[C, NOS] Uploadkiller

Pagina: 1
Acties:

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 11:05
Hoi,

Ik heb laatst een programma geschreven. Dit programma heet "uploadkiller" en doet precies wat de naam suggereert, het stopt uploads.
De bedoeling is dat het op een NOS (unix achtige) router draait en daar alle connecties bijhoud en zodra de verhouding uitgaand:inkomend verkeer meer is dan 5 en het totaal van de verbinding meer dan 5KB is (om opbouwende connecties ed. niet gelijk te blokken) dat dan die connectie geblokkeerd word.

Nou heb ik hier een aantal vragen over:

1) Is hier intresse voor? Zoja, dan release ik dit onder de GPL
2) Ik wil graag blokkeer-regels voor andere OS-en zoals FreeBSD, OpenBSD en oudere Linux versies.
Nu gebruik ik deze regel:
code:
1
iptables -t filter -I FORWARD -p tcp -d $IP1 --dport $PORT1 -s $IP2 --sport $PORT2 -j REJECT

Als iemand ook #ifdefs weet waarmee ik die OS-en kan detecteren, word dat ook erg op prijs gesteld.

3) Waar kan ik mijn project hosten? sourceforge? of zijn er nog betere opties?

Als je nog suggesties of vragen hebt, dan hoor ik dat natuurlijk ook nog graag. (Behalve als je zegt dat ik een *(&^( ben omdat ik uploads kill, dat soort reacties negeer ik)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Via macro's als __FreeBSD__ of __linux__ etc. kun je het OS detecteren. Echter, over het algemeen, als je iets host op SF, zal er vanzelf iemand met interesse komen om het te porten, als de applicatie verder goed genoeg is. Dat hangt dus van jou af.

Je kan het overal hosten, SF is vaak het makkelijkste.