eeej..ik heb onlangs een nieuwe harde schijf gekocht, een maxtor, het probleem is echter dat ik nu mn computer niet meer kan booten zonder een boot cd (de winXP cd), je begrijpt wel dat dat irri is, kan iemand me helpen?
ik heb:
-intel pentium 3, 450 Mhz
-win XP pro
-een maxtor HDD 60G, deze staat als master
-een kleinere oude HDD (merk onbekend), deze staat als slave
-de bios geflasht (mn oude bios accepteerde geen grote HDD's)
-De nieuwe harde schijf (en oude) geformatteerd, gepartioneerd (en de partitie waar ik windows op draai op actief gezet)
-De partite waar ik windows op draai staat op de nieuwe maxtor HDD
-Als ik opstart probeert de computer vanaf de harde schijf te starten dit mislukt en zoekt dan vervolgens (zoals opgegeven in de bios) naar iets bootbaars zoals A: of zoals in mijn geval de cd-ROM. Vanaf cd-ROM kan ik wel opstarten.
-ik heb ooit lost & found erop los gelaten, dit programma checkt o.a. de schijf op fouten, Lost & found vond geen fouten op mn schijf
-Ik heb flink rondgekeken op tweakers en andere forums, maar nog geen oplossing gevonden.
tjoek =:þ
ik heb:
-intel pentium 3, 450 Mhz
-win XP pro
-een maxtor HDD 60G, deze staat als master
-een kleinere oude HDD (merk onbekend), deze staat als slave
-de bios geflasht (mn oude bios accepteerde geen grote HDD's)
-De nieuwe harde schijf (en oude) geformatteerd, gepartioneerd (en de partitie waar ik windows op draai op actief gezet)
-De partite waar ik windows op draai staat op de nieuwe maxtor HDD
-Als ik opstart probeert de computer vanaf de harde schijf te starten dit mislukt en zoekt dan vervolgens (zoals opgegeven in de bios) naar iets bootbaars zoals A: of zoals in mijn geval de cd-ROM. Vanaf cd-ROM kan ik wel opstarten.
-ik heb ooit lost & found erop los gelaten, dit programma checkt o.a. de schijf op fouten, Lost & found vond geen fouten op mn schijf
-Ik heb flink rondgekeken op tweakers en andere forums, maar nog geen oplossing gevonden.
tjoek =:þ