Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
zoek eens in je logs voor wat meer informatie ?
/var/log/mail is de standaard locatie..
/var/log/mail is de standaard locatie..
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
gaat het om een mailtje dat extern binnenkomt op je redhat machine wat niet aankomt 
Werkt intern mailen wel (dus bijv root -> user ofzo)
Werkt intern mailen wel (dus bijv root -> user ofzo)
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Een mailcommando zoals '#mail mijnnaam@chello. nl' werkt perfect.
In /var/logs staat alleen 'maillog' (wel meer files, maar alleen deze met 'mail' in zijn naam), maar in die file staat verder vrij weinig informatie, alleen 3 regels dat ie de aliases database ge-rebuilt heeft en dat de deamon gestart is.
Een intern mailtje '#mail mij' wordt door mijn windows pctje correct via POP3 uit het postvak op de server gehaald.
Het probleem zit em toch echt in de config file van SendMail, anders zou die ook geen 'refused'-melding geven - maar waar?
In /var/logs staat alleen 'maillog' (wel meer files, maar alleen deze met 'mail' in zijn naam), maar in die file staat verder vrij weinig informatie, alleen 3 regels dat ie de aliases database ge-rebuilt heeft en dat de deamon gestart is.
Een intern mailtje '#mail mij' wordt door mijn windows pctje correct via POP3 uit het postvak op de server gehaald.
Het probleem zit em toch echt in de config file van SendMail, anders zou die ook geen 'refused'-melding geven - maar waar?
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
SMTP option als Port=smtp,Addr=0.0.0.0, Name=MTA instellen.
/dev/null
Helaas ik had die optie al gezien en leverde me hetzelfde resultaat op. Standaard staat deze optie op 127.0.0.1 maar ik had em reeds op m'n eigen IP adres ingesteld.
Iemand anders?
Iemand anders?
Het is inmiddels opgelost, ik weet alleen niet omdat het kwam doordat ik de /etc/hosts.allow en hosts.deny gewijzigd heb of dat het aan de PAM-authenticatiemodules lag, één van twee. Bedankt voor de moeite in ieder geval!
Pagina: 1