Toon posts:

Optimale cluster grote?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hijs vast wel eens al langs geweest maar aangezien die UTFS niet lekker werkt ( of ik zoek verkeerd )

maar wat is nou de optimale grote? k heb nu 512 bytes(?) en dat is niet echt snel :(

wat is wel snel maar ook weer klein genoeg dat je echt weinig ruimte verlies heb?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
over welk filesystem hebben we het :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 27 augustus 2002 @ 21:06:
over welk filesystem hebben we het :?
owja vergeten te zeggen

NTFS
want 35 gig wil niet in FAT 32 staan met XP

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 21:07:
[...]

owja vergeten te zeggen

NTFS
want 35 gig wil niet in FAT 32 staan met XP
zelf zou ik kiezen voor blokjes van 4kb (4096 bytes) memory pages zijn ook 4kb groot dus dit 'lijkt' me dan een betere keus,

alleen als je heel veel kleine file's hebt (kleiner als 4Kb) dan krijg je veel 'slack-space'... en das zonde

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 27 augustus 2002 @ 21:09:
[...]

zelf zou ik kiezen voor blokjes van 4kb (4096 bytes) memory pages zijn ook 4kb groot dus dit 'lijkt' me dan een betere keus,

alleen als je heel veel kleine file's hebt (kleiner als 4Kb) dan krijg je veel 'slack-space'... en das zonde
nou dat zal het wel niet zijn :+

mp3 en wat DIVX en wat irc zooi ist voornaamste :)

k kopyeer nu me mp3 naar me FTP ( freebsd ) en mijn schijf kan het al niet bij houwen :) IBM Deskstar 40 gig 7200 RPM VS Quantum bigfoot 8.0 TX
over 100mbit lan

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voor multimedia toepassingen schijnt een wat grotere clustergrootte dan standaard goed te zijn. Ik heb een hoofd schijf met standaard groote (ntfs) en een 2de schijf waar ik veel media files etc. opsla, en die heb ik een clustergrootte gegeven van 2048 kb.

grote clusters is meer ruimteverlies maar minder fragmentatie dacht ik, en kleine andersom.

specs

Verwijderd

Topicstarter
gladiool schreef op 27 augustus 2002 @ 21:18:
Voor multimedia toepassingen schijnt een wat grotere clustergrootte dan standaard goed te zijn. Ik heb een hoofd schijf met standaard groote (ntfs) en een 2de schijf waar ik veel media files etc. opsla, en die heb ik een clustergrootte gegeven van 2048 kb.

grote clusters is meer ruimteverlies maar minder fragmentatie dacht ik, en kleine andersom.
dat denk ik ook
mijn C:\ is standaard grote ( kleine partitie ) maar die is velemale sneller ( fat32 )
Pagina: 1