[xp] installatie van boot-cd stopt ermee

Pagina: 1
Acties:

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Als ik XP Prof. installatie start door met de cd te booten, dan stopt het kopieren van de bestanden na ongeveer 10% (niet steeds bij hetzelfde bestand). Hij kan het dan zogenaamd niet meer van de CD lezen. Ik heb al 3 verschillende CD's geprobeerd, maar het probleem blijft.
Als ik met een W98 opstart diskette boot, echter dan kan ik door winnt.exe uit te voeren, wel gewoon alles 'gekopieerd' krijgen. Hij doet dan alleen de boot-fase van de installatie niet goed :(

Ik snap er helemaal nix meer van!! Iemand enig id?

• Peter Keller
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 18:05
Geheugenprobleem? Was het bij mij wel bij een soortgelijk probleem.

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 10,5 kWh Enphase batterij, T6, All Electric uitbreiding sinds 15-10

Verwijderd

zegt hij dan dat hij een bestand niet kan vinden op de cd oid??

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 20:43
had ik ook, moest de partitie 2x formatteren toen wou ie in 1 x wel kopieren
heeel wazig allemaal

And this !! Is to go even further beyond!!!

• wizl
Geheugenprobleem? Was het bij mij wel bij een soortgelijk probleem.
Ga ik morgen in ieder geval ff. proberen
zegt hij dan dat hij een bestand niet kan vinden op de cd oid??
Ja hij kopieert een hele berg bestanden goed, en dan ineens een paar kan hij niet meer lezen. Ik heb echter al 3 verschillende cd's geprobeerd. Allebei de CD-spelers geprobeerd, ook allebei uitgebouwd, andere videokaart (zit sinds kort een GF4 Ti 4400 in)

Maarruh PeterKeller, had jij dezelfde symptomen?

Verwijderd

Da's toevallig, net exact hetzelfde gehad bij een buurman. Ik ga het morgen eens met een originele versie proberen.....

• wizl
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 21:27:
Da's toevallig, net exact hetzelfde gehad bij een buurman. Ik ga het morgen eens met een originele versie proberen.....
Ik heb de originele versie, EN een kopie ervan geprobeerd (en nog een kopie van een andere CD )

• Peter Keller
Kwam wel iets verder in de installatie, maar liep dan daarna op verschillende punten vast. Per keer verschillend bedoel ik daarmee. Zelfde manier geprobeerd erachter te komen. En na het verwijderen van het rotte bankje opeens: Bingo, zonder problemen installeren

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 10,5 kWh Enphase batterij, T6, All Electric uitbreiding sinds 15-10

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad.. Maar ik installeer nu altijd via mijn brander, want ik denk gewoon dat het aan mijn philips cd-recorder ligt.
Hij doet het nu gewoon goed!

Verwijderd

wizl schreef op 27 augustus 2002 @ 21:29:
[...]

Ik heb de originele versie, EN een kopie ervan geprobeerd (en nog een kopie van een andere CD )
Na ongeveer 15 keer proberen heb ik het opgegeven. Wat heb ik zoal geprobeert?

booten van flop en dan instaleren>loopt na 1 minuut vast
booten van flop en dan naar HD kopieren en dan instaleren>loopt na 1 minuut vast
booten van cd en dan instaleren>veel missende bestanden
booten van nog twee andere cd's en dan instaleren>veel missende bestanden

Ik heb toch al aardig wat geinstaleerd in mijn leven en ben dit alleen tegengekomen met beschadigde of gecopieerde cd's. Ik heb er dus vertrouwen in dat het morgen met de originele cd gaat lukken....................u hoort nog van me.

• Peter Keller
OK sterkte

Verwijderd

Probeer een langzame cd-rom ,een beetje wat MicroDroid zegt: cd-r (32X) van mij werkt ook stukken beter als mij 56X speed cd-rom

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:55

tozzke

aka tozzert

kopiëren naar HD (gaat wel zeg je) en dan daar vanaf installen?

Verwijderd

Same here. Ik installeer XP alleen nog maar vanuit Windows. Eerst 98 installen dus. Tis een omweg, maar het werkt.

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Same here: in beide machines hier, in beide CD-lezers, blijft ie tijdens 'setup is copying files to your harddisk' hangen, en zie je opeens geen bestandsnaampjes meer onderin voorbijkomen (winnt.exe install uit DOS).
Ik doe nu ook altijd vanuit een andere Windows, maar das ECHT irri zeg, hoe kan dit allemaal in godesnaam!?

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik ben toevallig bij die 'vastloper' (die ik dus al sinds begin Windows XP heb, op meerdere machines, en heb dus altijd eerst Win2000 installed jaren lang) weggelopen net, en een uur later kwam ik terug en de PC stond nog aan:
HIJ WAS BEZIG!

Met andere woorden; het duurt gewoon echt HEEL ERG lang opeens, maar hij gaat een half uur a 45 minuten later door!?
Ik hoop dat het bij iedereen ook zo is :D

Microsoft heeft overigens het volgende over ons probleem te melden:
Microsoft Help

[ Voor 0% gewijzigd door Stan op 28-08-2002 03:58 . Reden: Opgelost! ]

• wizl
Het was rotte RAM :( (ws. nog wel garantie)
Zat 1x256 en 1x512 in, met alleen de 512 doet ie het wel :)

Verwijderd

Nou heb ik eerst W98 er op gezet en toen een upgrade naar WXP, kreeg toen de IRQ_IS_NOT_LESS_OR_EQUAL melding. Kan ik hier uit afleiden dat of het geheugen rot is of dat er iets in de BIOS moet worden ingesteld.....? W98 doet het trouwens wel goed!
Pagina: 1