Toon posts:

56K modem op 30.666 bp/s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc van een kennis geformatteerd, geen problemen. Maar als ik handmatig de verbinding naar hetnet herstel kom er maar een snelheid van 30.666 bp/s
Nu hoor ik van andere dat dit ook sneller (45.....) kan. Mis ik een instelling.

Betreft een AMD 700Mhz. win 98SE en een Topic 56K data fax voice modem.
(bijgeleverde drivers werken goed)

De cd's van hetnet zijn helaas hier niet te krijgen, en je installeerd toch alleen ongevraagde troep. Helaas dus geen oplossing.

Bedankt,

Key

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Ik had bij de modem instellingen al gewijzigd dat de snelheid max 11200 mag zijn. Dit heeft echter geen nut.

Verwijderd

andere provider proberen ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je mist geen instelling ofzo, het probleem is even simpel als onoverkomelijk: de lijn

Een 56k6 modem kan in theorie bij een perfecte lijn 56k6bps trekken, maar het is erg zeldzaam dat je boven de 50k uitkomt. Meestal zit je ergens tussen 40k en 49k. 30.666(k :? )bps is wel aan de lage kant.

Controleer je snoeren, als die loszitten of kapot zijn, doe er wat aan. Lange verlengsnoeren kunnen funest zijn voor modemsnelheid, dus PC dichterbij de tel uitgang zetten wil ook nog eens helpen.

Oslik blyat! Oslik!

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-07 07:58
De snelheid die er te staan komt is afhankelijk van de kwaliteit van de telefoonlijn(en) en het modem. Via software kun je er dus niets aan doen.

• Marc Veen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 19:02
Denk je dat het sneller kan, of was hij dat eerst ook (via dezelfde telefoonlijn/aansluiting)?
Een beetje brakke telefoon aansluiting heeft al een hoop impact.

AMD Ryzen 7 7700X | Arctic Freezer 36 | ASUS B650-PLUS WIFI | 16GB Kingston Fury Beast | GeForce RTX 3060 Ti EAGLE OC 8G | Lexar NM790 2TB | WD Gold 6TB+4TB | be quiet! Pure Base 501 | Corsair RM650e | 2x Iiyama G-Master GB2741HSU-B1 | Win 11 Edu 64bit

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
kwaliteit van je verbinding (over het snoer) kan ook zijn dat er iets anders voor ruis zorgt

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat als ik het op mijn eigen pc probeer werkt het wel op 44 kbs

De instellingen zijn gelijk aan die mijne. Andere provider op mijn eigen pc, zonnet haalt 33k6 hetnet 44pbs. Dus kan niet aan HetNet liggen lijkt me.

Mijn pc is aangesloten op de zelfde kabel.

Maar hij zal het thuis zelf maar even moeten proberen.

in ieder geval bedankt,

Key

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Er is wel een instelling die je wel kan veranderen. Ik weet nog dat mijn 56K daardoor met een 115.200 verbond. Compressie al ingeschakeld ?

Het ligt in ieder geval niet aan de kwaliteit van het snoer of modem.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

"enable hardware flow control"
"enable modem error control"
"enable modem compression"

en de ingebouwde firewall uitzetten.

probeer dat eens.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als alles default staat moet het lukken, ik verbind met 10 meter verlengsnoer en zeker 10 meter kabel door het huis, met 52kbs en soms 50.666 met alle providers behalve One.Tel, die heeft probs met m'n modem, meestal 33k6 soms meer

loop alle instellingen na van de modem, zit het daar niet bij dan is het misschien een conflict

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07

Reley

Zoom Zoom

ehmmz, ik heb ook zo'n probleem met een pc van een kennis
Heeft w2k, girotel, inet via dezelfde modem.
volgens de girotel helpdesk moet er een bepaalde string worden toegevoegd aan de modem omdat het anders niet werkt. klopt helemaal. na het invoeren van de string werkt girotel perfect.
maar, als ze nu doet inbellen naar haar inet provider, dan krijgt ze maar 2.4k verbindingkje. terwijl ze zonder die string gewoon op 45k oid zit :?
iemand een idee hoe ik dit moet oplossen??

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
Modemsnelheid is tussen de 28 en 53k ongeveer, zoals genoemd, zeer afhankelijk van de kwaliteit van je telefoonkabels enz.

als je een antieke 56k modem hebt heb je kans dat het een 56k flex modem is, terwijl de 56k standaard V90 is.. In dat geval zul je ook niet hoger komen dan 33k6..

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
In sommige gevallen ligt het aan de telefooncentrale. Quattrovox 1 is een beruchte ruisbak, ik zag mijn snelheid terugzakken tot 9600 bps.

-

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb een keer een gek merk modem gehad en die had hetzelfde probleem. de oplossing was om de instelleningen op nederlands te zetten, daarna ging het gewoon met 56k. stond in de faq van de fabrikant.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Het modem heeft sneller gewerkt als nu.
Ik heb gekeken op de site van Hetnet. Deze vermeld heel vaag:

"Als u onlangs een aantal komma's heeft toegevoegd na het telefoonnummer om met uw 56k6 flex of x2 modem in te kunnen bellen op een V90 inbelnetwerk, vergeet deze dan ook niet hier in te vullen. " (ff citaatje van Hetnet site 8)7

Het is een 56K modem V.90 van ca 1 tot 1,5 jaar oud.

Heeft niemand een id wat er met die komma's bedoelt wordt?

En nogmaals aan de telefoonlijn kan het bij mij niet liggen. Mijn eigen pc (ook 56K V.90) werkt op 46 k. Ik heb geen telefooncentrale (de persoon in kwestie wel)

Nogmaals bedankt tot zo ver! _/-\0_

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
een komma betekend 1 sec pauze (in ieder geval even pauze) dus dat de modem even wacht voor dat ie gaat piepen om verbinding, sommige modems hebben dat nodig, maar heeft met je probleem verder niks te maken je hebt geen flex of x2

heb je al een keer alle drivers weggehaald en kaart eruit en even helemaal opnieuw beginnen... als die het heeft gedaan, moet ie het weer gaan doen...
Pagina: 1