640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Hmm,
Dan maar een goedekope MX4 erbij bestellen want het wordt toch een huikamer PC waar vrouw en kids op kunnen prutsen.
Ik was van plan een TI4200 te bestellen die direct naar mijn eigen computer zou verhuizen en een Radeon all in wonder pro 7500 voor de Dell te bestellen, ik wil het ook als Divix afspeel aparaat en video recorder (soort TIVO) gaan gebruiken en daar schijnt de Radeon erg goed voor te zijn.
Maar als ik het zo lees denk ik toch aan gewoon een geforce 4 mx want die heeft een goede TV out (games is niet zo belangrijk want Disney action games draaien ook goed op een MX
Hoe zit het eigenlijk met het onboard sound van zo'n 845 bord?
Is dat net zo ruk als wat op mijn Epox 8 kha+ zit?
Het onboard sound van MSI is heel goed. Ik heb ook zo`n board das goe.Maar epox staat er om bekend vanferno schreef op 27 augustus 2002 @ 21:23:
[...]
Hoe zit het eigenlijk met het onboard sound van zo'n 845 bord?
Is dat net zo ruk als wat op mijn Epox 8 kha+ zit?
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
op mijn stage plek (roc) staan van die dingen ik zal wel eens kijken
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
Rambus op een i845 tsjip???? lijkt me onmogelijk.Mobo (845 met rdr ram)
Geheugen (Rambus 512)
Rambus is i850 of i850 e
DDR is i845 of i845e of i845g
Dus mobo zou ik niet weten....
In andere zit idd weer een Seagate schijf.
Intel OEM moederbord (SE440BX-based)
LGS geheugen (LG, bekend van beeldschermen...)
ATI videokaart
Maxtor schijf
Intel mainboard
Intel CPU (duh ;-)
MSI GeForce4 Ti4600
Voyetra Turtle Beach soundcard
Western Digital 120gb HDD (de 'special edition'met 8mb cache)
Philips DVDRW228K DVD+R/+RW CDRW drive
De muis is een logitech met Dell logo erop, de netwerk kaart is van Intel. Ben ik nu nog wat vergeten?
En volgens mij is de slimline (SFF) brander in de Optiplex GX240 SFF ook van Lite-On.
HD's is wisselend zowel maxtor als seagate ben ik tegengekomen. In de server i.i.g. alleen maar Seagate SCSI..
netwerkkaarten in de optiplexen zit het on-board en zijn het 3com netwerkkaarten. Maar in de servers zit weer Intel onboard.. en als het zowiezo een losse netwerkkaart betreft dan heb ik alleen maar Intel gezien.
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Bij een Dimension 8200 kun je bijv. een ATI Rage krijgen, maar ook een NVidia GF 4.
CD-ROM/R/RW is idd vaak van Lite-On maar soms ook A-Open.
HDD kan zijn een Maxtor, Seagate, maar soms ook WD en die zijn echt bagger....
Bij mijn vorige werkgever (onlangs, net van baan verwisseld) hadden we een batch van 110 Optiplexen met WD HDD's en binnen 2 maanden hadden we van de 86 geplaatste PC's (de rest stond nog in opslag) al 9 defecte HDD's.
De ene keer eerst met SMART errors, de andere keer gewoon tijdens het werken ineens "PLOK, dood."
En je kan niet kiezen, is helemaal afkankelijk van wat zo'n Iers mannetje (of vrouwtje) voor z'n neus krijgt bij het bouwen van je PC....
Onboard NIC is idd vaak 3com of Intel, maar in een server kom je nog wel eens een BroadCom tegen...
[ Voor 0% gewijzigd door Drag0nsden op 29-08-2002 13:20 . Reden: Typo's ik HAAT typo's... ]
Man - a being in search of meaning
Andere onderdelen durf ik niet te zeggen.
Zou heel goed kunnen, ik heb de laatste twee jaar de Intel chipsets niet meer goed gevolgd en de 845 was de enige die in mijn kop opkwam en natuurlijk was ik te lui om te checken.Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 15:38:
[...]
Rambus op een i845 tsjip???? lijkt me onmogelijk.![]()
![]()
Rambus is i850 of i850 e
DDR is i845 of i845e of i845g
Dus mobo zou ik niet weten....
Maar ik ga in ieder geval voor RamBus (beter met de P4).
Ik had het niet beter gekund, sterker nog, het is zo gebleken.
Lucky Gold Star vroeger Gold Star.gcb schreef op 28 augustus 2002 @ 20:20:
LGS geheugen (LG, bekend van beeldschermen...)
Maar ze zijn eigenlijk veel bekender van Geheugen dan van de schermen maar op geheugen staat nooit zo'n groot embleem.
Wou ik eerst ook, alleen in de 4500 zit USB 2.0 en dat vond ik toch wel erg handig. Verder is RIMM natuurlijk wel erg leuk en het snelst met een P4, maar ik heb nog altijd mijn twijfels over de toekomst van RIMM geheugen...ferno schreef op 29 augustus 2002 @ 20:27:
Denk dat ik wel in ieder geval voor de 8200 ga en daar zit een Intel® 850E chipset bord in.
etc etc.
Thanx
Goede keus, ik ben er iig zeer tevreden over :-)ferno schreef op 04 september 2002 @ 19:50:
Het is toch een 4500 geworden, een 2,4 ghz met een 15 TFT 80 gig 512 mem. dvd/cd-rw een ti4200
etc etc.
Thanx