Toon posts:

[Redhat 7.2] Schermbeveiliging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jah eeu wel newbie, dus je bent gewaarschuwd :)

Ik heb een laptop (Compaq, Celeron 366, 160mb) als firewall thuis staan met Redhat 7.2. Nu wordt het beeldscherm van de laptop erg warm, ik ben bang voor blijvende schade :( ... Ik kan nergens een soort van programmaatje of een of ander vaag commando vinden dat hier iets mee heeft te maken.... Maar misschien heeft een van jullie een idee?? want ik heb gezocht (echt waar), maar niets verder gekomen.... (waarschijnlijk ben ik }:O )

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

nou..
er is best software zat te vinden om als screensaver te gebruiken..
desnoods moet je het eigenhandig opstarten.. maar gebruik je dan X? of gewoon de console?

Maar behalve dat.. dit zorgt er misschien voor dat je beeld niet inbrand in je schermpje.. maar hij wordt nog net zo warm nu..
Dus als ik jou was zou ik me in apm of apmd gaan storten (Advance Power Management) zodat je je scherm UIT kan laten gaan...
kan je eigenlijk niets instellen in die bios? gewoon scherm uit laten gaan na een aantal minuten als er niets aangeraakt wordt.. dat kan bij de meeste laptops toch wel?
(gaatie trouwens niet gewoon uit als je'm dicht klapt? :) )

Verwijderd

Het commando "setterm -blank 15" zorgt ervoor dat je scherm na 15 minuten inactiviteit zwart wordt. Dit commando zou je in een startup script kunnen zetten.