Toon posts:

Vage kleuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het kan zijn dat het al ergens in een groot topic staat, maar toch deze vraag.
Als ik battlefield 1942 mp demo speel (ook veel andere spellen) en ik start mijn spel op als ik 10 sec met het spel bezig ben loopt het vast en krijg ik allemaal wazige kleuren over mijn beeldscherm heen. Ik heb een point of vieuw geforce 2 ti200, een pentium 450 mhz en 384 mb ram.

Zou het kunnen dat mijn procesor de spellen niet meer aankan ?

Of zou het kunnen dat mijn videokaart te warm wordt en er mee ophoudt ?

Of nog iets anders ?

Please help me

:?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 15:04

talin

ES-MA

lijkt op een brakke video kaart .
kan best zijn dat het hele systeem de " zware " spellen niet aan kan .

heeft ei dat altijd gehad of is dit iets van de laatste tijd ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Warm geheugen op je vidkaart denk ik..

Hou eens een casefan tegen je vidkaart aan, kijken of dat helpt. Zo ja > pci slotplaatkoeler oid halen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• BurnerXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-03-2024
Nee je PC is denk ik gewoon te traag....Kijk naar de Min Sys Req...

System Requirements

Battlefield 1942 Multiplayer Demo

Minimum:
500 MHz CPU
128 Megabytes of RAM
3D accelerated 32 MB video card or equivalent with HW-T&L
(Hardware Transform & Lightning) and 24-bit z-buffer
160 MB free hard disk space plus space for saved games
(additional space required for Windows swap-file and
DirectX 8.1 installation)
16X Speed CD-ROM/DVD-ROM
DirectX 8 Compatible Sound Card
MS compatible mouse
Keyboard

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

BurnerXL schreef op 27 augustus 2002 @ 22:28:
Nee je PC is denk ik gewoon te traag....Kijk naar de Min Sys Req...

blaat
Goh, 50 Mhz te traag, daar zal de game zichzelf ook echt voor ophangen met wazige kleuren!

BOEIEN dat z'n cpu langzamer is dan wat is aangeraden, dan draait het maar wat langzamer, maar het moet _WEL_ draaien.

Bovendien had ie het probleem ook met andere games.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

offtopic:
leer jij nu maar quaken >:) :+

Ik vermoed dat je videoplank te warm wordt, dat kan, zoals N3rd zegt, het geheugen zijn maar dat kan ook de GPU zijn... is kwestie van uitvinden hé.. succes ermee (8>

Hoi

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

NoBody schreef op 27 augustus 2002 @ 22:43:
offtopic:
leer jij nu maar quaken >:) :+
Nouhou :+
Ik vermoed dat je videoplank te warm wordt, dat kan, zoals N3rd zegt, het geheugen zijn maar dat kan ook de GPU zijn... is kwestie van uitvinden hé.. succes ermee (8>
Bij vage kleuren denk ik eerder aan het geheugen, als je gpu overkookt klapt je game er gewoon plots uit of een freeze oid.

Alhoewel met een hete GPU ook zoiets kan gebeuren...

Btw, topicstarter, ik neem toch aan dat je je vidkaart _niet_ hebt overgeclockt? Als dat wel het geval is, terugclocken!

Verwijderd

Topicstarter
K heb de kaart niet overclockt. Als ik die vage kleuren krijg hangt ie meteen vast.
Ik heb hem gewoon gekoeld gehad met een 12 cm fan. Toen hield ie het 5 sec langer uit dan zonder. En bij de meeste andere spellen werkte het veel langer.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

inruilen die bud |:(

Hoi

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 09:04:
K heb de kaart niet overclockt. Als ik die vage kleuren krijg hangt ie meteen vast.
Ik heb hem gewoon gekoeld gehad met een 12 cm fan. Toen hield ie het 5 sec langer uit dan zonder. En bij de meeste andere spellen werkte het veel langer.
Dus dat hielp?

Klerekoeling standaard op die kaart...

Heel misschien dat je mobo niet genoeg elektriciteit erdoor krijgt, al denk ik niet dat dat het is met een Ti200. Probeer AGP1x nog eens.

Videokaart nog even in een andere bak proberen, als ie daar ook brakkig doet weg met die zooi :X

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 27 augustus 2002 @ 22:38:
[...]

Goh, 50 Mhz te traag, daar zal de game zichzelf ook echt voor ophangen met wazige kleuren!

BOEIEN dat z'n cpu langzamer is dan wat is aangeraden, dan draait het maar wat langzamer, maar het moet _WEL_ draaien.

Bovendien had ie het probleem ook met andere games.
Ben ik met je eens, niet dit soort symptomen. Hou wel even in de gaten dat het ook minimum requirements kunnen zijn, dan kan het spel dus (ook op 50Mhz) ermee kappen. maar nogmaals, idd niet met zulke rare symptomen...

misschien is je geheugen vol door andere toepassingen op de achtergrond... ;)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 15:54:
[...]

Ben ik met je eens, niet dit soort symptomen. Hou wel even in de gaten dat het ook minimum requirements kunnen zijn, dan kan het spel dus (ook op 50Mhz) ermee kappen. maar nogmaals, idd niet met zulke rare symptomen...
Dan krijg je meestal een error bij het installen, had ik eens met een cpu die dan een paar Mhz te traag is, of dat ik 100 KB te weinig geheugen had |:( 8)7

Een iets beter gemaakte game zoals Q3 gaat daar beter mee om : die zei welliswaar dat m'n IDT C6 225 Mhz proc op slechts 1 Mhz liep (d0h 8)7 |:( :P) maar die kon ik dan wel gewoon installen.. Maar dat een game vastloopt vanwege iets te weinig Mhz heb ik toch nog niet gezien. Wel een game die niet goed liep op procs van >200 Mhz, maar die kon je dan ook gewoon draaien.. (zag er wel verkloot uit, maar geen crash 8))

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb mijn videokaart niet meer gekoeld en als ik 1 min in mohaa zit loopt ie vast.
Ik heb dus een e-mail gestuurd naar de leverancier dan moet zij er maar wat aan gaan doen.

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 28 augustus 2002 @ 16:04:
[...]

Dan krijg je meestal een error bij het installen, had ik eens met een cpu die dan een paar Mhz te traag is, of dat ik 100 KB te weinig geheugen had |:( 8)7

Een iets beter gemaakte game zoals Q3 gaat daar beter mee om : die zei welliswaar dat m'n IDT C6 225 Mhz proc op slechts 1 Mhz liep (d0h 8)7 |:( :P) maar die kon ik dan wel gewoon installen.. Maar dat een game vastloopt vanwege iets te weinig Mhz heb ik toch nog niet gezien. Wel een game die niet goed liep op procs van >200 Mhz, maar die kon je dan ook gewoon draaien.. (zag er wel verkloot uit, maar geen crash 8))
Ik wel, zie voor nader detail onderstaande system spec's. In die "klasse" doet een paar Mhz je al de das om... ;)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

We hebben bij hem (def103) al nieuwe koelpasta op de kaart gedaan. En de fan op de kaart draait gewoon... ik denk dat het geheugen idd rot is...

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 09:22:
[...]

Ik wel, zie voor nader detail onderstaande system spec's. In die "klasse" doet een paar Mhz je al de das om... ;)
Hangt er vanaf, als een installatieprog afbreekt met "Te weinig Mhz" of "4 KB te weinig geheugen" is het gewoon een stom programma. Draait meestal best, niet optimaal, maar het kan heel vaak gewoon draaien. Installatieprogs zonder een grote "ignore" button zijn but.

Pagina: 1