Heb nu Chello, Mxstream beter? (Q4 beschikbaar)

Pagina: 1
Acties:

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2025
Hallo

Ik heb op het moment Chello kabel. Wordt vooral gebruikt om t esurfen, en multiplayer gamen. Download ook wel dingen maar niet absurd veel.

Ben niet echt tevreden met chello prestaties in games (naar VS bijv. te weinig download en te hoge ping)

Is een Mxstream fast abbo misschien beter? Q4 2002 wordt dit namelijk beschikbaar in mijn stadje dus ik denk over een overstap.

Zijn er gamers met mxstream fast??

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat wil jij met je verbinding?
Wil je vooral gamen, zoals je zelf al aangeeft, dan zal Mxstream WEL een verbetering zijn vergeleken chello aangezien de pingtijden korter zijn :)
Maar wil je veel downloaden, dan zal chello over het algemeen beter zijn, aangezien die gemiddeld gezien rond de 150kB/sec zit, terwijl Mxstream dat niet haalt. :P

🌞🍃

• Tomcat84
ik zag ook dat de snelheden begin volgend jaar bij Mxstream met 50% omhoog gaan.

komt het dan niet in de buurt van chello?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Tomcat84 schreef op 27 augustus 2002 @ 21:46:
ik zag ook dat de snelheden begin volgend jaar bij Mxstream met 50% omhoog gaan.

komt het dan niet in de buurt van chello?
Nope.

Ik ga er vanuit dat je het basic abbo dan zou nemen (aangezien dat de zelfde prijs catogorie is) en dat wordt 786kbit download.

Effectief wordt dat ongeveer 70kb/s downloaden.

En gemiddeld met chello is toch wel 150.

• Tomcat84
"Is een Mxstream fast abbo misschien beter?"

:)

Maar dat is wel duurder he...

hmmm decisions decisions :)

Verwijderd

Voor gamen is ADSL beter dan Chello, omdat je lager ping hebt.

Een MXStream Fast abbo zou dan goed zijn, is ook beter dan Chello. Ook omdat zoals je al zegt de snelheid 50% volgend jaar omhoog zal gaan. Een Chello verbinding is theoretisch 1,5 Mbit, maar dat haal je nooit. Een MXStream Fast is 1Mbit (wordt volgend jaar dan dus ook ongeveer 1,5MBit). Ook is upload van Mxstream Fast beter dan Chello. Chello heeft het nu afgeknepen tot 14kb/s. 150kb/s haal je maar zelden uit Chello. Vandaag was Chello heel langzaam. Kwam niet boven de 20kb/s :( .

Veel kun je de laatste tijd niet meer downloaden met Chello (5GB limiet).

Check Demon of Cistron. Volgens mij zijn hun 1Mbit pakketten goedkoper dan MXStream

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:19

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 22:36:
Voor gamen is ADSL beter dan Chello, omdat je lager ping hebt.

Een MXStream Fast abbo zou dan goed zijn, is ook beter dan Chello. Ook omdat zoals je al zegt de snelheid 50% volgend jaar omhoog zal gaan. Een Chello verbinding is theoretisch 1,5 Mbit, maar dat haal je nooit. Een MXStream Fast is 1Mbit (wordt volgend jaar dan dus ook ongeveer 1,5MBit). Ook is upload van Mxstream Fast beter dan Chello. Chello heeft het nu afgeknepen tot 14kb/s. 150kb/s haal je maar zelden uit Chello. Vandaag was Chello heel langzaam. Kwam niet boven de 20kb/s :( .

Veel kun je de laatste tijd niet meer downloaden met Chello (5GB limiet).
Limiet? Mja.. dat is dan misschien bij jou maar ik download lekker verder.. en 100+ is geen uitzondering.. eerder regel

• Tomcat84
is Cistron ook van KPN/Mxstream of gebruiken die BBnet ofzo want BBNet is nog niet beschikbaar

Weet iemand of BBnet ergens zijn toekomst plannen laat zien

of

BBNet meestal snel volgt als KPN een centrale gereed maakt of juist niet?

Snap het hele BBNet/Mxstream gebeuren niet helemaal (noob? :) )

Verwijderd

Cistron levert ADSL via het netwerk van BBNed. ADSL via BBNed is zeker wel beschikbaar. Check hun site -> www.bbned.nl

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Wimo. schreef op 27 augustus 2002 @ 22:41:
Limiet? Mja.. dat is dan misschien bij jou maar ik download lekker verder.. en 100+ is geen uitzondering.. eerder regel
... :'( ... nnnaheffffing :? ... :'( ... >:)

• Tomcat84
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 22:48:
ADSL via BBNed is zeker wel beschikbaar. Check hun site -> www.bbned.nl
Postcode check op hun site geeft:

Helaas zit uw regio niet in de planning van de uitrol van het DSL netwerk van bbned.

Dit betekent in principe dat dit jaar ADSL op het bbned netwerk niet mogelijk is in uw regio en ook niet volgend jaar.

Mxstream check geeft dus Q4 2002. Is de BBNed check soms achterhaald dan, want ik zag op hun site wel het nieuwsbericht:

BBned breidt breedbandnetwerk uit met honderd nieuwe locaties
DSL-netwerk na uitbreiding 85 procent dekking in Nederland

BBned breidt zijn breedbandnetwerk uit. Naast de huidige driehonderd locaties zal BBned vóór het einde van 2002 nog eens honderd extra wijkcentrales gereed maken voor DSL.

en nog wat meer gepraat. Dit klinkt dus bijna het zelfde als de PN uitbreiding die mijn "dorpje/stadje" zal toevoegen. Volgt BBNed KPN dus exact en hebben ze gewoon een oude site? Zal ik ze misschien maar es een mailtje sturen :)

Als het dus WEL BBned mogelijk wordt is dat dan boven Mxstream aan te bevelen?

als ik de cistron site zie met een abbo vorm van

7800 kbps 512 kbps 100 GB voor slechts tien euro per maand duurder dan Mxstream 1024/256 krab ik me toch wel ff achter mn oren (of lees ik de kleine lettertjes verkeerd ofzo?!?!)

Verwijderd

Tomcat84 schreef op 27 augustus 2002 @ 22:55:
[...]7800 kbps 512 kbps 100 GB voor slechts tien euro per maand duurder dan Mxstream 1024/256 krab ik me toch wel ff achter mn oren (of lees ik de kleine lettertjes verkeerd ofzo?!?!)
dat verschil is inderdaad maar zo weinig...er zijn hierbij geen kleine lettertjes

• Tomcat84
lijkt me dan dat ik voor die maxx Cistron zou moeten gaan.

weet iemand hoe de verhouding BBned / KPN Mxstream dan zit met betrekking tot beschikbaarheid? sorry voor die wat langere post maar ja :) alvast bedankt

• Tomcat84
bump?

(mag dat?)

• Tomcat84
help? van bbned krijg ik een standaard onzinmailtje terug...

Verwijderd

tis net wat je topicstarter wil :)

/me is tevree met zun @home pijpje tot CISTRON/EWEKA/SURFNET/TWEAKDSL om de hoek komen kijken

• Tomcat84
Ah, ik heb naast het onzinmailtje nu ook een echt mailtje gehad. er staat in:

Onze uitrol netwerk loopt niet parallel aan die van KPN.
De pc check op www.bbned.nl is wel up-to-date en correct.

bbned is de komende maanden hard bezigf met een selectie te maken van de 100 extra centrales.
Svp uw geduld. Zodra dit gedaan is, zullen we de pc check updaten. Probeert u het dan nog eens.

Met vr gr,
Peter Vink
bbned

Betekent dus dat ze wel aankondigen honderd centrales gereed te maken, maar dat ze ze nog niet uitgekozen hebben, lol

Nou ja dan is er dus nog hoop denk ik he :)
Pagina: 1