pagina: 1