Toon posts:

moet g4 ti 4200 terug klokken om hem stabiel te krijg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sparkle ti4200 128 mb bij het draaien van 3dmarks2002 SE loop die op de standaard snelheden vast.

Als in de core van 245 maar 210 zet loop die wel goed.

Ik heb een msi k7a turbo moederbord, 300 watt voeding en winXP als besturing systeem.
Verder zijn de nieuwste drivers en biosen geïnstalleerd.

Oja.. heb de kaart al eens geruild maar die had het zelfde probleem.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 15:34
Kijk is naar de voltages, met bijvoorbeeld speedfan, als die te laag zijn: nieuwe voeding

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

Smarron

The bend

Misschien wat meer airflow ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 10:28

amahusu

taking over the world!

misschien wordt ie te heet? probeer eens 3dmark te draaien zonder zijkant van je kast.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Verwijderd

Topicstarter
alle voltages zijn goed, eerder iest hoger dan lager.

de zijkand van mijn kast licht er al af, ook lijkt de cooler op de kaart goed te werken

Verwijderd

Zet de kast eens open, kan graden schelen.

Verwijderd

Wat een kut produkt. Kaart moet goed zijn anders garantie

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 21:29:
Zet de kast eens open, kan graden schelen.
Lezen is moeilijk :)

Nog een andere tip: zet bij de display properties (en dan settings; advanced; troubleshooting) alle hardware-accelleratie eens uit. (En de core normaal). Doet het probleem zich dan ook niet voor, dan is ook deze kaart niet goed.

Als dit niet helpt, denk ik toch ook aan de voeding. Heb je een andere voeding om te proberen?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien die kaart ff in een ander systeem testen. Dan weet je zeker dat ie goed is (of niet dus).

• BurnerXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik heb een K7T Turbo 2 en heb ook soms een vastloper van 3DMark2001 SE Build 330. Maarja daarna is er niks aan de hand. Misschien is dat bord niet stabiel genoeg om op AGP 4x te draaien (als je dat wel kan). Terugklokken van een splinter nieuwe kaart lijkt me daarom geen goeie oplossing.

Zoals al eerder genoemd eerst effe testen in een systeem met een nieuwer mainboard. Of AGP 2x proberen. Dan weet je het ook dat het aan het moederbord ligt. Probeer het maar eens

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om de kaart in een ander systeem te testen, moet het eigenlijk wel doen dat, levert waarscheinlijk wel meer duidelijkheid op. Heb hem wel eens ik 2x apg modus gedraait maar dat hielp niet.
Ik weet dat dit moederbordt geen fast write heeft maar of dat het probleem kan zijn weet ik niet.

ik test het morgen wel ff op de manier waarop tebbensa het beschijft heb nu geen zin een een vastloper

Verwijderd

Installeer eens de nieuwste viadrivers...Ik had dat probleem ook!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
is er niet een nieuw geupdate versie van je bios te krijgen van je videokaart? (en maybe ook je moederbord dan)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de viadriver1.442 deze is aardig nieuwe ik weet niet welke jij heb.
er is geen bios update van mijn videokaart en heb de laatste bios die van de site van msi is te downloader v3.4 is

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:04

charrel

Cortisol4life..

die laatste via driver is niet echt stabiel, probeer de 4.40a versie is, dat schijnt nog steeds de stabielste te zijn!

Verwijderd

hm.. Hij zegt toch dat hij een 2de kaart heeft gebruikt maar het prob doet zich nog steeds voor... <b> LEZEN!! </b> Dan is het zijn moederbord, Inderdaad de nieuwste via drivers Zouden kunnen helpen, of de AGP snelheid terug naar 2, Moederbord kan hierdoor onstabiel worden ongeacht de driver versie van Via (ken ut weten, heb werk in die richting gehad). Het verschil tussen 4x en 2x moet iemand mij eens ff fijn uitleggen hoeveel performance verschil daar in zit, zelfs op mijn plank merk ik niets van 1x naar 2x... (behalve dat 'ie chrast 8) )Je voeding lijkt me OK, ik zit zelf met 250wattjes + 2hd, 2xcd-rom,mobo,athlon,GF2,2xNetwerk kaart, Fdd + 6 fans dus die dingen kennen het best hebben.

Verwijderd

Topicstarter
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nog een andere tip: zet bij de display properties (en dan settings; advanced; troubleshooting) alle hardware-accelleratie eens uit. (En de core normaal). Doet het probleem zich dan ook niet voor, dan is ook deze kaart niet goed.

Als dit niet helpt, denk ik toch ook aan de voeding. Heb je een andere voeding om te proberen?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb dit net ff geprobeerd maar kan niet alle hardware-accelleraties uit zetten want dan kan ik 3dmarks niet meer opstarten.

kan de schrijf max. twee plaatsen terug zetten en ook nog 3dmarks draaien, maar loop dan nog gewoon keihard vast.

Verwijderd

Topicstarter
Het vast lopen doet zich alleen met bench programas (3dmark en codecreatures) voor, sof2 kan ik wel zonder probroblemen spellen.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:04

charrel

Cortisol4life..

dan zijn het wsl je memory timings die te strak staan! in je bios

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

Ik heb een beetje een ander probleem. Ik heb een gainward 4200 golden sample 64 mb en die loopt sinds mijn flash steeds vast op de raarste momenten. Niet expliciet als ik hem onder druk zet, en ook niet als ie wel, of niet ge-oc-ed is. Mijn sterkste vermoeden is dat de flash dus niet helemaal goed is. Iemand een idee welke flash ik dan kan doen? En iemand die het mij wou willen opsturen? Bedankt alvast.

• Sten Vollebregt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 09:05
Kijk of je een optie voor AGP Driving Strength of AGP Driving Control kan vinden en zet de waarde op DC of DE... dat kan nog weleens helpen bij stabilitiet problemen met GF4 kaarten.

My case has so many fans that it hovers above the ground

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
zorg ervoor dat sideband adressing uitstaat en zet de agp rate eventueel op 1x. dat lost bij mijn systeem alle instabiliteitsproblemen mbt de videokaart op.
Pagina: 1