Toon posts:

Raid Array Boot niet :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een MSI KT3 Ultra - Aru

met een 'lite' promise fasttrack133 controller.

echter ik maak netjes een array aan. (ik kan alleen niet in het litebios zeggen welke error moet booten)

-WindowsXP installeren
-F6 tijdens install
-meegeleverde driver installen.

totdat ie opnieuw moet booten... als ie dan bij de schijven komt.. dan boot ie dus fijn niet door vanaf de array..

nu vermoed ik dat het iets met die lite bios te maken heeft... omdat ik hier niets kan aanvinken vanaf welke array er kan worden geboot... ik heb ook al een full raid bios geprobeerd... maar werkt dus niet lekker (blijft hangen in de setup)

kan iemand me hier mee helpen?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32
Move PMG -> OM & I/O Controllers

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
heb je in je gewone bios (van mobo) wel de boot optie naar RAID/SCSI gezet?

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
whoops

[ Voor 0% gewijzigd door Grijns op 27-08-2002 23:57 . Reden: - foutje bedankt - ]

Verwijderd

Topicstarter
jup boot secence 1ste device - heb ik op ata133 array 1 || 2de device = cdrom || 3de is = floppy

dan krijg ik bij de boot vervolgens.. read disk error (press ctrl-alt-del to restart)

Ik ben op het moment aan het proberen of het wel met Win2000 lukt

Verwijderd

Topicstarter
met win2k werkt het dus ook niet :(

Verwijderd

Wat doe je nou precies ik denk dat je eerst je HD's moet partitioneren ofzo. of heb je dat al gedaan. Vertel ff pcies wat je doen dan kunnen wij zeggen wat je moet doen. in principe hoeft dat ding niet te kunne lezen van HD alleen als die genoteerd staat in de bios als primairy boot device.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:45

Dark

who tweaked the light?

install eerst eens een os op een normale schijf en kijk of je dan wel de raid kunt benaderen, soms helpt het als de raid schijf eerst gepartioneerd/geformateerd wordt vanuit een reeds draaiend os...

Verwijderd

Topicstarter
ok als volgt heb ik het gedaan

-2x 40GB Maxtor op promise controller aangesloten.
-Stripe Set (array) aangemaakt
-Deze array als eerste boot device ingesteld
-Fdisk gedaan
-WinXP setup gerunt
-F6 ingedrukt tijdens boot (drivers geladen op de megeleverde disk)
-Eerste deel van de setup gaat prima.. hij kopieert de bestanden

totdat hij gaat rebooten... om vervolgens de setup te hervatten.
dan krijg ik dus steeds de melding 'disk read error occured'

ik wordt er eerlijk gezegd een beetje flauw van.. ik heb al zoveel geprobeerd kwa drivers etc..... omg en nu werkt het nog niet :(

Verwijderd

Topicstarter
jeeeej hij doet het! stomme IDE kabel zat een heeeeeeeeeeeeel issie pissie niet goed aangedrukt op de HD!... hij wou dus alleen maar writen op de disken maar niet readen.

heeft me dikke 4 uur gekost dat probleempje.. pfff
Pagina: 1