Toon posts:

doorzichtige pixel op een splinternieuw scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een samsung scherm gekocht voor 278 euro met zon platscherm sluit ik um aan krijg ik dit effect:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
bbb
bbb
bbb
bbb
bb*
bbb
bbb
bbb
bbb

b = zwart beeld
* = doorzichtige pixel

ik irriteer me hier heel erg aan zon zwarte streep aan de zijkant gaat dan nog net maar dan dat blauwe (men achtergronf is blauw) puntje is zwaar klote, maar met spellen is dit niet zo wie of wat kan mij helpen bedankt alvast ........

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
garantie ?

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Typisch geval van pech gehad :(

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het vaag, want in spellen doet tie het wel gewoon super goed heb ik dan iets verkeerd gedaan?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

yep !

maar hou wel rekening mee dat een aantal pixels kapot mogen zijn op een beeldscherm .

maar ja , nee heb je ja kun je krijgen .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 12:25
aantal kapote pixels > 8stuks --------------> fabrikant neemt het scher terug. Heb zelf bij mijn Neovo 15"TFT een rode dode pixel, helaas geen nieuw scherm.

Aantal heb ik bij verschillende Pc zaken te horen gekregen!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Helaas, een plat scherm zonder kapotte pixels zie je niet veel.

Zet even fullscreen een wit scherm op en kijk of je nog meer rotte pixels ziet. Bij een bepaald aantal (8 stond hierboven?) kun je voor garantie langsgaan. Voor 1 rot pixeltje niet..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ik heb met 3 defekte pixels een nieuwe Neovo 15" gekregen.

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Toch in iig proberen om bij de winkel waar je hem hebt gekocht proberen te ruilen, en dan eventueel naar de fabrikant gaan.

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Ik heb sinds 2 dagen een 17" hercules scherm met 0 idd 0 dode pixels. Het kan dus wel.

Verwijderd

Duncan_R schreef op 28 augustus 2002 @ 19:31:
Ik heb sinds 2 dagen een 17" hercules scherm met 0 idd 0 dode pixels. Het kan dus wel.
ik heb hier zijn kleine broertje staan de 15 en ook perfect
geen kapotte pixels

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Mijn LG 0 defecte pixels. Een Daewoo 0 defecte pixels, een Samsung: 0 defecte pixels, een andere LG: 0 defecte pixels..

Typisch pech gevalletje lijkt mij :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
gaat het hier nou om een TFT of een CRT monitor? Een TFT mag idd een aantal dode pixels bevatten.. een CRT volgen mij niet hoor..

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
W8 even. Die pixel heeft dus de kleur van je desktopachtergrond en hij doet het wel in spellen?

Hmm, doesn't sound like a dead pixel to me.. Maar wat het wel is zou ik ook niet kunnen vertellen.

Expanding the inexpandable

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

LinuxUser schreef op 28 augustus 2002 @ 19:40:
Mijn LG 0 defecte pixels. Een Daewoo 0 defecte pixels, een Samsung: 0 defecte pixels, een andere LG: 0 defecte pixels..

Typisch pech gevalletje lijkt mij :)
Hoe heb je dat getest? Full-screen een wit scherm en dan het hele scherm zeer zorgvuldig afspeuren?

Op mijn laptop zaten 2 vage pixels dacht ik, 1 altijd rood en 1 altijd blauw. Zag het opeens bij een spelletje, en nog eens zoeken met een full-screen wit scherm gaf er nog 1 dacht ik. Maar tijdens normaal gebruik zie je die gewoon niet..
rick_h schreef op 28 augustus 2002 @ 19:41:
gaat het hier nou om een TFT of een CRT monitor? Een TFT mag idd een aantal dode pixels bevatten.. een CRT volgen mij niet hoor..
Dat kan niet eens, dode pixels op een CRT :o :+

Wel een grappig idee :D

• Palomar
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op 28 augustus 2002 @ 19:51:
[...]

Als jij het zegt..

er was wel eens een topic van iemand dat ie op zn CRT afwijkende pixels(puntjes) zag... dus vandaar.

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Klopt, heb hier nog een oude 17" vissekom van NEC staan (NEC MultiSync 5E) En die heeft net iets boven het midden een zwart puntje die soms nogal irriteert (Ingame geen last van).

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Kortom altijd even vragen of je het in de winkel mag controleren.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

rick_h schreef op 28 augustus 2002 @ 20:03:
[...]

Als jij het zegt..

er was wel eens een topic van iemand dat ie op zn CRT afwijkende pixels(puntjes) zag... dus vandaar.
Een afwijkend puntje kan wel, zou niet weten hoe maar dat kan. Maar dat dat precies een pixel is?

• spaceboy
  • Laatst online: 09:45

spaceboy

Op grote hoogte

ik heb dat probleem met m'n beamer, DAT is ook kut... die Hitachi beamer nemen ze ook pas terug als garantie bij meer dan 10 dode pixels.
Ik HEB gehoord dat Philips de ENIGE is die TFT schermen terugneemt met 1 dood pixel. Zij hebben dus als enige een 0-pixel-grens voor wanneer garantie gaat gelden. Dit is de belangrijkste reden dat ik GEEN tft scherm wil.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

spaceboy schreef op 28 augustus 2002 @ 20:29:
ik heb dat probleem met m'n beamer, DAT is ook kut... die Hitachi beamer nemen ze ook pas terug als garantie bij meer dan 10 dode pixels.
Ik HEB gehoord dat Philips de ENIGE is die TFT schermen terugneemt met 1 dood pixel. Zij hebben dus als enige een 0-pixel-grens voor wanneer garantie gaat gelden. Dit is de belangrijkste reden dat ik GEEN tft scherm wil.
Dan kun je toch een Philips nemen?

Of denk ik nu verkeerd :?

• spaceboy
  • Laatst online: 09:45

spaceboy

Op grote hoogte

W3ird_N3rd schreef op 28 augustus 2002 @ 21:07:
[...]

Dan kun je toch een Philips nemen?

Of denk ik nu verkeerd :?
Knap denkwerk! Nee, je hebt helemaal gelijk. Laat ik het iets nuanceren: ALS ik een tft zou nemen: zeker een Philips (of andere tft-boer die 0-dode-pixel-garantie geeft), maar ze zijn ook te duur vind ik :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• ErikRo
  • Laatst online: 04-08 15:18
Alleen een bepaald model plips hoor, niet elk model!

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 22:03:
ik heb net een samsung scherm gekocht voor 278 euro met zon platscherm sluit ik um aan krijg ik dit effect:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
bbb
bbb
bbb
bbb
bb*
bbb
bbb
bbb
bbb

b = zwart beeld
* = doorzichtige pixel

ik irriteer me hier heel erg aan zon zwarte streep aan de zijkant gaat dan nog net maar dan dat blauwe (men achtergronf is blauw) puntje is zwaar klote, maar met spellen is dit niet zo wie of wat kan mij helpen bedankt alvast ........
Voor die prijs kan het geen TFT scherm zijn lijkt me toe......

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 21:42:
[...]

Voor die prijs kan het geen TFT scherm zijn lijkt me toe......
2de hands :?

In de pricewatch vanaf 399 Euro voor een samsung... Goedkoop vakantieland :?

Verwijderd

Dat kan niet eens, dode pixels op een CRT :o :+:D
dacht het wel, als er een vuiltje op je masker hebt krijg je hetzelfde effect als op een TFT, weet niet zeker of dat dan ook pixel heet op een CRT, maar het ziet er hetzelfde uit. Ik heb het een aantal keer gezien.

Je kan proberen door een klap op de beeldbuis te geven met de achterkant van een schroevendraaier of het vuiltje eraf valt (ook dat heb ik al een aantal keer gedaan, kan werken)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 22:10:
[...]

dacht het wel, als er een vuiltje op je masker hebt krijg je hetzelfde effect als op een TFT, weet niet zeker of dat dan ook pixel heet op een CRT, maar het ziet er hetzelfde uit. Ik heb het een aantal keer gezien.

Je kan proberen door een klap op de beeldbuis te geven met de achterkant van een schroevendraaier of het vuiltje eraf valt (ook dat heb ik al een aantal keer gedaan, kan werken)
Een pixel is één puntje op je beeldscherm, als je 800*600 draait betekend dat 800 puntjes (pixels) bij 600 puntjes (pixels).

Als er een vuiltje voor zit zal die waarschijnlijk toch niet precies 1 pixel beslaan. Doet ie dat wel, dan hoef je maar van resolutie te veranderen en hij beslaat niet meer precies 1 pixel.

Verwijderd

het zijn ook geen pixels op en CRT scherm, maar dots. Als je bijvoorbeeld een dotpich van 0.23 hebt (inch) kun je uitrekenen hoeveel dots je hebt (beeld breedte gedeeld door 0.23).

Achter elk fosfor deeltje op je scherm zit een gaatje in je colormask, dit zorgt ervoor dat alleen de juiste kleur oplicht, dus als groen moet oplichten dat de electronen niet per ongeluk op het blauwe en rode fosfor deeltje komen.

Verwijderd

rick_h schreef op 28 augustus 2002 @ 20:03:
[...]

Als jij het zegt..

Daar weet ik helaas alles van, heb ik ook gehad met een Iiyma ooit eens. Niet de gehele pixel was zwart, maar een gedeelte ervan, dit zag je ook alleen als je er echt naar tuurde en niet tijdens het gamen bijvoorbeeld. Het was duidelijk minder irritant dan een volkomen dode pixel.

• BounceMeister
  • Niet online
Een LCD scherm met pixelfouten kan je soms wel / soms niet ruilen. Bij sommige winkels mag je al ruilen als je 1 pixelfout hebt, bij anderen pas bij 8. Maar 7 pixelfouten lijken me toch heel erg irritant. Kijk daarom dus eerst bij de specs van de fabrikant, en maak vervolgens een goede (schriftelijke!!!) afspraak met de winkelier. (Mondelinge toezeggingen werken anno 2002 helaas niet meer. Dan is achteraf alles ineens anders enzo.) Zorg dus dat je mag ruilen of van te voren mag checken of ie goed is. Anders zou ik geen LCD scherm kopen hoor.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 19:52
Hij geeft nergens aan of het hier over een tft gaat hoor.

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

hm, vind t maar nep die dooie pixels. Je betaalt klauwen vol met geld voor een beetje tft, en dan moet je er maar mee zitten dat er een (aantal) dooie pixels bij zitten...

Nee, geef mij maar een CRT :)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

[...]

Dat kan prima hoor, heb ooit een IBM trinitron monitor gehaald waar dus 1 dode pixel op zat. Zwart puntje op het scherm, goed te zien door het OSD aan te zetten. Terug naar de winkel en direct een nieuwe mee gekregen.

de betaler vervuilt

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
je kijkt naar je beeld en je ergert je er aan ik ken dat ik zal snel terug gaan en effe changen :)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

_MaLa_ schreef op 29 augustus 2002 @ 13:13:
je kijkt naar je beeld en je ergert je er aan ik ken dat ik zal snel terug gaan en effe changen :)
probeer het nu eens in het nederlands 8)7

de betaler vervuilt

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
GA!S schreef op 29 augustus 2002 @ 13:16:
[...]

probeer het nu eens in het nederlands 8)7
pff gewoon komma |:( ben oorspronkelijk griek dus soms maak ik fouten..

• BounceMeister
  • Niet online
Digitale fototoestellen zelfde probleem. Ik had eerst een Nikon Coolpix 775, nou die had dus echt een coole pix-el! Een heel vervelend stipje wat je op elke foto zag. Omdat de foto's ook nog eens wazig waren en het schermpje ook slecht beeld weergaf, heb ik hem gelijk terruggebracht. Ik heb nu een Canon Powershot A40, echt 100 keer beter! En, geen dooie pixels! DAt heb ik gelijk even getest natuurlijk. Eerst een foto in het donker en daarna in extreem licht, dan in PSP zoeken naar afwijkingen. Enfin, zelfde verhaal als met TFT dus, met dooie pixels hoef ik ze niet, want dat is erg irritant.

Bij een CRT heb ik het nog nooit gezien, maar ik kan me wel voorstellen dat een shadowmask beeldbuis een verstopt gaatje heeft. Bij een Aperture Grille lijkt het me iets moeilijker, maar die heeft toch al twee van die vervelende lijnen door het scherm, dus een paar spikkeltjes erbij kan ook nog wel.

Verwijderd

Ik heb 2 apple TFT's aangesloten, waarvan 1tje met 1 dode pixel bij 'BESTAND' van je Iexplorer venstertje. Deze heb ik 2e hands gekocht zonder garantie of iets. Dus je hebt gewoon pech...

/lol modus/

als je nou hard drukt op je scherm, komen er vast meer dode pixels...

/lol modus/
Pagina: 1