GSM kwijt, nieuwe sim-kaart kopen, nummer houden?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TiG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-01 19:34
Ok, de topictitel is een beetje cryptisch. Ik zal hem uitleggen. Op vakantie in Renesse ben ik mijn Siemens C35i met Vodafone IZI simkaart kwijtgeraakt op het strand :( Naja, niks aan te doen. Nu wil ik gewoon weer een nieuwe fone bij Vodafone kopen, en nu zat ik me af te vragen of het op de een of andere manier mogelijk was om m'n oude nummer te houden. Dat ze die "kwijte" sim-kaart als het ware ongeldig maken. Ik sta geregistreerd, dus ze weten dat dat nummer van mij is.
Weet dus iemand of dit mogelijk is en zo ja hoe ik dat het beste aan kan pakken?

U gaat door voor de retorische vraag...

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-03 22:50
Ja kan; is mogelijk.

Laatst zelf ook bij de hand gehad.

Brief sturen naar vodafone met originele PUK code, en verder al je gegevens (IMEI, 06 nummer, etc.). :)
Krijg je binnen een week een nieuwe SIM, oude wordt ongeldig gemaakt. Je moet overigens wel eerst bellen om te blokkeren.
Tevens kreeg ik het beltegoed ook nog terug (jeuh € 11 :> )

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
alle gegevens door sturen en het lukt id... geef ook je aankoop bewijs effe mee etc...

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De registratie bij Vodafone is tegelijk een 'verzekering' voor je simkaart. Als je doet wat MetHoD schrijft, krijg je een nieuwe simkaart thuisgestuurd met je oude nummer en beltegoed, dat staat namelijk ook daar in de computer, niet alleen op je simkaart. Alleen de nummers in je telefoonboek moet je er opnieuw inzetten.

[ Voor 0% gewijzigd door Canaria op 27-08-2002 21:14 . Reden: overbodig: ik zie dat MetHoD heeft ge-edit ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• TiG
Kan ik dat IMEI nummer nog op een manier achterhalen? Ik weet alleen dat het met 49 begint...

De PUK-code en het nummer van mijn sim-kaart heb ik wel nog. En natuurlijk weet ik m'n eigen telefoonnnummer.

• Arnout
Eerste keer gratis, daarna doen ze het nooit meer. :)

• Arnout
TiG schreef op 27 augustus 2002 @ 21:13:
Kan ik dat IMEI nummer nog op een manier achterhalen? Ik weet alleen dat het met 49 begint...
IMEI wist ik ook niet, wilde ik via hun achterhalen i.v.m. aangifte. Tot op heden weinig daarvan gehoord. Het hoeft dus niet.

Je krijgt trouwens gewoon een 'Libertel iZi' kaart. :)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

TiG schreef op 27 augustus 2002 @ 21:13:
Het staat ook op de doos van de telefoon, als je die nog hebt tenminste.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

IMEI wist ik ook niet, wilde ik via hun achterhalen i.v.m. aangifte. Tot op heden weinig daarvan gehoord. Het hoeft dus niet.
Weten ze wel (als je een pakket hebt gekocht), mogen ze niet geven.
SIM-nummer en GSM-nummer is overigens wel voldoende voor Nummerbehoud (dus overstap naar ander(e) abo/SP) voor verzekering van je toestel heb je waarschijnlijk wel een IMEI nodig.

• TiG
Zo, ik heb Vodafone opgebeld en ging allemaal goed. Net aanvraag brief op de post gedaan. Het enigste nadeel is dat de procedure 4 weken kan duren :{

Maarja, bedankt iig!

Pagina: 1