Toon posts:

Pinnacle PCTV PRO op Leadtek 4200TI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst die PCTV PRO Gekocht. Eerst draaide hij op een ABIT saluro GF 2.
Alles werkte prima.

Nu heb ik net die nieuwe GF4 erin zitten (64 mb versie). En omdat ik ook andere hard disks gekocht had, heb ik dus heel win xp PRO er opnieuw op moeten zetten.

Maar het probleem is nu, ik kan PCTV PRO 1x opstarten, en kanalen zoeken.

En als ik hem de 2e keer opstart krijg een fout code van WINDOWS, en hoor ik alleen geluid en zie ik geen beeld.

Ik heb overal lopen zoeken, maar dit is volgens mij nog niet echt voorgekomen.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Heb je de nieuwste driver al geprobeerd? Ik had dit zelfde probleem ook met de oude drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Welke drivers bedoel je. Voor me pctv pro. Of voor me GF4.

Die nieuwste van GF4 kan ik niet instaleren op een of andere manier. Enne ik weet niet ofi k laatste versie heb. Ik heb als ik pc tv pro opstart versie 2.50

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Je drivers van de pctv pro , ver5.1 als het goed is. WWW.MIRO.COM

bij mij werkt hij perfect onder xp

Verwijderd

Ik heb ook ongeveer zo'n probleempje... Heb een Win/tv Theather van Hauppage ook met win XP en een ti4200...

Elke keer als ik men pc voor de eerste keer opstart en dan tv ga kijken freezed het beeld na 5 minuten... reboot ik em daarna en ga ik weer tv kijken dan kan ik 24/7 lang kijken.... Bekend probleem? Win XP zegt dat het aan me club 3d ligt alleen ik heb wel de nieuwste drivers....

Verwijderd

Zelfde probleem hier, maar met de nieuwe drivers (versie 5.1) nergens geen problemen meer mee.

De site:
http://www.pinnaclesys.com/start.asp?Langue_ID=6

Gelijk downe:
ftp://ftp.pinnaclesys.de/...tvrave_501_webinstall.exe

Verwijderd

Topicstarter
De Driver Page

Dit is het enige wat ik kan vinden. En hier staan dus echt niet de nieuwe drivers.

Waar moet ik zoeken>?

Verwijderd

Topicstarter
Owkee dan. Ik ga het ff bekijken.

Hoop dat hij werkt

Verwijderd

Topicstarter
Nope helaas werkt hij niet. Denk dat ik me kaart maar terug ga brengen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alles geprobeerd maar het spul werkt niet echt. Ik heb het bedrijf waar ik het gekocht heb gemailed. Om dit te melden en te vragen hoe ik deze kan omruilen om me geld terug te krijgen.

Dit was hun antwoord:

Helaas is dat niet mogelijk, de VGA kaart is al open geweest en al gebruikt. Wij adviseren je bv. de detonator drivers van www.nvidia.com te gebruiken. Verder hebben wij alleen goede berichten over Leadtek. Je hebt de kaart zelf gekozen, wij vinden het erg moeilijk om dit retour te nemen dit is niet de normale procedure.

Is het niet normaal zo als een videokaart niet naar behoren werkt (ik kan er niet mee doen wat ik wil, en ik heb hem ook voor die rede gekocht om alles nog soepeler en iets mooier te krijgen). Sta ik niet gewoon in me recht en moet ik niet gewoon me geld terug krijgen?

(btw ik heb het product afgelopen Zaterdag gekocht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 11:20:
Ik heb ook ongeveer zo'n probleempje... Heb een Win/tv Theather van Hauppage ook met win XP en een ti4200...

Elke keer als ik men pc voor de eerste keer opstart en dan tv ga kijken freezed het beeld na 5 minuten... reboot ik em daarna en ga ik weer tv kijken dan kan ik 24/7 lang kijken.... Bekend probleem? Win XP zegt dat het aan me club 3d ligt alleen ik heb wel de nieuwste drivers....
ik heb precies hetzelde probleem met mijn pinnacle pctv rave , hij wordt dan namelijk te heet, ik heb op de voeding een ventilatortje gezet en dan doet hij het probleem loos maar het maakt wel een hoop geluid :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 13:25:
Ik heb nu alles geprobeerd maar het spul werkt niet echt. Ik heb het bedrijf waar ik het gekocht heb gemailed. Om dit te melden en te vragen hoe ik deze kan omruilen om me geld terug te krijgen.

Dit was hun antwoord:

Helaas is dat niet mogelijk, de VGA kaart is al open geweest en al gebruikt. Wij adviseren je bv. de detonator drivers van www.nvidia.com te gebruiken. Verder hebben wij alleen goede berichten over Leadtek. Je hebt de kaart zelf gekozen, wij vinden het erg moeilijk om dit retour te nemen dit is niet de normale procedure.

Is het niet normaal zo als een videokaart niet naar behoren werkt (ik kan er niet mee doen wat ik wil, en ik heb hem ook voor die rede gekocht om alles nog soepeler en iets mooier te krijgen). Sta ik niet gewoon in me recht en moet ik niet gewoon me geld terug krijgen?

(btw ik heb het product afgelopen Zaterdag gekocht.
.1 wat als die kaart gewoon niet blijkt te werken in je systeem?!
.2 k had dat probleem met je tv kaart ook.. probleem lag hem in het feit dat de TV kaart ruzie lag te maken met me Sblive

even verwisseld van slot en gassen maar. nu werkt alles wel weer goed

• johu
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-01-2024
Als je het mij zou vragen, zou ik zeggen dat het aan de video-overlay optie ligt ! Ik heb d'r ook problemen mee gehad met m'n Radeon 8500, maar het was opgelost nadat ik de nieuwste drivers had. Dus ik zou zeggen Kijk of het progje wel ECHT goed afgesloten wordt en/of de video-overlay mode wel ECHT uitgeschakeld wordt ! Want volgensmij kan maar 1 programma die mode beheren !

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 20:10

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

ik heb een een probleem met mijn pctv (geen pro)
ik kan alles installeren, kanalen zoeken en alles.
maar de volgende keer dat ik hem opstart, dan laadt hij het programma, maar sluit hem gelijk weer af. geen foutmelding of niks. Ik heb de nieuwste drivers en nog een patch....
beetje frustrating..

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat hij het eerst wel deed met een GF2 van ABIT. Dus het ligt niet aan me geluidskaart. Het ligt puur aan me video kaart.

En als ik me pc uitzet, dan is dat programma toch uitgeschakeld, dus dan zou hij het wel moeten doen als ik hem weer aanzet. Maar dat doet hij ook niet, weer hetzelfde probleem.

Maar ik moet dit product toch gewoon in kunnen ruilen, of zit ik nou helemaal verkeerd?
Heb ik niet rechten ervoor, of is er geen bedrijf waar ik dat kan opvragen?

Verwijderd

Topicstarter
Freekdernatuur................dat is PRECIES hetzelfde problem als ik heb.
Daarom wil ik me videokaart ook inruilen, Dat probleem had ik eerst helemaal niet.

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

ik heb ook vrij recent een nieuwe video kaart een GeForce 3, ik gebruik nu de laatste WHQL Detonator drivers.
Maar bij mij heeft hij het nog wel gedaan met mijn Geforce 3, alleen dan met oudere drivers.
Ik denk dat ik vanavond maar eens ga proberen om wat drivers met elkaar te testen en niet de pctv patch te installeren....

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet toch gewoon me videokaart in kunnen ruilen, en me geld terug krijgen. Of heb ik het nu helemaal mis. Ik kan toch als ze het niet willen geven, gewoon naar de consumenten bond gaan. Ik sta volgens mij gewoon in me recht om het te ruilen.

Toch ?

Verwijderd

Je kan ruilen meestal binnen 8 dagen met bon, maar denk dat meeste winkeliers niet moelijk doen als je je verhaal verteld hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik me verhaal wel duidelijk verteld heb, ik heb nog een paar emails gestuurd. En ik wacht nu gewoon op mijn emails terug. En dan kijk ik wel verder.

Heb nog een paar dagen de tijd, voordat de 8 dagen verstreken zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand al enig idee of ik niet bij b.v. de consumenten bond me gelijk kan krijgen?

Verwijderd

hmm kan het niet aan je mainboard liggen?

De msi kt266 pro2 heeft in het begin wel een prob gehad met gf4 kaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want me GF4 werkt gewoon WEL goed, alleen start het proggie (nogsteeds, na alle nieuwste drivers etc de 2e keer niet op).

Ik weet echt niet meer waar het aan ligt

Verwijderd

Ook ik heb/had een soort gelijk probleem met mijn TNT2. Wat ik heb gedaan is de Nvidia 12.x drivers geinstalleerd. (staan op hun FTP site) Daarna had ik geen problemen meer. Met nieuwere drivers ging het wel fout.

Verwijderd

Ik heb ook al meer dan een half jaar exact hetzelfde probleem: kan hem maar 1x opstarten. Bij mij komt het omdat een proces genaamd server.exe blijft draaien. Als je dat eerst killt, dan kan hij weer opnieuw opgestart worden. Wel beetje irritant en ik heb Pinnacle er al een paar keer over gemaild, maar zij zeggen dat ze nog nooit van dit probleem gehoord hebben en er dus ook niets aan kunnen doen. Maar goed, het afsluiten van dit proces is beter dan rebooten...

Dus: Als het programma al een keer is afgesloten: Ctrl-Alt-Delete en in Processes tabblad 'server.exe' vinden en kies 'End process'. Succes.

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

ik ben benieuwd, ga het vanavond gelijk proberen...
weet je toevallig ook wat die server.exe is?
heeft die betrekking op de teletext ofzo?

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

ik heb het geprobeert:
PCTV opstarten (dan sluit hij automatisch af)
dan de server.exe afsluiten (welke door PCTV geopend is)
PCTV nog een keer opstarten...
maar dan gebeurt er precies hetzelfde: NIKS...
jammer
Pagina: 1