Toon posts:

[c++]Unreal public source code

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling van dit topic is dat iedereen vragen(over de structuur of een stuk code), bijzonderheden, antwoorden(op de gestelde vragen) post over de unreal public source code.

De source code is te downloaden op http://unreal.epicgames.com/
Naam bestand is: 432 headers

Voorbeeld:

Bijzonderheid: Functies laden uit dll
Bestand: Opengl.cpp

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
void FindProcs( UBOOL AllowExt )
{
        guard(UOpenGLDriver::FindProcs);
    #define GL_EXT(name) if( AllowExt ) SUPPORTS##name = FindExt( TEXT(#name)+1 );
    #define GL_PROC(ext,ret,func,parms) FindProc( *(void**)&func, #func, #ext, SUPPORTS##ext, AllowExt );
    #include "OpenGLFuncs.h"
    #undef GL_EXT
    #undef GL_PROC
    unguard;
}

Vraag:Wat doen deze macro's
Bestand: UnVcWin32.h

code:
1
2
3
4
5
6
7
#define DLL_IMPORT  __declspec(dllimport)   /* Import function from DLL */
#define DLL_EXPORT  __declspec(dllexport)   /* Export function to DLL */
#define VARARGS     __cdecl                 /* Functions with variable arguments */
#define CDECL       __cdecl                 /* Standard C function */
#define STDCALL     __stdcall               /* Standard calling convention */
#define FORCEINLINE __forceinline           /* Force code to be inline */
#define ZEROARRAY                           /* Zero-length arrays in structs */

Ik hoop dat het leerzaam wordt :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

:?
wat is nou de bedoeling van deze topic? Dat mensen vragen kunnen stellen en jij ze beantwoord?

Meestal is het andersom: mensen die iets te vragen hebben plaatsen een topic :D
Dus ik denk niet dat deze topic echt veel zin heeft... daarvoor kun je beter op een specifiek forum voor unreal coding zijn (of iets wat daarmee te maken heeft)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Devil N
  • Laatst online: 14-08 16:15
Net zoiets als dit, een documentatie topic. Kan erg handig zijn als naslagwerk, mits 't een beetje werkt.

• .oisyn
  • Laatst online: 21:01

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

maar zoek de verschillen: een q3 topic op quake3world.com, en een unreal topic op GoT.
Hoewel ik het zelf erg interessant vind (afgezien van het feit dat ik me nooit heb verdiept in de unreal engine), denk ik niet dat het werkt omdat GoT daar veel te algemeen voor is, en dus denk ik dat het op een unreal specifiek forum veel meer succes heeft.

Maar goed, ik zal even de offtopic reacties van mij en PowerSp00n trashen, en dan zien we wel waar het schip strandt :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.