Toon posts:

[spoed!] Mxstream downgraden, waar password??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een snel vraagje, moet zo iemand terugbellen in een kwartier :S

Mxstream modem moet gedowngrade worden. Staat er op bruring.com heel simpel vul password in, maar password is verkregen ut speedtouch(XXXXX)-string.. Maar waar kan ik die vinden op telnet als ik al expert modus aan heb???

PLease help!!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Die string is het mac adres, dat kan je krijgen door een simpel commando zoals arp -a onder windows en gewoon arp onder linux...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
gewoon even opnieuw inloggen.
en als je dan EXPERT intypt dan zie je die string verschijnen :)

Dus gewoon telnetten naar 10.0.0.138 (als je modem hetzelfde ip nog heeft)

bij user gewoon Enter

dan typ je expert en zie je de string

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 27 augustus 2002 @ 22:54:
gewoon even opnieuw inloggen.

en als je dan EXPERT intypt dan zie je die string verschijnen :)
niet dus! Dat is net het probleem :'(

Verwijderd

Topicstarter
BrZ schreef op 27 augustus 2002 @ 22:51:
Die string is het mac adres, dat kan je krijgen door een simpel commando zoals arp -a onder windows en gewoon arp onder linux...
waar? hoe? als ik het invoer bj start->uitvoeren verschijnt er een window maar die is ook zo weer weg!

• BrZ

BrZ

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 22:57:
[...]

waar? hoe? als ik het invoer bj start->uitvoeren verschijnt er een window maar die is ook zo weer weg!
eerst even een msdos/command prompt starten:
windows 9x/me: start > uitvoeren "command"
windows NT/2K/XP: start > uitvoeren > "cmd"

En daar arp -a invoeren :)

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt zover! Heb net gebeld en geprobeert maar het lukt niet :'(
De string hadden we toch wel snel gevonden want hij had expert zonder hoofdletters geschreven, anders krijg je wel gewoon die string. Dus ik die string invullen bij Sateh, krijg ik er 8 cijfers uit, en hij pakt em niet :'( Nu vind ik het ook raar, want in het voorbeeld op bruring.com staan 9 cijfers als password.. Wat doe ik fout??

de string is 'SpeedTouch(00-90-D0-12-E8-80)' (ik vertrouw op jullie goedheid, zoals jullie mij helpen ;) )

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
For challenge string 'Speedtouch(00-90-D0-12-E8-80)'
the response is 2474873510

Helpt dit :)

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Verwijderd

Topicstarter
-Marshal- schreef op 27 augustus 2002 @ 23:29:
For challenge string 'Speedtouch(00-90-D0-12-E8-80)'
the response is 2474873510

Helpt dit :)
hmm, hoe kom je aan die??
Kan het nu btw niet proberen, ga er morgen heen, zal het dan proberen..

Verwijderd

Topicstarter
nog even 1 vraagje, als dit gedaan is, dan is er echt niets meer te zien van die tweak??

• -Marshal-
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 23:31:
[...]

hmm, hoe kom je aan die??
Kan het nu btw niet proberen, ga er morgen heen, zal het dan proberen..
Door op deze site in het invulveld 'Speedtouch(00-90-D0-12-E8-80)' in te typen.

Verwijderd

Topicstarter
-Marshal- schreef op 27 augustus 2002 @ 23:34:
[...]

Door op deze site in het invulveld 'Speedtouch(00-90-D0-12-E8-80)' in te typen.
o w8, het is met een kleine t :) Moet dat?? Eronder staat ie als voorbeeld wel met een grote T.. Iemand ervaring??

• BrZ

BrZ

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 23:40:
[...]

o w8, het is met een kleine t :) Moet dat?? Eronder staat ie als voorbeeld wel met een grote T.. Iemand ervaring??
Hoofdletter T :)

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Om problemen te voorkomen werd er toen ook al geadviseerd om het met ' knippen en plakken' te doen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Verwijderd

Topicstarter
KroontjesPen schreef op 27 augustus 2002 @ 23:55:
Om problemen te voorkomen werd er toen ook al geadviseerd om het met ' knippen en plakken' te doen.
Gaat moeilijk over de telefoon ;)

Maar wat ik net ergens las is dat er een spatie moet tussen Touch en (. Ik hoop dat dat het is!

• -Marshal-
Heb zelf nog even geprobeerd om mijn expert password weer naar voren te toveren, maar dat scriptje is wel erg nauwkeurig.

Alleen wanneer ik het dus exact intyp zoals het daar staat dus met een hoofdletter S en T en een spatie na de h (van SpeedTouch) krijg ik hetzelfde password, als een half jaar geleden.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

dickies: heb je nadat je ooit je modem hebt getweaked een firmware/bios/whatever update gedaan? dan kan het zijn dat met de nieuwe update je "expert" mode is verdwenen en dat het een ander commando is geworden (die ik niet meer weet maar echt wel op dit forum te vinden is).

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
-Marshal- schreef op 27 augustus 2002 @ 23:57:
Heb zelf nog even geprobeerd om mijn expert password weer naar voren te toveren, maar dat scriptje is wel erg nauwkeurig.

Alleen wanneer ik het dus exact intyp zoals het daar staat dus met een hoofdletter S en T en een spatie na de h (van SpeedTouch) krijg ik hetzelfde password, als een half jaar geleden.
Ow mooi, ik hoop dat et em daar in zit...
Ik had nl zonder die spatie achter de h..
Ik ga het zo proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
wat ik trouwens raar vind, moet je echt de EXPERT-mode uit zetten om weer normaal te kunnen connecten?? Iemand ervaring?

Verwijderd

Topicstarter
Fijn, volgende probleem..
Ik kan nu inloggen :) MAAR hij pakt het RIP commande niet :'(
Heb alweer overal gezocht maar niet gevonden :'(
Iemand die hulp kan bieden??

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 14:23:
Fijn, volgende probleem..
Ik kan nu inloggen :) MAAR hij pakt het RIP commande niet :'(
Heb alweer overal gezocht maar niet gevonden :'(
Iemand die hulp kan bieden??
Je moet daarvoor toch eerst weer terug naar de 'normale' user door normal in te tikken

Volgens mij stond dat er na het wijzigen in expert modus :?

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt ja, maar ook dan geeft ie unknown command :'(

Verwijderd

Als er geen RIP is, weet je dan zeker dat je in expert -mode zit. Dus telnet 10.0.0.138. Dan bij user gewoon enter (en eventueel password). Dan EXPERT typen met daarna je modempassword. Ik maakte zelf de fout door telkens achter user> al EXPERT in te typen maar dan kom je niet in EXPERT mode.

Edit:Zie net dat airwolf deze procedure in een eerdere reactie heeft geschreven.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 17:55:
Als er geen RIP is, weet je dan zeker dat je in expert -mode zit. Dus telnet 10.0.0.138. Dan bij user gewoon enter (en eventueel password). Dan EXPERT typen met daarna je modempassword. Ik maakte zelf de fout door telkens achter user> al EXPERT in te typen maar dan kom je niet in EXPERT mode.

Edit:Zie net dat airwolf deze procedure in een eerdere reactie heeft geschreven.
Huh?? Dat wist ik niet!
Als ik bij user nix invul, dan enter doe krijg ik die string en dan vraagt ie om een password. Moet ik dan bij dat password EXPERT gevolgd door het password typen of hoe zit dat??

Verwijderd

Het password dat je moet invullen als je bij user op enter drukt kun je zelf instellen. Als je dit niet hebt gedaan kun je gewoon door enteren. Daarna kun je EXPERT intypen en het password van die speedtouch string.
Pagina: 1