Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4nik
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 21:14
Snel een reviewtje van men aiwa xp-z3 (foto's volgen later)
Het ding kwam bij me thuis (belgië) aan 2 dagen nadat ik hem besteld had (veel sneller tov mp3cdspeler btw).

Toen ik hem uitpakte zag ik het al direct: dit ding is way much cooler dan de napa!! fantastisch minimalistisch design, past écht in de palm van je hand! ik was meteen verliefd ;)

wat zat er allemaal in de doos:
- de player (duh)
- afstandsbediening
- 2 grote platte sony nihm batterijen
- stoffen draagtasje
- een houdertje voor 2 extra AA batterijen
- koptelefoon
- 1 lege CDrom
- 1 craddle met oplader

De sony batterijen zijn alvast uitstekend, ze houden het met gemak 6 à 7 uur vol. Er is dan ook nog de mogelijkheid om 2 AA baterijen aan te sluiten via de aparte clip die je gewoon aan het toestel moet klikken, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
De afstandbediening voelt jammer genoeg wel heel goedkoop aan. De backlit LCD is wel heel goed leesbaar, alleen dat het lichtje nogal snel uitvalt, en dat dat nergens te regelen valt. De koptelefoon is van degelijke kwaliteit, en het zijn eindelijk oortjes die blijven steken! het draadje van die oortjes is kort gehouden, zodat je in combinatie met de afstandsbediening geen kilometers draad weg te steken hebt. Het draagtasje heb ik maar ff gebruikt, in afwachting van een beter. Alles zit er vrij los in, dus goed tegen krassen maar onhandig.
De craddle om het beestje op te laden is wel cool en praktisch voor thuis, maar als je als die dingen moet meesleuren is het wel een gedoe, vooral omdat het ding er vrij fragiel uitziet (en aanvoelt). Om de speler op te laden moet je hem zowat vastklikken in de craddle en daarbij heb ik altijd het gevoel van: als ik nu niet oppas is ofwel de craddle ofwel de speler kapot. Het voelt allemaal nogal goedkoop aan. Los daarvan doet het ding z'n werk wel goed. Op een uur of 3 is de aiwa klaar om er weer in te vliegen.

De speler zelf: Zoals ik al zijn ziet dat ding er ongelooflijk gaaf uit. MAAR ik heb het gevoel dat hij een val niet gaat overleven (blijkbaar een symptoom van al die spullen want men napa is nog slechter wat dat betreft).
Wat de werking betreft (en daar koop je'm voor of course) geeft een degelijk geluid (mag wel voor die prijs!) en slaat bijna nooit over, tenzij de batterijen beginnen leeg te geraken. Dan durft hij wel wat te skippen en te springen.
Je zet hem op en dan begint hij met zen TOC in te lezen, wat tussen 10 - 20 seconden duurt. De xp-z3 hoeft daarbij niet horisontaal te liggen zoals bij de napa. Je kan hem dus gewoon in je zak laten steken. Dat geldt ook voor de bediening: alle knoppen staan op de remote. Alleen om cdtjes te wisselen moet je hem boven halen.
Als ik hem de vorige keer gewoon hebt afgezet, en de resume staat op begint hij gewoon waar ik gestopt was. Dit is trouwens een groot voordeel op de napa waar ik gek van werd in de auto: als ik ergens stopte zette ik hem af om batterylife te sparen maar dan moest ik weer helemaal skippen naar het juiste nummer. Ook handig omdat ik lange dj-sets beluister, en om dan telkens te moeten spoelen ... klote.
Op het schermpje is er aanduiding van titel en artiest dat voorbijscrollt, verder zie je nog het nummer van het liedje, het nummer van de folder, de verstreken tijd, de batterylife en een animatietje (dat weinig voorstelt).
Vreemd genoeg zit er geen equalizer op het toestel, dus ik zorg er gewoon voor dat de nummers degelijk klinken voor ik ze brand.

Omdat de behuizing nogal cheap is ben ik nog op zoek gegaan naar een goed zakje waar de z3 goed beschermd zou zitten. Uiteindelijk heb ik in de Fnac een ideaal zakje gevonden voor 12 €. Zo eentje voor een digitaal fototoestel. De player zit nu stevig en (heel belangrijk) kan niet meer per ongeluk opengaan, er is plaat voor enkele cdtjes (in sleeves, niet in doosjes). vooraan zit nog een klein vakje, ideaal voor remote en oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat kost tie??

Heb je ook een link waar je hem hebt besteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:00

MaDLiVe

.-Observer-.

Hoe dik is het apparaatje eigelijk, ik vond hem op diverse foto's nogal dik ogen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:12
€ 225,- kost dit dingetje 2,25 keer zoveel als de Napa, goed je krijgt wat voor, maar ik vrees toch dat ik het dat persoonlijk niet waard vindt (* llevering is zich aan het orienteren op de 8cm mp3-cdspeler markt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4nik
ik heb hem gekocht bij www.mp3man.be en ben er heel tevreden over de service!
hij is iets dikker dan 2 cd-doosjes opeen
maar hij past echt lekker in je hand

wat betreft dat geld: ik heb men keuze goed doordacht voor ik hem gekozen heb (vergelijking van alles wat 8cm'ers draait)
Uiteindelijk had ik voor de napa gekozen en hem besteld maar dat viel lelijk tegen. Om te beginnen vind ik hem niet om aan te zien (das smaak geef ik toe), met zen batterijen haalt hij ong. 1u45, geen resume, groot vergeleken met aiwa, je moet hem horizontaal houden voor het inlezen van de TOC en soms doet hij het dan nog niet en moet je hem ff op - en afzetten en ff opendoen, koptelefoon zuigt (op 100 meter afstand kan je horen wat ik heb opstaan) geen backlit lcd.

Over de mamboX heb ik ook ff gedacht: resume voor 5 laatste cd's, goedkoop, betere batterylife dan de napa. Maar minpunten: geen remote en veeel te groot (bijna full-sized 12cm cd speler) en ziet er niet uit (weeral subjectief, besef ik wel)
De Beatman II: heeft goede batterij uithouding maar is voor de rest verouderd

De waitec hiphop: is gewoon een cloon van de napa, met alle (min en plus) punten vandien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Ik kan in veel van deze punten meegaan alleen denk wel dat je ook de prijs t.o.v wat je krijgt moet vergelijken en daar blijft de napa toch aan kop staan.. ben zelf zeeeer benieuwd naar de nieuwe Napa MCD381 met digital radio.. heb al meermalen email gestuurd maar weinig reactie, toch maar eens de telefoon pakken denk..

Nog even de Aiwa xpz3c Nadelen; :P

x geen equalizer!!
x dikker/groter (komt o.a. door de AA batterijen, Napa uses AAA)
x behoorlijk duur t.o.v andere 8cm spelers die nu op de markt zijn..

Nog even de Aiwa xpz3c Voordelen; :P

x coole oplader
x ziet nice uit
x nice remote met backlight
x goeie headphones
x id3tag
x goed batterij life

Ter vergelijking; ;)

mist Napa de betere battery life, coole oplader, goeie headphone en backlight maarrrr de Napa mcd380 is wel kleiner en platter, veel goedkoper en heeft equalizer.

voor meer info over 8cm players.. u know the address ofcourse. 8)
4nik schreef op 27 augustus 2002 @ 23:32:
ik heb hem gekocht bij www.mp3man.be en ben er heel tevreden over de service!
hij is iets dikker dan 2 cd-doosjes opeen
maar hij past echt lekker in je hand

wat betreft dat geld: ik heb men keuze goed doordacht voor ik hem gekozen heb (vergelijking van alles wat 8cm'ers draait)
Uiteindelijk had ik voor de napa gekozen en hem besteld maar dat viel lelijk tegen. Om te beginnen vind ik hem niet om aan te zien (das smaak geef ik toe), met zen batterijen haalt hij ong. 1u45, geen resume, groot vergeleken met aiwa, je moet hem horizontaal houden voor het inlezen van de TOC en soms doet hij het dan nog niet en moet je hem ff op - en afzetten en ff opendoen, koptelefoon zuigt (op 100 meter afstand kan je horen wat ik heb opstaan) geen backlit lcd.

Over de mamboX heb ik ook ff gedacht: resume voor 5 laatste cd's, goedkoop, betere batterylife dan de napa. Maar minpunten: geen remote en veeel te groot (bijna full-sized 12cm cd speler) en ziet er niet uit (weeral subjectief, besef ik wel)
De Beatman II: heeft goede batterij uithouding maar is voor de rest verouderd

De waitec hiphop: is gewoon een cloon van de napa, met alle (min en plus) punten vandien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4nik
idd, ik ben ook benieuwd naar de napa 381

wat de grootte betreft moet ik toch ff corrigeren, de aiwa is wel wat kleiner dan de napa. in die zin dat de aiwa gerust in men binnenzak past en de napa absoluut niet. voorts is de interne versterker van de aiwa stukken beter. hij heeft wel geen equalizer maar die van de napa stelt ook niet veel voor, ik heb hem iig nooit gebruikt want hij vervormt heel hard.

De aiwa gebruikt trouwens geen AA batterijen!
ik probeer zo snel mogelijk een fototoestel op de kop te tikke zodat ik hier wa foto's kan plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 06:46
Als ik het stukje van 4nik lees begrijp ik dat de Aiwa dezelfde batterijen gebruikt als de iRiver SlimX (?)
- 2 grote platte sony nihm batterijen
Maar dan snap ik niet wat je met dat 'houdertje voor 2 extra AA batterijen' moet :?
En dan nog iets:
Dat vind ik zelf zat mee vallen. Ik heb ook een MamboX en ik ben er heel tevreden over... Ook past ie makkelijk in mijn broekzak en dat paste mijn Soulplayer DMP-01 totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4nik
okee ik moet toegeven dat ik de mamboX nog niet in levende lijve gezien heb. Ik ging maar af op de formaten die opgegeven zijn op't net, en dat was misschien wel fout. Ik heb ergens gezien dat die 12 cm breed was, de grootte van een gewone cd.

De extra batterijclip werkt als volgt: je moet er 2 alkaline AA batterijen instoppen en het houdertje vastklikken op de player, zodat ze mee energie leveren. Daardoor zou de aiwa het 3 keer zo lang volhouden. Vooral handig als je heeeeeel lang onderweg bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:52
Ik weet niet of dit iets aan de discussie toevoegt, maar laatst rende ik door de Media Markt en daar heb ik volgens mij ook zo'n zelfde spelertje gezien. De prijs kan ik me niet herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4nik
okee, hier volgen enkele pics
geen goeie kwaliteit, foto's veel te groot, ... tis mijn fototoestel nie
en ik weet niet goed hoe ik links moet aanmaken, iemand suggesties?

users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/zakje%2001.JPG
users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player.JPG
users.skynet.be//4nik/foto%27s%20aiwa/player%20van%20opzij.JPG
users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player%20open.JPG
users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player%20met%20extra%20batterijclip.JPG
users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player%20met%20extra%20batterijclip%202.JPG
users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player%20met%20batterijen.JPG
users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player%20in%20lader.JPG
users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player%20in%20hand.JPG
users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/naast%20napa.JPG
users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/batterijen%20naast%20elkaar.JPG
users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/batterij%20in%20hand.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:10

talin

ES-MA

4nik schreef op 28 augustus 2002 @ 23:32:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/zakje%2001.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be//4nik/foto%27s%20aiwa/player%20van%20opzij.JPG

zo dus , alles tuseen [img]en[/img] zetten de rest doe je zelf maar ;)

users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player%20open.JPG
users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player%20met%20extra%20batterijclip.JPG
users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player%20met%20extra%20batterijclip%202.JPG
users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player%20met%20batterijen.JPG
users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player%20in%20lader.JPG
users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player%20in%20hand.JPG
users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/naast%20napa.JPG
users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/batterijen%20naast%20elkaar.JPG
users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/batterij%20in%20hand.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player.JPG

hmmm je mag ze ook wel eerst ff rezisen en vernoemen naar .gif

dit vinden de 56k modemers niet zo heel erug fijn .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
hmmm je mag ze ook wel eerst ff rezisen en vernoemen naar .gif

dit vinden de 56k modemers niet zo heel erug fijn .
Mag jij dan ook wel doen als je toch zo behulpzaam bent ;)

Dan doe ik het wel: :Y)

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/zakje%2001.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player%20van%20opzij.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player%20open.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player%20met%20extra%20batterijclip.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player%20met%20extra%20batterijclip%202.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player%20met%20batterijen.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player%20in%20lader.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/player%20in%20hand.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/naast%20napa.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/batterijen%20naast%20elkaar.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/4nik/foto%27s%20aiwa/batterij%20in%20hand.JPG

Et voila ;)

• 4nik
thx!!!!

en sorry voor de eend op de achtergrond :+ ik had ze zelf nog nie gezien

wat betreft het formaat: het zou nu allemaal een pak kleiner moeten zijn

en wat vinden jullie ervan?

• CeeDeeS
Ok dan... link hierboven ff aangepast zodat ie ook daar weer ok is...

PS: Je kan de grootte van de foto's veranderen door
code:
1
[img=600,400] url [/img]

ipv
code:
1
[img] url [/img]

te gebruiken. :> (en dan wat met die getalletjes spelen)

Is het probleem der mega grote foto's ook weer opgelost ;)

• 4nik
okidoki
Foto 5 en 6 is dus dat bewuste clipje waar je 2 AA batterijen in kan steken
de voorlaatste foto is dus zo'n herlaadbare sony tov een AAA van de napa

• CeeDeeS
en wat vinden jullie ervan?
Sja, hij is zeker een stuk kleiner dan mijn MamboX... deze heeft 1 lange zijde en dat is het stuk waar de 'scharnieren' zitten waarmee het kapje open gaat. Hij is daar *effe meten* idd 12 cm... Maar ik vind dat geen probleem omdat mijn broekzakken wel lang genoeg daarvoor zijn, maar niet breed genoeg voor nog eens een breedte van (ruim) 12 cm. Maar ja, zo zal iedereen andere eisen stellen...
Die van jou zal zeker kleiner zijn, er cooler uitzien, betere oordopjes erbij hebben, enz... maar hij is ook zoals je al zei 2,25 keer zo duur als de Napa (en ook de MamboX) en dat vond ik te duur ervoor...

Maar goed, iedereen zijn eisen en bestedingshoeveelheid... :)

• 4nik
[quote]CeeDeeS schreef op 29 augustus 2002 @ 00:39:
[...]

Daar heb je heeel groot gelijk in! Ieder zijn voorkeuren ed.
Toen ik er naar op zoek was er blijkbaar niets over te vinden, vandaar deze review.
(complimenten trouwens voor funrider met zen uitstekende site die goed geholpen heeft bij men zoektocht naar info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pffft, 225€ !! tja, dan zou ik dus lekker een netmd kopen. Veel meer voordelen en ongeveer voor die prijs te koop. Ik heb zelf een Napa vanwege de aantrekkelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Hij is egt vet!
Nog geen minpunten ontdekt!
Mijn mini reviewtje staat hier

Aiwa XP-Z3 Mini-MP3CD

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Gelieve geen oude topics te kicken eswa, even op de datum letten dus.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.