Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.
Nou ik denk niet dat zoekmachines op bestandsniveau lezen hoor?
Dat zou betekenen dat ze alle code kunnen bekijken en een behoorlijk beveiligingslek betekenen. Je kan er volgens mij vanuitgaan dat webpagina's geschreven in php evengoed worden gevonden als reguliere webpagina's..
Dat zou betekenen dat ze alle code kunnen bekijken en een behoorlijk beveiligingslek betekenen. Je kan er volgens mij vanuitgaan dat webpagina's geschreven in php evengoed worden gevonden als reguliere webpagina's..
php is voor de buitenwereld niks anders dan html. Waneer een webspider van een searchengine je php pagina opvraagt krijgt deze dus gewoon de gegenereerde html binnen. Het zou zelfs niet best zijn waneer een spider de source zou kunnen krijgen, want als een spider het kan, kan een willekeurige (h|cr)acker het ook.
Waar je wel op moet letten zijn de volgende punten
Waar je wel op moet letten zijn de volgende punten
- Een webspider parsed geen javascript. dingen als document.write ed worden dus niet meegenomen. Hier had topix last van en daarom werd het vorige forum ook niet door google geindexeerd.
- Een webspider volgt over het algemeen alleen 'echte' links zonder get parameters. een form submit of een javascript:location.href worden dus niet gevolgd. Ook een url als www.blaat.net/showtopic.php?id=10 wordt dus niet goed verwerkt (vandaar dat vaak gebruik wordt gemaakt van mod rewrite voor apache zoals ook hier)
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'