[Garantie] Zo kan het dus ook.

Pagina: 1
Acties:

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 18:04
Na alle problemen met disken, videokaarten en andere kapotte hardware nu eens een berichtje hoe het ook kan.

In november 1999 kocht ik voor 90 guldentjes een Gravis Exterminator joypad. Dit joypadje heeft het altijd probleemloos gedaan, ondanks de niet altijd even snelle driverondersteuning ten tijde van Win2K.
Afbeeldingslocatie: http://www.macgames.co.uk/Images/Grav5021401.jpeg

Een van de redenen waarom ik dit dingetje kocht was toch wel de garantietermijn van 3 jaar, wat zeker niet onaardig is voor een joypadje.

Helaas, aan alle goede dingen komt een eind en 3 weken gelden was het gebeurd. Mijn joypadje wilde niet meer linksaf. Na testen op andere machines bepaald dat het idd aan het padje lag en niet aan een driver.

Ik dus maar even de Gravis helpdesk gebeld. Binnen 2 minuten iemand aan de lijn die mij wist te vertelen dat garantie geen probleem zou zijn, maar... Gravis zit niet in Nederland maar in Engeland. Dit hield dus in dat ik hem naar Engeland zou moeten sturen. Omdat zij ook wel beseften dat dit nogal wat kost hadden ze een mooie oplossing: Knip de connector er maar af en stuur de connector inclusief aankoopbon maar naar Engeland, binnen 3 weken heb je dan een nieuwe in huis.

Dit vond ik toch wel een beetje eng, het padje was natuurlijk wel stuk maar om nu maar even de connector op te sturen met niets anders dan de bon :?
Afijn, toch maar de stoute schoenen aangedaan en voor 1,80 Euro het spul verzonden.

Vandaag, exact 14 dagen later ligt er een brief in de bus:
Dear Mr. ........

Unfortunately the product you purchased has been discontinued, so please find enclosed a cheque to cover the original purchase price of the product.

Kind regards
.....
En jawel, er zit een gedekte (ben al bij de bank geweest :) ) cheque bij ter waarde van 41 eurootjes.

Langs deze weg _/-\o_ GRAVIS _/-\o_ en morgen de stad in voor een nieuw joypadje die *verassing* wederom van Gravis zal zijn :7
Afbeeldingslocatie: http://www.gravis.com/_images/prod_img_1080_lg.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Wimmel op 27-08-2002 21:27 . Reden: commaatje geplaatst ]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 14:29

markvt

Peppi Cola

wow dat is wel een superservice op een joypad

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Damn, dat is nog eens goeie service, als iedere bedrijf zo zou zijn... :)

Dan zou de wereld een stuk aangenamer zijn. :)

• Wimmel
Als iemand trouwens wil modden op een Gravis joypad zonder connector :) Er zit nog wel een paar meter snoer aan.
Voor verzendkosten kun je hem krijgen (of zal ik hem inlijsten ;) )

Discogs

Verwijderd

Eigenlijk dom van Gravis. Ze hadden je beter een nieuw model kunnen geven, want hun kostprijs voor zo'n ding is nada....

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Zeer netje igg, gravis _/-\o_

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:06

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 21:59:
Eigenlijk dom van Gravis. Ze hadden je beter een nieuw model kunnen geven, want hun kostprijs voor zo'n ding is nada....
op zich geef ik je gelijk... MAAR... ;)
1. wat is nou 41 euro voor zo'n bedrijf...?
2. als de klant nou eens niet tevreden is met het nieuwe model? --> geef de klant geld en hij zal voor 99% zeker hetzelfde merk kopen (geld geven is denk ik beter voor de klantenbinding dan een nieuw ding geven, de klant weet immers ook dat zo'n ding hen "nix" kost)

• Wimmel
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 21:59:
Dat ben ik helaas met je eens, vooral nu het erop lijkt dat ik nergens een nieuwe Gravis kan bemachtigen. Ik heb geGoogled, in de pricewatch gesnuffeld maar nergens een dealer gevonden.

Reseller info op de Gravis site is nog 'under construction' voor nederland :(

Dus..weet iemand een zaakje die Gravis verkoopt?

edit:
Tozzman heeft ook een goed punt, liever harde eurootjes dan een replacement die hun niets kost.

Discogs

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:06

tozzke

aka tozzert

Wimmel schreef op 27 augustus 2002 @ 22:12:
[...]

edit:

Tozzman heeft ook een goed punt, liever harde eurootjes dan een replacement die hun niets kost.
DANK U :+ _/-\o_

offtopic:
JEEUUJ IK HEB EEN PUNT!!!! een goed punt nog wel :p

• Wimmel
Tozzman shoots... he scores :)
Afbeeldingslocatie: http://www.nijb.nl/referees/images/goal1.jpg

Discogs

Pagina: 1