|>
Je combi is gewoon het beste voor DTP-werk. Zoveel keus is er niet. Indesign zou nog kunnen ipv Quark maar zit je al snel met aanleverproblemen. Mooi zo houden.
Adobe Type Manager is trouwens ook noodzaak wat mij betreft.
Adobe Type Manager is trouwens ook noodzaak wat mij betreft.
Verwijderd
Ik gebruik altijd word 
neu werk met Quark Xpress 5, (hebben we thuis legaal, hobby van Pa) kheb op mn computer ook Photoshop 6 (ook n legale versie), en ergens ook Freehand (dat is een persversie), maar die gebruik ik nooit...
neu werk met Quark Xpress 5, (hebben we thuis legaal, hobby van Pa) kheb op mn computer ook Photoshop 6 (ook n legale versie), en ergens ook Freehand (dat is een persversie), maar die gebruik ik nooit...
Verwijderd
kek, kost allemaal toch een hoop om al die software aan te schaffen als het alleen maar als hobby is
Sorry.. weinig origineel, maar volgens mij een unbeatable combo:
.:Quark:. .:Photoshop:. .:Illustrator:.
.:Quark:. .:Photoshop:. .:Illustrator:.
Adobe Photoshop / Adobe Illustrator / Adobe Typemanager / Extensis Suitcase / QuarkXPress
Verwijderd
is t ook, maar zn hobby is het in elkaar flansen van een clubblad voor een autoclub, dus de leden betalenVerwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 23:18:
kek, kost allemaal toch een hoop om al die software aan te schaffen als het alleen maar als hobby is
tijdje geleden nog voor 7000 euro's geshopped (nieuwe G4, Quark Xpress, LCDmonitor...)
Mijn pa betaalt ook in mijn geval (vanwege werk
). Maar wat doet Typemanager zoal??
|>
Typemanager (Adobe) is een font-beheer programma. Evenals Suitcase (Extensis).Jackabuzah schreef op 28 augustus 2002 @ 17:31:
Mijn pa betaalt ook in mijn geval (vanwege werk). Maar wat doet Typemanager zoal??
InDesign + Photoshop + Illustrator = DTP
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
ATM controleert vooral je fontbieb en zorgt ervoor dat je lettertypes er fatsoenlijk uit zien in Quark Xpress (zonder ATM krijg je hevig gepixelde fonts in Xpress)Jackabuzah schreef op 28 augustus 2002 @ 17:31:
Mijn pa betaalt ook in mijn geval (vanwege werk). Maar wat doet Typemanager zoal??
Wat levert InDesign boven QuarkXpress? Waarom zou ik voor InDesign kiezen? Ik heb ooit eens een trial geprobeerd en de resultaten waren niet echt beter.
|>
Verwijderd
InDesign werkt WEL native onder mac OS X (maar dat zal jou je reet roesten gok ikJackabuzah schreef op 28 augustus 2002 @ 21:04:
[...]
Wat levert InDesign boven QuarkXpress? Waarom zou ik voor InDesign kiezen? Ik heb ooit eens een trial geprobeerd en de resultaten waren niet echt beter.
InDesign updates zijn WEL de moeite waard om te kopen en niet alleen nodig omdat de drukkerij ook update
InDesign is iets van 1/4 de prijs van Quark
InDesign werkt wat lekkerder met PS enzo d8 ik
Nadeeltje: Veel drukkerijen (waar je frutsels over het algemeen toch naar toe moeten) werken nog steeds met Quark, en InDesign <-> Quark werkte nog niet helemaal d8 ik...
ik gebruikte microsoft publisher
voor al m'n schoolverslagen enzow, nu indesign 2.0 geprobeerd, werkt erg relaxed samen met photoshop maar maar als ik veel vrij hoge resolutie plaatjes erin prop gaat het zelfs slomer dan publisher... doe ik iets fout ofzo
Niet zoveel hoge-resolutie plaatjes erin stoppenddtommie schreef op 28 augustus 2002 @ 22:16:
ik gebruikte microsoft publishervoor al m'n schoolverslagen enzow, nu indesign 2.0 geprobeerd, werkt erg relaxed samen met photoshop maar maar als ik veel vrij hoge resolutie plaatjes erin prop gaat het zelfs slomer dan publisher... doe ik iets fout ofzo
...sry
Pagina: 1