Welk soort slang is nou het beste voor waterkoeling?

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dissection en ik fietsen morgen ff langs Ru58, maar nu twijfelen nog over het type slang wat we moeten nemen.

Ik dacht dat siliconen slang het beste was, omdat dit (bijna) niet knikt, maar Dissection dacht dat 'gewapend' slang beter was (soort gevlochten slang).

Wat denken jullie erover?

iStockphoto

Verwijderd

Gewapend zal niet echt veel nut hebben. Ja het staat mooier maar zoveel druk gaat er niet doorheen.

Die pantsering zou ik niet van metaal nemen dan want dat zou sluiting kunnen veroorzaken.

Post je wel een paar pics als het gelukt / af is :?

• BlizzarD
  • Niet online
Het gaat niet om hoeveel druk de slang aan kan, maar welke slang het minst snelste knikt/scheurt.

En ik ben bezig met mijn casemod, maar verwacht pas pics aan het einde van september. Moet nog wachten op spullen, waarvan ik de leverdatum nog niet zeker weet

Ik post morgen wel pics van wat we gekocht hebben :)
Ik ga kijken voor raamrubber, slang en slangklemmen

iStockphoto

Verwijderd

BlizzarD schreef op 27 augustus 2002 @ 23:06:
Het gaat niet om hoeveel druk de slang aan kan, maar welke slang het minst snelste knikt/scheurt.

En ik ben bezig met mijn casemod, maar verwacht pas pics aan het einde van september. Moet nog wachten op spullen, waarvan ik de leverdatum nog niet zeker weet

Ik post morgen wel pics van wat we gekocht hebben :)
Ik ga kijken voor raamrubber, slang en slangklemmen
Mijn ervaring is dat het niet gaat knikken.

Ik zal maar geen plaatje van mijn case posten want tis een warboel van connectors etc. maar de waterslangen lopen tussen componenten en er langs etc.
Ik zie geen problemen, een slang zal niet 123 gaan knikken.

• BlizzarD
  • Niet online
Dus gewoon siliconenslang maar nemen?

iStockphoto

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik heb gewoon die transparante siliconenslang van een dierenspeciaalzaak. Kost € 0,70 per meter en knikt vrijwel niet. Als je het fatsoendelijk plaatst in je case, dan knikt er niets hoor. Je moet natuurlijk niet gewoon een tuinslang nemen, want dit is inderdaad een beetje te dun en slap. >:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

BlizzarD schreef op 27 augustus 2002 @ 23:43:
Dus gewoon siliconenslang maar nemen?
Geen gewone siliconenslang nemen. Je kunt het best Tygon (6303 of 3603) nemen, die is flexibeler en kan tegen veel lagere temperaturen en kan ook tegen veel meer goedjes dan je standaard siliconen-slang. En het is nog doorzichtig ook. Enig nadeel is dat het redelijk prijzig is, weet helaas niet hoe duur. Ikzelf heb hier wat liggen en het is perfect spul!! Je moet het erg ver buigen totdat het knikt.

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 16:47

schizofreen

ik & jij

Rick2001 schreef op 27 augustus 2002 @ 23:49:
Ik heb gewoon die transparante siliconenslang van een dierenspeciaalzaak. Kost € 0,70 per meter en knikt vrijwel niet. Als je het fatsoendelijk plaatst in je case, dan knikt er niets hoor. Je moet natuurlijk niet gewoon een tuinslang nemen, want dit is inderdaad een beetje te dun en slap. >:)
Kan me niet voorstellen dat dat ook echt siliconenslang is. Voor die prijs krijg je alleen standaard aquariumslang. En zo ja: dan wil ik graag het adres vandie dierenspeciaalzaak hebben! :)

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19
het is inderdaad wel even belangrijk dat je navraagt of spul zoals waterwetter en koelvloeistof niet vrolijk je slang weg gaat bijten, ik heb ook een keer aanslag in mijn slangen gehad en dat was ook el cheapo spul van de aquariumzaak. Ik krijg deze week nog een meter of 5 dubbelwandige slang met nylon er tussen gevlochten. superspul, knikt niet, buigt goed, en staat mooi.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Rick2001

Rick2001

schizofreen schreef op 28 augustus 2002 @ 00:07:
[...]

Kan me niet voorstellen dat dat ook echt siliconenslang is. Voor die prijs krijg je alleen standaard aquariumslang. En zo ja: dan wil ik graag het adres vandie dierenspeciaalzaak hebben! :)
Tja, het kan best dat er een ander soort silliconenslang bedoeld wordt, maar de slang die ik hier heb is volgens mij ook van een soort silliconen gemaakt. Kan best dat ik het helemaal mis heb hoor.
Er staat op de slang, 'tested quality / Fift CRISTALLO EXTRA AL'.
Dus wat het nou precies is weet ik ook niet. ;)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• BlizzarD
  • Niet online
Ik zal wel vragen of het tegen koelvloeistof kan dan ja :)

iStockphoto

• Rick2001

Rick2001

BlizzarD schreef op 28 augustus 2002 @ 00:21:
Ik zal wel vragen of het tegen koelvloeistof kan dan ja :)
Daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Koelvloeistof doet echt niets aan een slang hoor.
Ook hoef je niet op temperaturen te letten als je slang aanschaft.
Iedere slang kan tegen temperaturen tussen de 10 en 70 graden hoor.
Als je water 70 graden wordt, dan heb je zowieso al een probleem en daarbij moet je gewoon altijd slangklemmen gebruiken.

• BlizzarD
  • Niet online
Zeker weten dat koelvloeistof niks met een siliconen slang doet?

iStockphoto

• cryptapix
  • Laatst online: 22:49
volgens mij zijn een aantal mensen heir beetje dom..
siliconen slang koop je niet voor 70 eurocent de meter.. eerder 5 euro de meter..
die doorzichtige transparante slang is goed zat.. en die koop je wel voor 70 eurocent de meter..
siliconen slang knikt HEEEL SNEL alleen de knikken zijn niet blijvend.. als je zon gewapende slang knikt heb je grote kans da die knik er niet mere uit kan.. zo is da ook beetje et die transparante slang...

ik heb zelf transparante slang en die bevalt me erg goed.. koste me 60 eurocent de meter..

Verwijderd

Ik heb bij een ijzerwaren zaak doorzichtige slang gehaald. Koste geen drol en is heel erg stijf. Ik moest het iets verhitten om het om de aansluitingen te krijgen (ja, de maat was wel goed ;) )
Maar goed, knikt dus echt niet, ziet er netjes uit en is heel goedkoop.

• P5ycho
cryptapix schreef op 28 augustus 2002 @ 01:40:
volgens mij zijn een aantal mensen heir beetje dom..
siliconen slang koop je niet voor 70 eurocent de meter.. eerder 5 euro de meter..
die doorzichtige transparante slang is goed zat.. en die koop je wel voor 70 eurocent de meter..
siliconen slang knikt HEEEL SNEL alleen de knikken zijn niet blijvend.. als je zon gewapende slang knikt heb je grote kans da die knik er niet mere uit kan.. zo is da ook beetje et die transparante slang...

ik heb zelf transparante slang en die bevalt me erg goed.. koste me 60 eurocent de meter..
dat knikken ligt maar net aan de wanddikte... bewapening wil niet zeggen staaldraad, meestal is dit nylon en dat gedraagt zich gewoon als een normale slang, alleen wat stugger.

• BlizzarD
  • Niet online
Ze verkopen daar siliconenslang met 10mm binnendiameter, en 15mm buitendiameter
Ook pvc transparante slang

Ik vraag wel wat het minste knikt

iStockphoto

• BlizzarD
  • Niet online
Ik heb gewapend pvc slang gehaald, omdat ik vond dat dat transparante slang veel te snel knikte, en siliconen slang was 6-7 euro per meter :o

Verder heb ik ook slangklemmen gehaald.

Waarschijnlijk bestel ik zo een Eheim 1048 pomp met plexiglas reservoir en spacer

Zojuist besteld, en geld al overgemaakt 8-)

iStockphoto

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb de standaard groene slang bij de dierenspeciaalzaak gekocht. Ik heb het er nu een half jaar inzetten en maak ook van waterwetter gebruik. Tot nu toe; het knikt door op enkele krappe bochten, door de warmte, maar van slijtage of iets dergelijks is absoluut geen sprake.

Prima spul, duurdere slangen halen is zonde

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ok, mijn mening dan maar.

Ik heb eerst met groene, huis tuin en keuken (vijverslang) gedraait. Aan het begin ging dat prima. Had wel op een paar plekjes last van knikjes, maar dat kwam door de korte bochtjes, daar had ik zelf een oplossing voor gemaakt met elleboogjes.

Na een maand of 6 ging de kwaliteit van de slangen steeds verder achteruit. Door een watertemp van 30 graden en soms nog hoger werd de slang slap. Op een gegeven moment begon het op veel plaatsen te knikken en ging de performance achteruit.

Ik heb toen ook een topic als dit geopend hier en kwam op ru58.

De siliconen slang die ik bij hun heb besteld is imo perfect. Ik heb de 10mm binnendiameter slang met dikke buitenwand. Je kan het in bijna alle bochten wringen, alleen met een mini atx kastje krijg je denk ik problemen.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vraag me dus af of je performance door de slang achteruit kan gaan, hoe moet dat dan? Ik kan me hooguit voorstelen dat de slangen poreuzer worden.

Ben het met je eens dat het door de temps slapper wordt. UIteindelijk worden alle slangen minder, siliconen of niet. Ik heb wel daarom wel es aan een volledig koperen systeem gedacht, maar ach, eens in het jaar slangen verwisselen is no problem.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Performance ging achteruit, omdat mijn pomp het water niet meer kon rondpompen door de vele weerstand van de geknikte slangen. Daardoor werd de pomp ook weer warmer, dus het water ook weer. Mijn cpu temp was 10 graden hoger dan aan het begin terwijl mijn kamertemp maar 3 graden hoger was.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• P5ycho
mijn slang:

Afbeeldingslocatie: http://deathwish.gamepoint.net/slang1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://deathwish.gamepoint.net/slang2.jpg

• P5ycho
hoe duur was de jouwe?

• BlizzarD
  • Niet online
€3.90 voor 3 meter

iStockphoto

• P5ycho
ik heb 5 euro voor iets van 6 meter betaald, dealtje van een bevriende wasmachinereparateur (scrabble:)). op de foto is 9/10mm, dat was een proefstukkie. heb nu 12mm binnendiameter liggen.

Verwijderd

he blizzard ? als ik jou nou eens liev aan zou kijken he, of je komt nogges bij RU58 zou je dan raamrubber mee kunnen nemen ???? zou ik HEEEEEL fijn vinden

• BlizzarD
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 19:03:
he blizzard ? als ik jou nou eens liev aan zou kijken he, of je komt nogges bij RU58 zou je dan raamrubber mee kunnen nemen ???? zou ik HEEEEEL fijn vinden
Je kan ze ook mailen en dan raamrubber bestellen :)

iStockphoto

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:17
je moet een flexibele slang ( siliconen ) nemen, als je een te stugge slang neemt komt er te veel druk op bv. je waterblok te staan als je de slang een bochtje laat maken.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

waterslang :P. gewoon degene die past. meer heb je niet nodig. die van mij zijn ook nog verstevigd met draden in de buiswand. maar dat is vrij standaard hoor
Pagina: 1